    From: t...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zdjęcia produktów - zakaz
    Date: Fri, 15 Jun 2007 10:38:54 -0700
    Cc: t...@g...com

    Zwróciłem się do producenta produktów dla zwierząt z prośbą zezwolenie
    na samodzielne wykonanie zdjęć jego produktów, które chcę sprzedawać w
    swoim sklepie internetowym.

    Otrzymałem odpowiedź o następującej treści:
    -
    Niestety nie możemy zezwolić na wykorzystanie zdjęć naszych produktów
    zarówno tych zamieszczonych na stronie internetowej, jak i wydanych w
    jakikolwiek inny sposób materiałów oznaczonych XXXXXXXX. Nie otrzyma
    Pan również zezwolenia na samodzielne wykonanie zdjęć naszych
    produktów.
    Wszystkie zdjęcia produktów, jak i same produkty, logo oraz
    wszystkie materiały wydane przez XXXXXXXX Polska są własnością
    XXXXXXXX Polska i nie są udostępniane żadnemu innemu podmiotowi
    gospodarczemu.
    Wiemy, że niektóre sklepy wykorzystują wizerunek naszych
    produktów, jednak jest to działanie bez naszej zgody, a więc
    nielegalne.

    Bardzo proszę o odpowiedź, czy producent ma prawo zabraniać sprzedaży
    jego produktów wybranym podmiotom gospodarczym (bo sprzedaż produktów
    przez internet bez zdjęć jest w zasadzie niemożliwa) i czy ma prawo
    zabronić wykonania zdjęć opakowań swoich produktów?

    Dodam jeszcze że wspomniana firma nie podjęła jakichkolwiek kroków
    wobec osób wykorzystujących zdjęcia ich produktów bez zgody
    producenta.