  • 1. Data: 2004-04-28 09:06:55
    Temat: zasiłek pielęgnacyjny (czy co ?)
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    Witam serdecznie,

    Mam nadzieję, że pytanie, jakie zadam nie pojawiało się już na tej grupie, a
    przynajmniej nie zauważyłem.
    W związku z tym pozwolicie, że wystosuje pewne pytanie (jeśli jednak było -
    sorry, że znów o tym samym ;) ):

    Otóż, jak już niegdyś pisałem od jakiegoś czasu posiadam orzeczenie 'o
    umiarkowanym stopniu niepełnosprawności'.
    Nie tego się jednak tyczy pytanie: Chodzi o to, że oprócz tego jestem osobą
    bezrobotną (nigdy i co ma się rozumieć nigdzier nie pracowałem).
    Moją wątpliwość budzi fakt, że zaledwie parę dni temu z banku otrzymałem
    pieniądze, które, jak twierdzi Urząd należą mi się.
    Wątpliwość polega na tym, że, abym otrzymywał zasiłek dla bezrobotych
    musiałbym niegdyś pracować. Nie jest to więc zasiłek dla bezrobotnych.
    Myślałem, iż to, co otrzymuję jest zasiłkiem pielęgnacyjnym (dowodem na to,
    że jest to to właśnie świadczenie jest otzymana ostatnio kwota 140,00 zł a
    poza tym cóz to innego by ć by mogło ?), ale właśnie wczoraj dowiedziałem
    się od pewnej osoby, która niegdyś zajmowała się podobnymi sprawami, że nie
    może to być zasiłek pielęgnacyjny, ponieważ taki rzekomo przysługuje osobom
    opiekującym się (co skądinąd jest logiczne ;) ) osobą niepełnosprawną, a ja
    do takich osób nie należę. Całe to wyjaśnienie po to, aby przejść do sedna.
    W związku z faktem odbioru ostatniej wypłaty parę dni temu, gdzie miałem
    podany wcześnuej termin, kiedy miałem się zgłosić do banku w dniu
    wczorajszym złożyłem wizytę w Urzędzie (w Dziale Osób Niepełnosprawnych) aby
    zasięgnąć porady co dalej, na co pewien Pan (nawet nie wyglądał mi na
    urzędnika, a na pomocnika, czy kogoś takiego, ale 'Panie Urzędniczki miały
    być rzekomo za kilka godzi dopiuero, a czekać nie miałem czasu') w
    odpowiedzi odrzekł, niejako na odczepnego, iż w gablocie wisi obwieszczenie,
    które to miało być odpowiedzią na moje pytanie, a które brzmiało:

    "Urząd Pracy m.st. Warszawy informuje, że od dnia 1 maja 2004 wypłatę
    zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych przejmują dzielnicowe ośrodki pomocy
    społecznej. Informacje można uzyskać pod bezpłatnym numerem infolinii
    0-800-88-99-88 lub w Ośrodku Pomocy Społecznej (właściwym dla miejsca
    zamieszkania)."

    Teraz powstaje pytanie: Czy jednak jakieś świadczenie należy mi się i w tym
    celu powinienem zwrócić się do Ośrodka Pomocy Społecznej w celu dalszych
    informacji, czy faktycznie do żadnego świadczenia (tylko w takim razie czemu
    dotychczas było inaczej ???) biorąc pod uwagę opisane wyżej okolicznoiści
    nie mam prawa. Jeśli tak jest to w takim razie skąd dotychczas otrzymywane
    środki (mam nadzieję, iż nie jest to pytanie dla posiadacza szklanej kuli
    ;) ). Przepraszam, że zamiast zadzwonić pod podany numer zapytuję tutaj, ale
    mam dziwne nieodparte wrażenie, że wbrew pozorom to tu właśnie będę miał do
    czynienia z ludźmi bardziej kompetentymi, aniżeli dzwoniąc pod podany numer.

    Przepraszam, że tak rozwlekle.
    Jeżeli znalazłby się ktokolwiek, kto mógłby podać choć małą wskazówkę co
    dalej - byłbym bardzo zobowiązany, gdyż w przeciwnym razie będę musiał
    zwrócić się raz jeszcze do tegoż urzędu, gdzie obawiam się uzyskać znów
    niejasne informacje.

    Za każdą pomoc seeeeeerdecznie dziękuję.

    Kuba

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--

  • 2. Data: 2004-04-28 14:13:10
    Temat: Re: zasiłek pielęgnacyjny (czy co ?)
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Witam
    Zasilek pielegnacyjny nie musi byc wyplacany opiekunowi moze byc osobie
    niepelnosprawnej, szczegolnie gdy np. wyprowadzi sie z domu rodzinnego, a
    dotychczas zasilek przychodzil na prawnego opiekuna.

  • 3. Data: 2004-04-28 14:30:19
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    "kesser" <k...@g...pl>

> [...]
    > niepelnosprawnej, szczegolnie gdy np. wyprowadzi sie z domu rodzinnego, a
    > dotychczas zasilek przychodzil na prawnego opiekuna.

    Przede wszystkim dziekuje za okazana, jakze cenna pomoc.
    Co do samej odpowiedzi: Wszystko rozumiem, ale wobec tego, co stoi powyzej
    zaczynam sie zastanawiac, czy mieszkajac jeszcze z rodzicami a swiadczenie
    (które, jak napisalem - nie dalbym sie zabic, czy faktycznie jest zasilkiem
    pielegnacyjnym, ale z uwagi na to, ze, jak uprzednio zostalo napisane przeze
    mnie
    nie pracowalem nie jest tez chyba zasilkiem dla bezrobotnych) kazdorazowo
    odbieram osobiscie. Wszystkie te pytania po to, abym, kiedy przyjdzie mi
    'cos' zrobic w maju, kiedy, jak przytoczylem w poprzednich listach zmieniaja
    sie zasady - wiedzial co robic i z powodu nie wiedzy i braku reakcji w
    odpowiedniej chwili nie stracil prawa do pieniedzy.

    Stad tez moje pytanie (gdybym wiedzial kto, w przeciwienstwie do opisanego
    wczesniej Urzedu móglby mi udzielic rzetelnej i wyczerpujacej informacji
    zakonczylbym ów watek i nie zawracal glowy ;), a takie mam wrazenie).

    Serdecznie pozdrawiam

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--

  • 4. Data: 2004-04-28 19:47:16
    Od: "PawelJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    A próbowales pytac w ZUS? To oni do tej pory wyplacali zasilki a urzedy
    pracy robily to w imienu ZUS. Mysle ze tam dowiesz sie wiecej na ten temat.
    Bo jezeli chodzi o numer 0-800 to chyba masz racje, ze tam moga wiedziec
    malo. W zasilkach wlasnie jest niezla rewolucja. A ludzie którzy maja to
    robic od 1 maja wiedza w tym momencie chyba tyle co i ty. Bo juz w kilku
    gminach spotkalem na tym wlasnie stanowisku osobe z bezrobocia przyjeta do
    pracy pare dni temu. I co taki czlowiek moze wiedziec? Dostal dziennik ustaw
    (ksero) i niech czyta.
    Chociaz chyba dobrze kombinujesz, ze jak sobie przegapisz to nie bedziesz
    mial nawet tego co daja ci teraz.
    Wiem tylko ze masz czas na zlozenie wniosku do konca maja. Prawdopodobnie
    bedziesz musial miec zaswiadczenie o dochodach (w twoim przypadku zerowych)
    z urzedu skarbowego. A dochody zerowe urzad skarbowy wystawi ci wtedy jezeli
    zlozysz roczne rozliczenie zerowe. (przed chwila to czytalem w innym watku
    na innej grupie). A na zlozenie pita zerowego masz czas do konca kwietnia.
    Jezeli cos zle pisze to niech mnie ktos wyprostuje bo te wiadomosci pochodza
    tylko i wylacznie z 'ustnych przekazów'
    --
    PawelJ

  • 5. Data: 2004-04-28 20:06:08
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    "PawelJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > A próbowales pytac w ZUS? To oni do tej pory wyplacali zasilki a urzedy
    > pracy robily to w imienu ZUS.... <cut>

    Przyznam szczerze, że nie pytałem. Nie chce, żeby wyglądało to (choć pewnie
    może ;) ) jak usprawiedliwianie lenistwa, ale pytałem już kilka osób, które
    w sposób mniej lub bardziej bezpośredni były związane z tym i podobnymi
    zagadnieniami. Te właśnie osoby dawały mi do zrozumienia, abym pytał w UP.
    Inne zaś, abym, tak, jak raczył zauważyć Mój Przedmówca dowiedział się w
    ZUS-ie. Dlatego też jak do tej pory nie byłem jeszcze w ZUSie. W sumie to
    wszystko jest dla mnie jasne. Największy problem polega na rzekomym
    obowiązku złożenia PIT-u, ponieważ do końca IV jest dokładnie 2 dni a w tak
    krótkim czasie wydaje mi się to wręcz nie możliwe. No, ale o to mogę mieć
    pretensje jedynie do siebie. Nie chciałbym być odebrany, jako człowiek,
    który najpierw d*** zawraca, a potem i tak inaczej robi, ale wydaje mi się,
    że mimo to spróbuję jutro zadzwonić pod podany numer. Niczym nie ryzykuję, a
    może (choć mało w to wierze) jednak czegoś się dowiem - spróbować napewno
    nie zaszkodzi, bo nic nie tracę.

    Serdeczne dzięki za pomoc

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--

  • 6. Data: 2004-04-28 20:14:34
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Największy problem polega na rzekomym
    > obowiązku złożenia PIT-u, ponieważ do końca IV jest dokładnie 2 dni a w
    tak
    > krótkim czasie wydaje mi się to wręcz nie możliwe.
    Pita z dochodami zerowymi to chyba wypełnia się szybko. Ale fajnie by było
    gdyby ktoś to potwierdził. Bo sam znam pare osób które nie miały dochodu w
    2003r.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2004-04-28 21:22:51
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    nie idź do zusu to nie oni będą wypłacali twój zasiłek
    idź do ośrodka Pomocy Społecznej

    od maja zasiłek pielęgnacyjny będzie wypłacany do rąk uprawnionego (czyli
    ciebie) jeśli osobnym pismem nie upoważnisz kogoś do pobierania

    wczytaj rozporządzenie
    szczególnie co masz dołączyć do wniosku
    i heja
    http://www.uwoj.wroc.pl/wydzialy/PS/SwiadczeniaRodzi
    nne/swiadczenia_rodzinne
    .htm

  • 8. Data: 2004-04-28 23:14:34
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > nie idź do zusu to nie oni będą wypłacali twój zasiłek
    > idź do ośrodka Pomocy Społecznej

    Mimo tylu odpowiadających dopiero ta informacja jest właściwa.
    Wniosek należy złożyć w Miejskim (Gminnym) Ośrodku Pomocy Społecznej, tam
    też można pobrać druki i uzyskać wszystkie niezbędne informacje.

    Informacje np. na stronie:
    www.swiadczenia.krakow.pl/

    tabela ze świadczeniami na stronie:
    www.swiadczenia.krakow.pl/tabela.doc

    Pozdrowienia

    wa

  • 9. Data: 2004-04-29 17:45:01
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "waczek" w...@i...pl napisał(a)
    w news'ie: news:c6pe1c$guv$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > Wniosek należy złożyć w Miejskim (Gminnym) Ośrodku Pomocy Społecznej,
    > tam też można pobrać druki i uzyskać wszystkie niezbędne informacje.

    Chcesz powiedzieć, że ZUS nie wypłaca zasiłków
    pielęgnacyjnych?. Jeśli tak, to twierdzę, że ta
    informacja jest niewłaściwa.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek pracujący z komputerem nigdy nie

  • 10. Data: 2004-04-29 19:38:53
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    paradoksalnie zus oddaje zasiłki do gmin które będą realizować to jako
    zadania zlecone
    w okresie przejściowym tj do 31.08.2005 zus będzie wypłacał zasiłki rodzinne
    i pielęgnacyjne
    prowadzącym działalność i pobierającym świadczenia w zusie (z grubsza -
    patrz ustawa o świadczeniach rodzinnych i strona zusu
    http://www.zus.pl/niusy/k040325.htm)

    czyli że teraz zus wypłaca zasiłki tylko wyjątkowo a później wcale hihi;)