  • 31. Data: 2007-06-16 21:50:39
    Temat: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie? ;)

    Prawo własności przemysłowej określa, że jeżeli z tytułu umieszczania na
    stronie internetowej informacji o produktach, usługach lub producentach,
    które są zilustrowane chronionym znakiem towarowym, osiąga się
    jakiekolwiek korzyści majątkowe, bezpośrednio lub pośrednio (np. dzięki
    temu portal jest częściej odwiedzany, przez co zwiększają się np. wpływy
    z reklamy), wówczas powinno się uzyskać zgodę podmiotów uprawnionych. W
    przeciwnym wypadku używanie chronionych znaków towarowych bez wymaganej
    zgody, może podlegać odpowiedzialności odszkodowawczej.

  • 32. Data: 2007-06-16 23:04:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeciwnym wypadku używanie chronionych znaków towarowych bez wymaganej
    > zgody, może podlegać odpowiedzialności odszkodowawczej.

    Gdzieś Ty to tam wyczytał? Bo ja znalazłem w art. 155, Prawo ochronne na
    znak towarowy nie rozciąga się na działania dotyczące towarów ze znakiem,
    polegające w szczególności na ich oferowaniu do sprzedaży lub dalszym
    wprowadzaniu do obrotu towarów oznaczonych tym znakiem, jeżeli towary te
    zostały uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej przez uprawnionego lub za jego zgodą. Nie stanowi również
    naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy import oraz inne działania
    opisane wyżej, dotyczące towarów oznaczonych tym znakiem towarowym, jeżeli
    towary te zostały uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez uprawnionego lub za jego zgodą.

  • 33. Data: 2007-06-17 11:27:32
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    t...@g...com napisał(a):
    > Zwróciłem się do producenta produktów dla zwierząt z prośbą zezwolenie
    > na samodzielne wykonanie zdjęć jego produktów, które chcę sprzedawać w
    > swoim sklepie internetowym.

    Witam.

    Jeśli ich produkty traktujemy jako utwory, to:

    Art. 33.
    Wolno w celu reklamy wystawy publicznej lub publicznej sprzedaży utworów
    korzystać z egzemplarzy utworów już rozpowszechnionych, w zakresie
    uzasadnionym promocją wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem innego
    handlowego wykorzystania.

    A jeśli nie są utworami, to nie mają podstawy zabronić ich fotografować.

    Prawa do znaku handlowego złamałbyś wtedy, gdybyś oferował swoje
    produkty oznaczone tym znakiem.

    R.

  • 34. Data: 2007-06-17 13:30:35
    Od: t...@g...com

    On 17 Cze, 01:04, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Gdzieś Ty to tam wyczytał? Bo ja znalazłem w art. 155

    A w czym jest ten art 155?

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2007-06-18 11:07:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d852 napisał(a):

> [...]
    > przeciwnym wypadku używanie chronionych znaków towarowych bez wymaganej
    > zgody, może podlegać odpowiedzialności odszkodowawczej.

    Ja bym cię prosił, żebyś już nigdy więcej nie podpierał się wymyślonymi
    przez siebie "przepisami" ;)

    A teraz poproszę o _prawdziwą_ podstawę prawną (artykuł jakiejś
    istniejącej ustawy) albo odszczekanie swoich herezji ;)

  • 36. Data: 2007-06-18 18:34:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > A w czym jest ten art 155?

    Gdybyś nie wyciął cytatu, to by było wiadomo. poprzednik powoływał się na
    Prawo Własności Przemysłowej, to i ja dopisując pod jego cytatem pisałem o
    tej ustawie - Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej
    (Dz. U. 119/03 poz. 1117 z późn. zm.)

  • 37. Data: 2007-06-18 21:05:14
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > A teraz poproszę o _prawdziwą_ podstawę prawną (artykuł jakiejś
    > istniejącej ustawy) albo odszczekanie swoich herezji ;)

    To nie jest wymyślony przeze mnie przepis tylko interpretacja.
    Jak chcesz gołe źródło do interporetacji to użyj google. Prawo Własności
    Przemysłowej.