Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2113
- Data wpłynięcia: 2009-06-10
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2011-06-30
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015
2113-akty-wykonawcze
§ 17. 1. wiadectwo zdatności do lotu cofa się w przypadku stwierdzenia:
1) cofnięcia certyfikatu typu;
2) nieodpowiedniego stanu technicznego statku powietrznego, naruszenia zasad jego użytkowania lub
użytkowania go przez osoby nieuprawnione.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Prezes Urzędu wydaje świadectwo oględzin, wpisując
przyczynę cofnięcia świadectwa zdatności do lotu.
3. W przypadku cofnięcia świadectwa zdatności do lotu, Prezes Urzędu występuje niezwłocznie
do użytkownika statku powietrznego z żądaniem jego zwrotu.
Rozdział 3
wiadectwo zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego na eksport
§ 18. 1. Prezes Urzędu wydaje świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego
na eksport posiadającego certyfikat typu, po sprawdzeniu, czy dany egzemplarz statku powietrznego
jest zgodny z opisem zawartym w arkuszu danych do certyfikatu typu.
2. Wzór wniosku o wydanie świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego na
eksport określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§ 19. 1. Przed wydaniem świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego na
eksport, Prezes Urzędu przeprowadza ocenę zdatności statku powietrznego do lotu, stosując
odpowiednio:
1) § 3 ust. 1 oraz § 4 ust. 1-3 - w przypadku nowego statku powietrznego;
2) § 15 ust. 1 pkt 2 lit. b - w przypadku użytkowanego statku powietrznego, w razie upływu okresu
ważności świadectwa zdatności do lotu;
3) § 3 ust. 1 oraz § 5 ust. 2 pkt 1-3 - w przypadku użytkowanego statku powietrznego, którego świadectwo
zdatności do lotu nie zostało zawieszone zgodnie z § 14 ust. 1, a do upływu okresu jego ważności
pozostało więcej niż 30 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie świadectwa zdatności do lotu statku
powietrznego przeznaczonego na eksport.
2. W przypadku pozytywnego wyniku oceny zdatności statku powietrznego do lotu, o której
mowa w ust. 1, Prezes Urzędu wydaje świadectwo oględzin na okres 30 dni od dnia przeprowadzenia
oceny zdatności statku powietrznego do lotu. wiadectwo oględzin stanowi podstawę do wydania
świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego na eksport.
3. Wzór świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego na eksport określa
załącznik nr 6 do rozporządzenia.
4. W przypadku negatywnego wyniku oceny zdatności statku powietrznego do lotu, o której
mowa w ust. 1, Prezes odmawia wydania świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego
przeznaczonego na eksport, wydaje świadectwo oględzin, a w sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt 3,
zawiesza świadectwo zdatności do lotu.
§ 20. wiadectwo zdatności do lotu statku powietrznego przeznaczonego na eksport nie uprawnia
do użytkowania statku powietrznego w locie.
§ 21. Właściciel użytkowanego statku powietrznego może otrzymać świadectwo zdatności do lotu
statku powietrznego przeznaczonego na eksport, jeżeli dokona zwrotu Prezesowi Urzędu świadectwa
rejestracji i świadectwa zdatności do lotu. Prezes Urzędu potwierdza zwrot tych dokumentów
wydaniem decyzji o wykreśleniu statku powietrznego z rejestru statków powietrznych.
2.Prezes Urzędu prowadzi rejestr wydanych świadectw zdatności do lotu statku powietrznego
przeznaczonego na eksport.
Rozdział 4
4
Zezwolenie na loty w szczególnych okolicznościach
§ 22. 1. Prezes Urzędu wydaje zezwolenie na loty, o których mowa w art. 50 ustawy, zwane dalej
"zezwoleniem", na wniosek użytkownika statku powietrznego.
2. Wzór wniosku o wydanie zezwolenia określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§ 23. 1. Przed wydaniem zezwolenia może być przeprowadzona ocena stanu technicznego statku
powietrznego dla ustalenia dodatkowych ograniczeń eksploatacyjnych oraz oceny zdatności statku
powietrznego do wykonania lotu.
2. Ocenę, o której mowa w ust. 1 przeprowadza się po wydaniu przez Prezes Urzędu świadectwa
oględzin zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie wydawania świadectw oględzin statku
powietrznego.
§ 24. 1. Zezwolenie jest wydawane na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, albo na określoną
trasę.
2. Wzór zezwolenia określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.
3. Zezwolenie jest ważne w polskiej przestrzeni powietrznej.
4. Zezwolenie powinno znajdować się na pokładzie statku powietrznego przez cały czas lotu, na
który zostało wydane.
Rozdział 5
Przepisy końcowe
§ 25. Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 maja w sprawie zdatności
statków powietrznych do lotu (Dz. U. Nr 117, poz. 1108).
§ 26. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER INFRSTRUKTURY
5
Załącznik nr 1
Prezes
Urzędu Lotnictwa Cywilnego
WNIOSEK
o wydanie świadectwa zdatności do lotu
Nr akt:
Proszę o wydanie świadectwa zdatności do lotu :
1 Imię .i nazwisko (nazwa) właściciela statku powietrznego:
2.Adres właściciela:
3.Imię i nazwisko (nazwa) użytkownika
4.Adres użytkownika
5.Nr
umowy /
upoważnie
nia
6.Dane statku powietrznego:
a. Numer Certyfikatu Typu
b. Stan statku powietrznego
c. Ostatnie znaki rozpoznawcze / Państwo rejestracji
Nowy - 1
Używany - 1
d. Wykreślenie
e.
wiadectwo Zgodności lub Eksportowe wiadectwo
z rejestru
Zdatności (numer, data, Państwo)
f. Przyznane znaki rozpoznawcze w Rejestrze Statków Powietrznych
7. Opis statku powietrznego:
a. Typ
Seria
Numer fabryczny
Nazwa i adres producenta, Państwo Data
produkcji
od budowy
po ostat. napr.
pozostaje
Ilość godzin lotu:
głównej
b. Typ silnika
Seria i numer fabryczny
Ilość godzin nalotu
Od budowy
Po ost. napr. głównej Pozostaje
c. Typ śmigła *
Seria i numer fabryczny
Ilość godzin nalotu
Od budowy
Po ost. napr. głównej Pozostaje
6
* śmigłowce dane wirnika(ów) i śmigiełka ogonowego , zespoły nośne
d. Przeznaczenie, ilość miejsc :
Str. 1
e. Zabudowane wyposażenie elektroniczne ( lub podanie dokumentu w którym się znajduje wykaz) :
f. Wyposażenie dodatkowe ( lub podanie dokumentu w którym się znajduje wykaz):
g. Inne informacje:
8. Sprawozdanie z ważenia i wyznaczania środka ciężkości (masa do startu, data ważenia, kto wykonał, numer certyfikatu):
9.Instrukcja Użytkowania w Locie (numer dokumentu, ostatnie wprowadzone zmiany):
10.Instrukcja Obsługi Technicznej , Terminarz (numer dokumentu, ostatnie wprowadzone zmiany):
11. Nazwa i adres podmiotu ,o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, lub personelu lotniczego, o którym
mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia (nazwisko i imię , numer licencji)
Ja niżej podpisany oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne z stanem faktycznym i
prawnym. Jestem świadomy (a) odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy.
............................. dnia ....................... Podpis zgłaszającego.........................................
Uwagi przyjmującego wniosek:
7
Data, Podpis
Str. 2
8
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2113
› Pobierz plik
-
2113-akty-wykonawcze
› Pobierz plik
-
2113-001
› Pobierz plik
-
2113-002
› Pobierz plik
-
2113-003
› Pobierz plik
-
2113-004
› Pobierz plik
-
2113-poprawka
› Pobierz plik