2020-11-12 13:41
Jak nie dać się oszukać na Black Friday? © mangpor2004 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
Na promocje Black Friday w tym roku polować będziemy w głównej mierze za pośrednictwem internetu, co jest związane z kolejnym już ograniczeniem funkcjonowania centrów handlowych. Zanim jednak damy się ponieść zakupowemu szaleństwu, ostudźmy nieco emocje. Wprawdzie Black Friday reklamowany jest przede wszystkim jako niepowtarzalna okazja do oszczędności, to w rzeczywistości mogą one okazać się zaledwie symboliczne. Tak było zresztą w zeszłym roku - analiza opracowana przez Deloitte we współpracy z Dealavo dowiodła, że średnia obniżka cen, jaką przy okazji zeszłorocznego Czarnego Piątku zaproponowały Polakom sklepy internetowe, sięgała nie obiecywanych 20, 30 czy nawet 50%, ale skromnych 4%.fot. mangpor2004 - Fotolia.com
Jak nie dać się oszukać na Black Friday?
Gdy nie mamy 100% pewności co do wiarygodności sklepu, lepiej płacić kartą, ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak.
Ceneo.pl bezpłatnie udostępnia internautom wiele funkcji, które pozwolą im błyskawicznie sprawdzić ofertę polskich sklepów internetowych i znaleźć produkty w najlepszych cenach, u wiarygodnych sprzedawców oraz z ulubioną formą dostawy – wyjaśnia Dariusz Grabowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Ceneo.pl.
Wiarygodność i jakość usług to indywidualna kwestia, więc za każdym razem przed zakupem warto spojrzeć na ilość oddanych opinii, liczbę negatywnych i pozytywnych komentarzy oraz ich treść. Warto zwrócić uwagę, czy sklep odpowiada na komentarze - oznacza to, że dba o jakość obsługi. Opinie i komentarze można szybko znaleźć na stronie sklepu w Ceneo.pl – doradza Anna Raby, Security Department Lead Ceneo.pl.
Gdy nie mamy 100% pewności co do wiarygodności sklepu, lepiej płacić kartą, ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak. W przypadku, gdy konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback. W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto – doradza Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Niewątpliwie należy do nich prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, które upoważnia konsumenta do zwrotu zakupionego produktu bez podania przyczyny, przy jednoczesnym zwrocie należytej kwoty. Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić również koszty dostarczenia rzeczy do kwoty za najtańszy sposób dostarczenia, jaki oferuje. Możemy dokonać zwrotu w ciągu 14 dni. Co więcej, kupującemu przysługuje także prawo rękojmi za wady, które wynosi 2 lata od wydania rzeczy – podpowiada Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
oprac. : eGospodarka.pl
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Dlaczego Czarny Piątek zawiódł Polaków?
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
Witam, mam problem ze zwrotem pieniędzy w ramach chargeback. Kupiłam bilety lotnicze, nie z mojej winy nie doszło do realizacji usługi ...
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
Od lipca wyższe wypłaty rent i emerytur
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
Raty kredytów rosną dużo szybciej niż ceny najmu
Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ma 360 mln zł zaległości
Ceny ubezpieczenia OC zaskakują