Zimowe wakacje a prawa konsumenta
2012-03-02 10:29
Przeczytaj także: Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
Przypadek 4: zaniżony standard hotelu i złe warunku na stoku
Hotel oddalony od stoku o 5 km zamiast 500 metrów? Brak indywidualnej łazienki w pokoju wbrew zapewnieniom z oferty? Jeśli standard hotelu był niezgodny z opisem udogodnień, o których zapewniano w umowie, konsument powinien złożyć reklamację do organizatora wyjazdu lub bezpośrednio do hotelu, gdy samodzielnie rezerwował noclegi, np. przez Internet.
Gotowe wzorce formularzy reklamacyjnych w językach polskim i angielskim można znaleźć na stronie konsument.gov.pl. Do oszacowania roszczeń warto wykorzystać tzw. Tabelę Frankfurcką. Choć jest to dokument nieobowiązujący formalnie, pomaga określić, o ile można byłoby obniżyć cenę pobytu ze względu na określone niedogodności.
Brak śniegu na stoku? Uzyskanie odszkodowania za kaprysy pogody może być trudne. Jednak, gdy konsument kupił karnet na 7 dni, ale z powodu przerw w dostawie prądu wyciągi były nieczynne przez kilka godzin dziennie, jest to powód do żądania rekompensaty.
Gdzie szukać informacji i pomocy?
Pomocą służy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce. Prawnicy ECK udzielają bezpłatnych porad prawnych i informacji o prawach konsumentów w UE. ECK pomaga również w polubownym dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorców (np. linii lotniczych, hotelu, biura podróży) zarejestrowanych poza Polską, w krajach UE, Norwegii i Islandii. Wystarczy wysłać do ECK wypełniony formularz skargi, dostępny na www.konsument.gov.pl lub napisać na adres info@konsument.gov.pl.
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Lista nadużyć linii lotniczych
-
Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką
-
Majówka samolotem? Poznaj prawa konsumenta
-
Ferie zimowe 2015: o tym pamiętaj ruszając w podróż
-
Zagubiony bagaż, opóźniony lot czyli powakacyjne kłopoty
-
Wyjazdy wakacyjne: zagubiony bagaż
-
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
-
Zagubiony bagaż. Jak go odzyskać?
-
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)