2013-05-03 09:33
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru? © jonasginter - Fotolia.com
Przeczytaj także: Termin reklamacji wydłużony
Choć pojęcia gwarancji, niezgodności towaru z umową, czy rękojmi znane są wszystkim konsumentom, problem często pojawia się w momencie, kiedy zakupiona rzecz zepsuje się lub nie spełnia naszych oczekiwań. Wtedy to wychodzi na jaw, że wielu konsumentów nie jest świadomych tego, jakie ma prawa. Z jakich praw korzystać i od czego zacząć, aby jak najszybciej rozwiązać palący problem?fot. jonasginter - Fotolia.com
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
Przed zakupem towaru w sklepie tradycyjnym warto zastanowić się, czy aby na pewno jesteśmy zdecydowani na jego nabycie. Warto, gdyż bezpodstawny zwrot może być nieprzyjęty i jego przyjęcie zależy jedynie od dobrej woli sprzedawcy.
Przydatne linki:
- Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
oprac. : eGospodarka.pl
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
Odstąpienie od części umowy sprzedaży
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży - kiedy możliwe?
Jak złożyć reklamację?
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
Nietrafiony prezent? Zobacz, kiedy możliwy jest zwrot towaru
Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?
spin12 / 2013-05-05 17:23:13
Ostatnio w sieci jw. nabyłem dekoder STB (koszt 109zł) Jak się okazało niepotrzebnie. Jakież było moje zdziwienie gdy chciałem oddac sprzęt (po 2 dniach od zakupu, oryginalnie zapakowany) i otrzymac gotowkę ??? Kierownik sklepu stwierdził że nie może podjąc takiej decyzji. Zwróciłem się więc na piśmie do Działu Obsługi Klienta RTV EURO AGD i czekam na decyzję. Wygląda na to że nie wszystkie sieciowe sklepy stoją frontem do klienta, a może są tylko ludzie na nieodpowiednich stanowiskach którzy "robią pod górkę klientowi" [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Angela Karaś / 2014-02-05 10:45:00
Bardzo często zdarza się, że konsumenci nie znają praw jakie im przysługują., gdy zakupiony towar nie jest zgodny z umową. Najprostszą sytuacją są zakupy przez internet. Zazwyczaj kupujący przez okres 14 dni może odesłać towar jeśli nie spełnia jego oczekiwań, natomiast sprzedający zwrot gotówki. Jednakże zdarza się tak, że nie otrzymujemy zwrotu całości wpłaconej kwoty. Zostaje ona pomniejszona o koszt przesyłki. Natomiast prawo konsumenta mówi, że sprzedawca zobowiązany jest zwrócić wszystkie koszty poniesione przez klienta nawet koszt przesyłki i koszt zwrotu towaru. Trudniej jest, gdy zakupiliśmy przedmiot w tradycyjnym sklepie, wtedy w większości przypadków zdarza się, iż sprzedający odmówi nam zwrotu kupionego sprzętu. W dużej części przypadków klienci korzystają z umowy gwarancyjnej. Na jej podstawie sprzedawca przekazuje wadliwy towar do producenta, który musi doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową. Często zauważa się sytuację, gdy towar po reklamacji nadal nie jest w pełni sprawny, wtedy możemy zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub Inspekcji Handlowej. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Angela Karaś / 2014-02-05 10:45:20
Bardzo często zdarza się, że konsumenci nie znają praw jakie im przysługują., gdy zakupiony towar nie jest zgodny z umową. Najprostszą sytuacją są zakupy przez internet. Zazwyczaj kupujący przez okres 14 dni może odesłać towar jeśli nie spełnia jego oczekiwań, natomiast sprzedający zwrot gotówki. Jednakże zdarza się tak, że nie otrzymujemy zwrotu całości wpłaconej kwoty. Zostaje ona pomniejszona o koszt przesyłki. Natomiast prawo konsumenta mówi, że sprzedawca zobowiązany jest zwrócić wszystkie koszty poniesione przez klienta nawet koszt przesyłki i koszt zwrotu towaru. Trudniej jest, gdy zakupiliśmy przedmiot w tradycyjnym sklepie, wtedy w większości przypadków zdarza się, iż sprzedający odmówi nam zwrotu kupionego sprzętu. W dużej części przypadków klienci korzystają z umowy gwarancyjnej. Na jej podstawie sprzedawca przekazuje wadliwy towar do producenta, który musi doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową. Często zauważa się sytuację, gdy towar po reklamacji nadal nie jest w pełni sprawny, wtedy możemy zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub Inspekcji Handlowej. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Kmod / 2016-12-28 20:22:42
Witam potrzebuje pomocy w sierpniu zakupilam kolumny glosnikowe pioniera kupowalam sprzet w sklepie neonet i okazuje sie ze sprzedawca zle dobral nam kolumny do sprzetu i kolumny sie pala i co mam zrobic czy sklep moze nam dac inny sprzet albo bym doplacila zeby wziac inny jak moge to zalatwic bo serwis bedzie tak co chwile naprawiac az w koncu skonczy sie gwarancja czy ja mam takie prawo zeby dostac zwrot pieniedzy chociaz czesciowo albo wziac inny prosze o rade bo nie wiem co mam robic i jak nie bylby to problem to poprosze odp na mojego emaila dziekuje bardzo [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Proszę o wyjaśnienie, czy mogę odstąpić od umowy i odesłać odkurzacz kupiony na pokazie, na który uzyskałam upust w cenie, a okazał się ...
Na święta Wielkanocne kupiłam dla syna koparkę z internetowego sklepu Smyk. Produkt okazał się wadliwy-brak śrub, uszkodzony akumulator oraz ...
Czy deweloperzy wstrzymają inwestycje mieszkaniowe?
Ulice handlowe rozkwitają w osiedlach mieszkaniowych
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
Wakacje trwają: jak spędzimy urlop wypoczynkowy we wrześniu?
Wynagrodzenia w e-commerce w 2021 roku
Mieszkańcy Podkarpacia i Podlasia unikają długów
Główne amerykańskie indeksy giełdowe najwyżej od końca kwietnia