  • 1. Data: 2007-06-15 16:59:21
    Temat: Nauczyciel, wyplata
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Witam

    Nauczyciel, umowa o prace na czas nieokreslony, licencjat. W czerwcu stal
    sie magistrem. Dyplom otrzyma w lipcu.
    Chce miec 'magisterska' wyplate juz od lipca, ewentualnie od sierpnia, lecz
    z wyrownaniem za lipiec. Natomiast szkola oraz ZEO twierdzi ze za lipiec
    dostanie 'licencjacką'.

    Paragrafy:
    Karta Nauczyciela:
    Art. 39. 1. [...] Zmiana wysokości wynagrodzenia z innych przyczyn [to taka
    wlasnie przyczyna] następuje z pierwszym dniem najbliższego miesiąca
    kalendarzowego[...].

    Rozporzadzenie MEN w sprawie szczegolowych kwalifikacji [...] nauczycieli:
    § 3. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w gimnazjach posiada
    osoba, która:
    [...] która legitymuje się dyplomem ukończenia, studiów magisterskich na
    kierunku zgodnym lub zbliżonym z nauczanym przedmiotem

    Czyli:
    Do stwierdzenia nowych kwalifikacji potrzebny jest dyplom. Uaktualnienie
    wyplaty nastepuje od najblizszego miesiaca.
    Co w sytuacji gdy w lipcu przynosze dyplom, na ktorym widnieje, ze od 10
    czerwca jestem magistrem? Wiadomo, ze za sierpien mam juz nową wyplate, czy
    moge sie jednak domagac nowej wyplaty juz za lipiec, skoro dyplom stwierdza,
    że moje kwlifikacji zmienily sie na mgr juz w czerwcu?

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2007-06-15 17:38:31
    Temat: Re: Nauczyciel, wyplata
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> napisał w wiadomości

    Na moją znajomość rzeczy, podstawą do podwyższonej pensji jest uzyskanie
    tytułu magistra, nie zaś samo otrzymanie dyplomu, który sam w sobie jest
    jedynie technicznym udokumentowaniem powyższego faktu. Sądzę, że po
    obronieniu pracy Uczelnia powinna spokojnie stosowne zaświadczeni Ci wydać,
    które powinno być honorowane przez szkołę. Dyplom doniesiesz później i jest
    to już kwestia techniczna.

  • 3. Data: 2007-06-15 17:54:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4672c567$1@news.home.net.pl Kenny <kenny333[nasz
    przodek]o2.pl> pisze:

    > Nauczyciel, umowa o prace na czas nieokreslony, licencjat. W czerwcu stal
    > sie magistrem. Dyplom otrzyma w lipcu.
    Jeśli za lipiec masz wypłatę z góry, to powinieneś za lipiec dostać wypłatę
    wg starego zaszeregowania, a w sierpniu po nowej z wyrównaniem za lipiec.
    Podobnie jak dzieje się w przypadku uzyskania kolejnego stopnia awanasu
    zawodowego.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-06-15 17:57:30
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Na moją znajomość rzeczy, podstawą do podwyższonej pensji jest uzyskanie
    > tytułu magistra, nie zaś samo otrzymanie dyplomu

    I tak rzeczywiście jest. Wątkotwórca ma rację.

    Sz.

  • 5. Data: 2007-06-15 18:14:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I tak rzeczywiście jest. Wątkotwórca ma rację.

    Tak odpisałeś, że juz nie wiem. Czyli uprawnia do podwyżki nie tytuł
    magistra, a sam dyplom? Czyli jakby z jakiegoś powodu brakło papieru na
    dyplomy albo ten dyplom skradziono to magister nie będzie otrzymywał
    należnego mu wynagrodzenia? Znasz jakąś sensowną podstawę tej tezy, czy
    jest to interpretacja "oświatowa". ostatnio trochę miałem do czynienia z tą
    "nacją" i powodzi dochodzę do wniosku, ze u nich jakoś inaczej prawo jest
    rozumiane.

  • 6. Data: 2007-06-15 18:46:28
    Od: " " <s...@g...pl>

    > Tak odpisałeś, że juz nie wiem.

    Przyznałem Ci rację :-)

    > Czyli uprawnia do podwyżki nie tytuł magistra, a sam dyplom?

    Tytuł magistra. Powinno być wyrównanie.

    > ostatnio trochę miałem do czynienia z tą "nacją" i powodzi dochodzę do
    > wniosku, ze u nich jakoś inaczej prawo jest rozumiane.

    Co prawda, to prawda :-D

    Sz.

  • 7. Data: 2007-06-15 19:08:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest to interpretacja "oświatowa". ostatnio trochę miałem do czynienia z
    > tą "nacją" i powodzi dochodzę do wniosku, ze u nich jakoś inaczej prawo

    To jest proste jak budowa cepa, nawet w tej nacji :-)

    Podstawą do zmiany zaszeregowania jest STOPIEŃ. Natomiast JEDYNYM
    dokumentem potwierdzającym uzyskanie stopnia jest DYPLOM. Innymi słowy,
    podwyżka należy sie od dnia czy miesiąca (nie pamiętam, jak to jest
    zapisane w Karcie Nauczyciela), natomiast wypłacić ja można dopiero po
    przedstawieniu dyplomu, z wyrównaniem.

    M.

  • 8. Data: 2007-06-15 19:11:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > podwyżka należy sie od dnia czy miesiąca (nie pamiętam, jak to jest
    > zapisane w Karcie Nauczyciela), natomiast wypłacić ja można dopiero po

    Sądzisz, ze zaświadczenie z uczelni nie wystarczy jako tymczasowy dowód
    uprawnień?

  • 9. Data: 2007-06-15 19:23:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:f4uo2f$1pth$1@news2.ipartners.pl...

    > Sądzisz, ze zaświadczenie z uczelni nie wystarczy jako tymczasowy dowód
    > uprawnień?

    Może rok temu, może wczesniej była tu dyskusja na taki sam temat i ktoś
    przytoczył zapis ustawowy, stąd zapamiętałem.

    M.

    PS. To tak samo, jak z pierwszym prawem jazdy :-)

  • 10. Data: 2007-06-15 23:49:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wydać, które powinno być honorowane przez szkołę. Dyplom doniesiesz
    > później i jest to już kwestia techniczna.

    Uczelnia nie ma prawa wystawić żadnego dokumentu po za dyplomem
    stwierdzający nabycie tytułu.
    Po za tym jak pamiętam to uczelnia ma obowiązek wydac dyplom w ciągu 10 dni.
    Jeśli w lipcu doniesie dyplom to z pensją sierpniową powinien dostać
    wyrównanie za lipiec.
    Więc babka miała rację, powiedziała, że w lipcu dostanie pensję licencjacką
    i taką też dostanie.
    O wyrównaniu w sierpniu sie nie wypowiadała, więc nic jej zarzucic nie
    można :).