  • 1. Data: 2004-04-28 00:28:56
    Temat: Zmiana rodzaju stowarzyszenia na zwykłe
    Od: "Greg_L" <greg_l@USUN_TO.gazeta.pl>

    Witam!

    Chciałbym wiedzieć jak przebiega zmiany stowarzyszenia z osobowością prawną
    na zwykłe.

    Może ktoś ma doświadczenie w tej materii. Proszę o poradę.

    Mam pytanie:
    - czy trzeba zgłosić do sądu o zmianach?
    - czy można:
    a) zachować nazwę, adres, nr fax-u i konta bankowego?
    b) zrezygnować z księgowości?
    c) funkcji skarbnika?
    d) pieczątek:
    1) członków zarządu?
    2) z nazwą stowarzyszenia?
    e) posiadać legitymacje członkowskie bez wymiany?

    - czy na ostatnim (dotychczasowego stowarzyszenia o osob. prawnej) walnym
    zebraniu trzeba przegłosować:
    a) zmiany rodzaju stowarzyszenia?
    b) przekazania majątku na rzecz stowarzyszenia zwykłego?
    c) zatwierdzenia sprawozdania finansowego na ten rok czyli 2004?

    Może macie jakieś uwagi i propozycje?

    ---
    Pozdrawiam
    Greg_L

  • 2. Data: 2004-04-28 00:33:44
    Temat: Re: Zmiana rodzaju stowarzyszenia na zwykłe
    Od: "Greg_L" <greg_l@USUN_TO.gazeta.pl>

    UPS! poprawiam parę błędów

[...]

    c) zrezygnować funkcji skarbnika?
    d) zachować pieczątek:

  • 3. Data: 2004-04-28 06:42:44
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    Cos mi sie zdaje, ze tak latwo nie bedzie. Chyba jednak bedzie trzeba zaczac
    od likwidacji starego stowarzyszenia, a potem zglosic nowe. Nazwe pewnie sie
    da zachowac, adres tez, rachunek bankowy - watpie. Ksiegowosc dla
    stowarzyszen zwyklych nie istnieje. Piezczatki tym samym i funkcje sa bez
    znaczenia, tak samo legitymacje, bo beda oznaczaly przynaleznosc do
    stowarzyszenia, ktore nie istnieje.
    Stowarzyszenie to nie spolka prawa handlowego, wiec nie ma mozliwosci zmiany
    jednego w drugie, przynajmniej nic takieo nie widzialem. Trzeba zatem:
    1) otworzyc postepowanie liwidacyjne,
    2) przeprowadzic je i zamknac.

    JG

  • 4. Data: 2004-04-28 07:15:34
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Greg_L wrote:

    > - czy trzeba zgłosić do sądu o zmianach?

    stowarzyszenia zwykle rejestruje Urzad Miasta/Gminy, nastepuje wiec zmiania
    podmiotu, nalerzy weyrejestrowac z sadu (zlikwidowac) i powolac nowe.

    > - czy można:
    > a) zachować nazwę, adres, nr fax-u i konta bankowego?

    nazwe tak, adres jesli to adres czlonka stowarzyszenia i sie na to zgadza,
    konto bankoe odpada, bo stowarzyszenie zwykle nie posiada majatku, nie
    prowadzi ksiegowsci itp.

    > b) zrezygnować z księgowości?

    trzeba
    > c) zrezygnować funkcji skarbnika?

    samo przez sie

    > d) zachować pieczątek:
    > 1) członków zarządu?
    > 2) z nazwą stowarzyszenia?

    no mozna :D

    > e) posiadać legitymacje członkowskie bez wymiany?

    no co ty ?

    > - czy na ostatnim (dotychczasowego stowarzyszenia o osob. prawnej) walnym
    > zebraniu trzeba przegłosować:
    > a) zmiany rodzaju stowarzyszenia?

    nie ma zmiany, jest likwidacja

    > b) przekazania majątku na rzecz stowarzyszenia zwykłego?

    nie da sie przekazywac majatku

    > c) zatwierdzenia sprawozdania finansowego na ten rok czyli 2004?

    tego nie jestem pewien, no ale raczej tak

  • 5. Data: 2004-04-28 12:05:59
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Jan Galazka" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Cos mi sie zdaje, ze tak latwo nie bedzie. Chyba jednak bedzie trzeba
    zaczac
    > od likwidacji starego stowarzyszenia, a potem zglosic nowe. Nazwe pewnie
    sie

    A jak bym chciał na odwrót ze zwykłego w pełne, to też trzeba zwykłe
    likwidować? Nie mozna, że tak brzydko powiem "upgrade'ować" go do pełnego?

    pzdr
    gear

  • 6. Data: 2004-04-29 13:06:28
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    gear wrote:

    > A jak bym chciał na odwrót ze zwykłego w pełne, to też trzeba zwykłe
    > likwidować? Nie mozna, że tak brzydko powiem "upgrade'ować" go do pełnego?
    >
    > pzdr
    > gear

    no coz, to dwa rozne twory, poza tym ze i jedno i drugie to stowarzyszenie
    oraz ze sa w jednej ustawie to jednak sa one rozne,

    upgrade zwyklego do tego 'pelnego' jednak jest dosyc proste bo majac
    uproszczona wersje stowarzyszenie to tak jakby sie nic nie mialo, nic wiec
    trodnego zgromadzic zamiast 3 15 osob, przerobic statut, wypelnic
    formularze i zaczac meczys sie z podatkami :D