  • 1. Data: 2007-06-15 14:36:39
    Temat: Obowiązek wpuszczenia na klatkę schodową.
    Od: "Billcow" <bill/USUN/cow@e/USUN/pf.pl>

    Witam! Mieszkam w bloku. Dowiedziałem się przed chwilą od jednego
    przedstawiciela firmy Tele2, że jeśli ktoś dzwoni i przedstawia się jako
    firma, która chce zachodzić do mieszkać i np. coś reklamować, to mam
    obowiązek wpuścić taką osobę na klatkę schodową. Podobno jest o tym wzmianka
    w Kodeksie Karnym. Czy ktoś może orientuje się czy tak faktycznie jest? Ja
    nic odpowiedniego nie znalazłem o tym.

  • 2. Data: 2007-06-15 15:00:07
    Temat: Re: Obowiązek wpuszczenia na klatkę schodową.
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Billcow napisał(a):
> [...]
    > w Kodeksie Karnym. Czy ktoś może orientuje się czy tak faktycznie jest? Ja

    oczywisscie, art 1234
    "Kto nie wpuszczca na klatke schodowa przedstawieciela firmy tele 2
    wbrew jego woli ten podlega karze 15 lat pozbawienia wolnosci"

    a tak na powaznie, jak jestes w stanie to udowodnic to zglos
    przestepstwo zmuszenia do okreslonego dzialania poprzez stosowanie grozb
    bezprawnych (wedle def art 115 ust 12 kk) . Bo jak rozumiem zasugerowal
    reakcje w przypadku nie(+?)wpuszczenia ?

    P.

    --
    KONIECZNEJ!! <<
    Prawo ma byc dla zwykłychludzi, nie dla liberałów chcących chronic
    przestepców!
    http://www.zbigniewziobro.org/content/view/19/30/

  • 3. Data: 2007-06-15 15:16:42
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@p...pregierz.com>

    > Witam! Mieszkam w bloku. Dowiedzia^(3)em sie^ przed chwil? od jednego
    > przedstawiciela firmy Tele2, ?e je?li kto? dzwoni i przedstawia sie^ jako

    Czy ty się rozumem zamieniłeś z kimś?
    Na /dev/drzewo się ich wysyła!

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 4. Data: 2007-06-15 16:17:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 16:36:39 +0200, Billcow napisał(a):

    > obowiązek wpuścić taką osobę na klatkę schodową. Podobno jest o tym wzmianka
    > w Kodeksie Karnym. Czy ktoś może orientuje się czy tak faktycznie jest?

    Prawdopodobnie ten czlowiek ktory Ci o tym powiedzial. Jego spytaj :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-06-15 16:47:12
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > firma, która chce zachodzić do mieszkać i np. coś reklamować, to mam
    > obowiązek wpuścić taką osobę na klatkę schodową.

    A czy poinformowales te osobe, ze ma ona obowiazek przed wejsciem do
    mieszkania
    pocalowac cie w ... ?

    pozdrawiam
    pluton
    :)

  • 6. Data: 2007-06-15 17:32:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Billcow" <bill/USUN/cow@e/USUN/pf.pl> napisał w wiadomości

    Jest przepis w kodeksie, który dało by się zastosować wobec tego
    przedstawiciela, jeśli wejdzie bez zezwolenia - tzw. naruszenie miru
    domowego. Poza tym dla samej zasady takiego kretyna bym nie wpuszczał, bo
    może nie wiadomo jakich bzdur nawyprawiać, skoro opowiada takie bzdury.

  • 7. Data: 2007-06-15 18:00:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f4u86e$mn4$1@inews.gazeta.pl Billcow
    <bill/USUN/cow@e/USUN/pf.pl> pisze:

> [...]
    > firma, która chce zachodzić do mieszkać i np. coś reklamować, to mam
    > obowiązek wpuścić taką osobę na klatkę schodową.
    I ma rację. Mało tego - jeśli zadzwoni do twoich drzwi to musisz go także
    wpuścić do swojego mieszkania i zezwolić na wejście do każdego w nim
    pomieszczenia oraz przejrzenia zawartości umeblowania. Z przebiegu wizytacji
    sporządzany jest protokół, który masz obowiązek podpisać.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-06-15 18:36:19
    Temat: Re: Obowiązek wpuszczenia na klatkę schodową. - 'policja'
    Od: "Tomson" <t...@i...net.pl>

> [...]
    > wzmianka
    > w Kodeksie Karnym. Czy ktoś może orientuje się czy tak faktycznie jest? Ja

    Tu sprawa jest prosta, a co zrobić z gościem który twierdzi, że jest
    policjantem i idzie na interwencje i musi wejść do klatki? Miałem taką
    sytuację i trochę zgłupiałem, można nie otworzyć? Co byście radzili?

    --
    Tomson

  • 9. Data: 2007-06-15 19:04:52
    Od: Kuba <k...@n...pl>

    Tomson napisał(a):
    > Tu sprawa jest prosta, a co zrobić z gościem który twierdzi, że jest
    > policjantem i idzie na interwencje i musi wejść do klatki? Miałem taką
    > sytuację i trochę zgłupiałem, można nie otworzyć? Co byście radzili?

    1. Pofatygować się do drzwi i obejrzeć legitymację. Zresztą na interwencję
    to pewnie będzie ich dwóch i w mundurach.
    2. Jak nie chce Ci się/boisz się realizować pkt 1. to zadzwonić na 997,
    pewnie będą wiedzieli, czy na jakąś interwencję patrol poszedł.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo

  • 10. Data: 2007-06-15 20:42:32
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

> [...]
    > firma, która chce zachodzić do mieszkać i np. coś reklamować, to mam
    > obowiązek wpuścić taką osobę na klatkę schodową.

    Trzeba bylo powiedziec ze ok, ale pod warunkiem ze przez domofon pokaze ci
    legitymacje swiadczaca o tym, ze jest pracownikiem Tele 2. (zakladam ze masz
    domofon a nie widofon:))

    Angie