  • 11. Data: 2007-06-15 20:07:23
    Temat: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Bardzo proszę o odpowiedź, czy producent ma prawo zabraniać sprzedaży
    > jego produktów wybranym podmiotom gospodarczym (bo sprzedaż produktów
    > przez internet bez zdjęć jest w zasadzie niemożliwa) i czy ma prawo
    > zabronić wykonania zdjęć opakowań swoich produktów?
    >
    > Dodam jeszcze że wspomniana firma nie podjęła jakichkolwiek kroków
    > wobec osób wykorzystujących zdjęcia ich produktów bez zgody
    > producenta.

    zapytaj się ich jak masz sprzedawać ich produkty skoro według ichniego
    bełkotu prawnego nie masz prawa nawet używać nazwy ich produktu. Zapytaj się
    jeszcze jakie kroki prawne podejmują w stosunku do osób które zakupiony
    produkt położą w miejscu widoczny.

    IMHO to ktoś tam zatrudnił jakiegoś idiotę

  • 12. Data: 2007-06-15 20:14:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 21:40
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4uq7r$fu0$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Ale na jakim polu. oczywiście kopiować tego nie wolno. Ale - moim zdaniem
    > - fotka towaru tego nie narusza. To przecież i na widok publiczny by nie
    > był wolno wystawić na półce.

    No dobrze, ale publikując zdjęcie w Internecie rozpowszechniasz... Np.
    maluję obraz, taką Mondrom Lizem powiedzmy. I ty fotkasz i internetasz...
    Nie łamiesz PA?

    Czy rozpowszechnianie zdjęcia utworu nie jest w jakiś sposób
    rozpowszechnianiem samego utworu?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 13. Data: 2007-06-15 20:16:35
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 21:19
    (autor mirek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4up1b$d6p$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Jeśli temu producentowi nie zależy na
    > zarobku to musi walnięty jakiś jest.

    Nie walnięty tylko pewnie monopolista. W końcu Kolega Z Emilem Zamiast
    Imienia napisał: ,,Muszę z nim handlować. Nie da się tego uniknąć.''
    Więc, jak widać, mogą sobie pozwolić na fochy....

  • 14. Data: 2007-06-15 21:25:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Aleś mi zabił klina :-) Ale znalazłem wreszcie.

    Art. 33(3). Wolno w celu reklamy wystawy publicznej lub publicznej
    sprzedaży utworów korzystać z egzemplarzy utworów już rozpowszechnionych, w
    zakresie uzasadnionym promocją wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem innego
    handlowego wykorzystania.

    Przyznasz, ze etykietę konserwy spokojnie można uznać za utwór już
    rozpowszechniony, a cel sprzedaży zostaje zachowany.

  • 15. Data: 2007-06-15 21:27:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@g...com wrote:
    > a tu o linkach do ich strony:
    >
    > Any creation of a hypertext link to "www.XXXXXXXX.com" is forbidden
    > save with the prior written agreement of the latter.

    MegaROTFL :)

  • 16. Data: 2007-06-15 21:30:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@g...com wrote:
    > Zwróciłem się do producenta produktów dla zwierząt z prośbą zezwolenie
    > na samodzielne wykonanie zdjęć jego produktów,

    A po co? Trzeba było zrobić zdjęcie i nie zadawać głupich pytań.

    -
    > Niestety nie możemy zezwolić na wykorzystanie zdjęć naszych produktów
    > zarówno tych zamieszczonych na stronie internetowej, jak i wydanych w
    > jakikolwiek inny sposób materiałów oznaczonych XXXXXXXX. Nie otrzyma
    > Pan również zezwolenia na samodzielne wykonanie zdjęć naszych
    > produktów.

    Ja bym im wysłał w odpowiedzi fragment książki telefonicznej - ten z
    listą lekarzy-psychiatrów ;)

  • 17. Data: 2007-06-15 21:34:48
    Od: t...@g...com

    On 15 Cze, 23:25, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Przyznasz, ze etykietę konserwy spokojnie można uznać za utwór już
    > rozpowszechniony, a cel sprzedaży zostaje zachowany.

    A co ze świętym LOGO, które występuje na opakowaniu produktu?
    Proszę podaj mi jeszcze gdzie jest ten art 33(3) - tak żebym się mógł
    na to powołać.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2007-06-15 21:37:19
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik <tintoski> napisał w wiadomości

> [...]

    A co ze świętym LOGO, które występuje na opakowaniu produktu?
    Proszę podaj mi jeszcze gdzie jest ten art 33(3) - tak żebym się mógł

    ------------------

    Święte LOGO także jest utworem rozpowszechnionym, a dodatkowo częścią innego
    utworu rozpowszechnionego - etykiety konserwy.

    Pozdrawiam Przemek

  • 19. Data: 2007-06-15 21:39:56
    Od: t...@g...com

    On 15 Cze, 23:37, "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>
    wrote:
    > Święte LOGO także jest utworem rozpowszechnionym, a dodatkowo częścią innego
    > utworu rozpowszechnionego - etykiety konserwy.

    Mimo że jest zarejestrowanym i chronionym znakiem handlowym?
    Wybaczcie naiwne pytania, ale w kwestiach prawnych jestem laikiem.
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2007-06-15 21:55:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]

    > A co ze świętym LOGO, które występuje na opakowaniu produktu?
    > Proszę podaj mi jeszcze gdzie jest ten art 33(3) - tak żebym się mógł

    W Prawie Autorskim. A LOGO też chyba jest już rozpowszechnione :-)