    From: t...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Date: Fri, 15 Jun 2007 12:06:14 -0700

    > O ile zdjęcia wykonane przez producenta podlegają ochronie prawa
    > autorskiego, o tyle w głowę zachodzę, jakąż by to podstawę prawną do
    > ochrony wizerunku swojego towaru znaleźli. Ale nie handluj z tym
    > producentem. Skoro jest takim ignorantem, to dobrego produktu również nie
    > wyprodukuje.

    Muszę z nim handlować. Nie da się tego uniknąć.
    Jeśli chodzi o podstawę prawną, to myślę że kombinują z logo, które
    jest umieszczone na każdym ich produkcie.

    Mało tego, na ich stronie www w warunkach korzystania z serwisu
    zabraniają linkowania do ich strony bez ich wyraźnej zgody.

    to fragment z ich strony:

    It is strictly forbidden to use or reproduce the names
    "XXXXXXXX" [XXXXXXXX] and "www.XXXXXXXX", or the "XXXXXXXX" [XXXXXXXX]
    logo or any other logo, alone or in combination, in whatsoever
    capacity, without the prior written agreement of "XXXXXXXX".

    The name and logos are registered as trademarks with the Patent
    Office.