    From: "mirek" <m...@p...lp>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Date: Fri, 15 Jun 2007 21:19:41 +0200

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1181929134.798574.71700@g4g2000hsf.googlegroups
    .com...
    Zwróciłem się do producenta produktów dla zwierząt z prośbą zezwolenie
    na samodzielne wykonanie zdjęć jego produktów, które chcę sprzedawać w
    swoim sklepie internetowym.

    bardzo dziwne zwyczaje. W sklepie internetowym używamy zdjęć produktów
    zarówno polskich i jak i zagranicznych firm (w tym wieeeelkich koncernów, np
    masterfoods itp) i nikt nigdy nie robił problemów, albo sami wysyłają
    zdjęcia (udostępniają na ftp), albo każą ściągnąć fotki i opis z ich www,
    nie mają też nic przeciwko, kiedy robimy te zdjęcia sami. Spotkałem się z
    dość powszechną opinią, że dopóki wykorzystane zdjęcia/logo _służą_
    producentowi, to nie ma problemu. A używając tych zdjęć sprzedaję _ich_
    produkty, które _od nich_ kupuję w celu odsprzedaży, czyli dzięki temu
    _zarabiają_. Takie prawa rynku:) Jeśli temu producentowi nie zależy na
    zarobku to musi walnięty jakiś jest.

    --
    pzdr,
    Mirek CKMK