    From: j...@g...pl (Kuba)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zasiłek pielęgnacyjny (czy co ?)
    Date: 28 Apr 2004 11:06:55 +0200

    Witam serdecznie,

    Mam nadzieję, że pytanie, jakie zadam nie pojawiało się już na tej grupie, a
    przynajmniej nie zauważyłem.
    W związku z tym pozwolicie, że wystosuje pewne pytanie (jeśli jednak było -
    sorry, że znów o tym samym ;) ):

    Otóż, jak już niegdyś pisałem od jakiegoś czasu posiadam orzeczenie 'o
    umiarkowanym stopniu niepełnosprawności'.
    Nie tego się jednak tyczy pytanie: Chodzi o to, że oprócz tego jestem osobą
    bezrobotną (nigdy i co ma się rozumieć nigdzier nie pracowałem).
    Moją wątpliwość budzi fakt, że zaledwie parę dni temu z banku otrzymałem
    pieniądze, które, jak twierdzi Urząd należą mi się.
    Wątpliwość polega na tym, że, abym otrzymywał zasiłek dla bezrobotych
    musiałbym niegdyś pracować. Nie jest to więc zasiłek dla bezrobotnych.
    Myślałem, iż to, co otrzymuję jest zasiłkiem pielęgnacyjnym (dowodem na to,
    że jest to to właśnie świadczenie jest otzymana ostatnio kwota 140,00 zł a
    poza tym cóz to innego by ć by mogło ?), ale właśnie wczoraj dowiedziałem
    się od pewnej osoby, która niegdyś zajmowała się podobnymi sprawami, że nie
    może to być zasiłek pielęgnacyjny, ponieważ taki rzekomo przysługuje osobom
    opiekującym się (co skądinąd jest logiczne ;) ) osobą niepełnosprawną, a ja
    do takich osób nie należę. Całe to wyjaśnienie po to, aby przejść do sedna.
    W związku z faktem odbioru ostatniej wypłaty parę dni temu, gdzie miałem
    podany wcześnuej termin, kiedy miałem się zgłosić do banku w dniu
    wczorajszym złożyłem wizytę w Urzędzie (w Dziale Osób Niepełnosprawnych) aby
    zasięgnąć porady co dalej, na co pewien Pan (nawet nie wyglądał mi na
    urzędnika, a na pomocnika, czy kogoś takiego, ale 'Panie Urzędniczki miały
    być rzekomo za kilka godzi dopiuero, a czekać nie miałem czasu') w
    odpowiedzi odrzekł, niejako na odczepnego, iż w gablocie wisi obwieszczenie,
    które to miało być odpowiedzią na moje pytanie, a które brzmiało:

    "Urząd Pracy m.st. Warszawy informuje, że od dnia 1 maja 2004 wypłatę
    zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych przejmują dzielnicowe ośrodki pomocy
    społecznej. Informacje można uzyskać pod bezpłatnym numerem infolinii
    0-800-88-99-88 lub w Ośrodku Pomocy Społecznej (właściwym dla miejsca
    zamieszkania)."

    Teraz powstaje pytanie: Czy jednak jakieś świadczenie należy mi się i w tym
    celu powinienem zwrócić się do Ośrodka Pomocy Społecznej w celu dalszych
    informacji, czy faktycznie do żadnego świadczenia (tylko w takim razie czemu
    dotychczas było inaczej ???) biorąc pod uwagę opisane wyżej okolicznoiści
    nie mam prawa. Jeśli tak jest to w takim razie skąd dotychczas otrzymywane
    środki (mam nadzieję, iż nie jest to pytanie dla posiadacza szklanej kuli
    ;) ). Przepraszam, że zamiast zadzwonić pod podany numer zapytuję tutaj, ale
    mam dziwne nieodparte wrażenie, że wbrew pozorom to tu właśnie będę miał do
    czynienia z ludźmi bardziej kompetentymi, aniżeli dzwoniąc pod podany numer.

    Przepraszam, że tak rozwlekle.
    Jeżeli znalazłby się ktokolwiek, kto mógłby podać choć małą wskazówkę co
    dalej - byłbym bardzo zobowiązany, gdyż w przeciwnym razie będę musiał
    zwrócić się raz jeszcze do tegoż urzędu, gdzie obawiam się uzyskać znów
    niejasne informacje.

    Za każdą pomoc seeeeeerdecznie dziękuję.

    Kuba

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--