eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Zakupy online: produkt w formie cyfrowej? Poznaj swoje prawa

Zakupy online: produkt w formie cyfrowej? Poznaj swoje prawa

2015-09-29 11:05

Przeczytaj także: Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa


Opóźnienia w dostawie: Czas dostawy – czyli udostępnienia plików, jest nawet trzykrotnie dłuższy od deklarowanego przez przedsiębiorcę i zdarza się, że jest liczony w dniach, a nie w godzinach.

Produkty oznaczone jako darmowe: Treść cyfrowa może być traktowana jako gratis do podstawowego zamówienia, np. zakupując czytnik e-booków konsument otrzymuje informacje, że otrzyma kilka elektronicznych książek w prezencie. Zdarza się, że konsument musi za nie zapłacić lub w ogóle ich nie otrzymuje.

W związku z powyższym istotne jest zaznajomienie się przez konsumenta z prawami, jakie mu przysługują w przypadku niespełnienia przez przedsiębiorcę jego obowiązków informacyjnych.

Najważniejsze z nich to oczywiście prawo do odstąpienia od umowy. Zgodnie z przepisami ustawy, konsument ma do tego prawo w ciągu 14 dni od zawarcia umowy, jednak traci te uprawnienia w momencie, gdy pobiera plik na swoje urządzenie lub umieszcza je w chmurze danych. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie poinformował o tym konsumenta, okres odstąpienia wydłuża się do 12 miesięcy.

Istotne jest również zwolnienie konsumenta z kosztów dostawy treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym. Co prawda najczęściej taka usługa i tak jest już darmowa, jednak wciąż nie jest to jeszcze reguła. Pamiętajmy jednak, że konsument pokrywa tylko te koszty, o których został uprzednio poinformowany.

Niezależnie, czy kupowane są tradycyjne czy cyfrowe treści, konsument ma prawo do reklamacji na podstawię rękojmi (okres 2 lat) lub dobrowolnie udzielonej gwarancji.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klauzule niedozwolone w regulaminach

    Kasia_Mala / 2015-09-30 10:54:25

    Moim zdaniem, zakupy w sieci generalnie nie są zbyt bezpieczne. Wyniki jednego z badań to potwierdzają - prawie połowa internautów nie ufa e-sklepom. Nie ma się co dziwić, bo klauzule niedozwolone w ich regulaminach to plaga... Tylko w same wakacje (lipiec-sierpień) przybyło ich ponad 30 -> RAPORT -> http://klauzuleniedozwolone.pl/raport-klauzulowy-24-nowe-klauzule-niedozwolone-w-lipcu-2015-r/ Skoro sprzedawcy internetowi chcą na każdym kroku tylko oszukiwać i wyłudzać, zamiast działać prokonsumencko to przepraszam... ale nie ma się co dziwić. Ja też nie kupuję w sieci. I chyba się to nie zmieni, nawet jak UOKiK weźmie się za porządne kontrole, co zapowiadają... odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: