  • 1. Data: 2007-06-15 17:38:54
    Temat: zdjęcia produktów - zakaz
    Od: t...@g...com

    Zwróciłem się do producenta produktów dla zwierząt z prośbą zezwolenie
    na samodzielne wykonanie zdjęć jego produktów, które chcę sprzedawać w
    swoim sklepie internetowym.

    Otrzymałem odpowiedź o następującej treści:
    -
    Niestety nie możemy zezwolić na wykorzystanie zdjęć naszych produktów
    zarówno tych zamieszczonych na stronie internetowej, jak i wydanych w
    jakikolwiek inny sposób materiałów oznaczonych XXXXXXXX. Nie otrzyma
    Pan również zezwolenia na samodzielne wykonanie zdjęć naszych
    produktów.
    Wszystkie zdjęcia produktów, jak i same produkty, logo oraz
    wszystkie materiały wydane przez XXXXXXXX Polska są własnością
    XXXXXXXX Polska i nie są udostępniane żadnemu innemu podmiotowi
    gospodarczemu.
    Wiemy, że niektóre sklepy wykorzystują wizerunek naszych
    produktów, jednak jest to działanie bez naszej zgody, a więc
    nielegalne.

    Bardzo proszę o odpowiedź, czy producent ma prawo zabraniać sprzedaży
    jego produktów wybranym podmiotom gospodarczym (bo sprzedaż produktów
    przez internet bez zdjęć jest w zasadzie niemożliwa) i czy ma prawo
    zabronić wykonania zdjęć opakowań swoich produktów?

    Dodam jeszcze że wspomniana firma nie podjęła jakichkolwiek kroków
    wobec osób wykorzystujących zdjęcia ich produktów bez zgody
    producenta.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-15 18:03:55
    Temat: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > czy producent ma prawo zabraniać sprzedaży
    > jego produktów wybranym podmiotom gospodarczym

    A gdzie zabronił? Czytam i nie widzę..

    > bo sprzedaż produktów
    > przez internet bez zdjęć jest w zasadzie niemożliwa

    To może sobie zrobisz zdjęcia? Wiem, że jest trudniejsze niż ctrl+c ale chyba
    nie jest skąplikowane.

    A może autor zdjęć sprzedał prawa wyłącznie producentowi zastrzegając, że nie
    można ich udostęniać klientom?

    PS. Ja bym olał współpracę z takim producentem.

    K.

  • 3. Data: 2007-06-15 18:07:28
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > To może sobie zrobisz zdjęcia? Wiem, że jest trudniejsze niż ctrl+c ale chyba
    > nie jest skąplikowane.

    Przepraszam... czytam jeszcze raz uważniej i nie wierzę własnym oczom..
    zabronił robić zdjęcia produktom :-) Dobre :-)

    K.

  • 4. Data: 2007-06-15 18:26:51
    Od: t...@g...com

    Zabronił:

    Nie otrzyma
    Pan również zezwolenia na samodzielne wykonanie zdjęć naszych
    produktów.

    W odpowiedzi poprosiłęm o podstawę prawną odmowy, ale nie sądzę żebym
    się doczekał.

    Drodzy Panowie i Panie, ja te zdjęcia zrobię, ale poprosiłbym Was
    gorąco o jakieś podstawy prawne, bo nie chcę wylądować w sądzie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-06-15 18:46:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...

    O ile zdjęcia wykonane przez producenta podlegają ochronie prawa
    autorskiego, o tyle w głowę zachodzę, jakąż by to podstawę prawną do
    ochrony wizerunku swojego towaru znaleźli. Ale nie handluj z tym
    producentem. Skoro jest takim ignorantem, to dobrego produktu również nie
    wyprodukuje.

  • 6. Data: 2007-06-15 19:06:14
    Od: t...@g...com

> [...]
    > ochrony wizerunku swojego towaru znaleźli. Ale nie handluj z tym
    > producentem. Skoro jest takim ignorantem, to dobrego produktu również nie

    Muszę z nim handlować. Nie da się tego uniknąć.
    Jeśli chodzi o podstawę prawną, to myślę że kombinują z logo, które
    jest umieszczone na każdym ich produkcie.

    Mało tego, na ich stronie www w warunkach korzystania z serwisu
    zabraniają linkowania do ich strony bez ich wyraźnej zgody.

    to fragment z ich strony:

    It is strictly forbidden to use or reproduce the names
    "XXXXXXXX" [XXXXXXXX] and "www.XXXXXXXX", or the "XXXXXXXX" [XXXXXXXX]
    logo or any other logo, alone or in combination, in whatsoever
    capacity, without the prior written agreement of "XXXXXXXX".

    The name and logos are registered as trademarks with the Patent
    Office.

  • 7. Data: 2007-06-15 19:09:00
    Od: t...@g...com

    a tu o linkach do ich strony:

    Any creation of a hypertext link to "www.XXXXXXXX.com" is forbidden
    save with the prior written agreement of the latter.

    Pomyślałem również o tym żeby zrobić samodzielnie zdjęcia i zamazać
    ich święte logo, jeśli opierają swój zakaz na jego ochronie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-06-15 19:19:41
    Od: "mirek" <m...@p...lp>

[...]

    bardzo dziwne zwyczaje. W sklepie internetowym używamy zdjęć produktów
    zarówno polskich i jak i zagranicznych firm (w tym wieeeelkich koncernów, np
    masterfoods itp) i nikt nigdy nie robił problemów, albo sami wysyłają
    zdjęcia (udostępniają na ftp), albo każą ściągnąć fotki i opis z ich www,
    nie mają też nic przeciwko, kiedy robimy te zdjęcia sami. Spotkałem się z
    dość powszechną opinią, że dopóki wykorzystane zdjęcia/logo _służą_
    producentowi, to nie ma problemu. A używając tych zdjęć sprzedaję _ich_
    produkty, które _od nich_ kupuję w celu odsprzedaży, czyli dzięki temu
    _zarabiają_. Takie prawa rynku:) Jeśli temu producentowi nie zależy na
    zarobku to musi walnięty jakiś jest.

    --
    pzdr,
    Mirek CKMK

  • 9. Data: 2007-06-15 19:35:04
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 20:46
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4umrf$e8u$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > O ile zdjęcia wykonane przez producenta podlegają ochronie prawa
    > autorskiego, o tyle w głowę zachodzę, jakąż by to podstawę prawną do
    > ochrony wizerunku swojego towaru znaleźli.

    No a zwykłe prawo autorskie? Taki produkt, jego forma graficzna, układ itp.
    są chronione przez PA.

    > Ale nie handluj z tym
    > producentem. Skoro jest takim ignorantem, to dobrego produktu również nie
    > wyprodukuje.

    Nie jest ważne czy dobry, ale co ludzie chcą kupować....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 10. Data: 2007-06-15 19:40:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No a zwykłe prawo autorskie? Taki produkt, jego forma graficzna, układ
    > itp.
    > są chronione przez PA.

    Ale na jakim polu. oczywiście kopiować tego nie wolno. Ale - moim zdaniem -
    fotka towaru tego nie narusza. To przecież i na widok publiczny by nie był
    wolno wystawić na półce.