  • 11. Data: 2004-04-30 06:57:38
    Temat: Re: zasiłek pielęgnacyjny (czy co ?)
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz powiedzieć, że ZUS nie wypłaca zasiłków
    > pielęgnacyjnych?. Jeśli tak, to twierdzę, że ta
    > informacja jest niewłaściwa.

    Zus wypłaca do 30.04.2004 r.
    Od 01.05.2004 r. będzie dalej wypłacał ale tylko jako dodatek do renty lub
    emerytury.
    Osoba otwierająca wątek nie jest rencistą, ani emerytem i jej dotyczyła
    odpowiedź.

    Pozdrawiam

    wa

  • 12. Data: 2004-04-30 10:30:00
    Temat: Re: zasiłek pielęgnacyjny (czy co ?) - kolejny...
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    "waczek" <w...@i...pl>
    news:c6sthg$ojh$1@atlantis.news.tpi.pl :

> [...]
    > emerytury.
    > Osoba otwierająca wątek nie jest rencistą, ani emerytem i jej dotyczyła

    Czyli, zgodnie z tym, co rzekł waczek od dnia 01.05.2004 jeśli nie jestem
    emerytem, ani rencistą (a nie jestem, zresztą nigdy nie pracując ciężko
    chyba być rencistą ;) - chyba, że się mylę), a co za tym idzie nie będę
    mógł otrzymywać zasiłku jako dodatku do renty - nie będę miał zatem prawa do
    zasiłku wogóle, czyż tak ?
    Pytam o to, ponieważ zaledwie wczoraj zadzwoniłeem pod wspomniany już tutaj
    numer 0-800-88-99-88 gdzue powiedziano mi, że do końca maja (a nie, jak
    dowiedziałem się wcześniej do 1 maja skoro od tego terminu zmieniają się
    zasady) winien jestem złożyć następujące dokumenty:
    - wniosek z Urzędu Dzielnicy
    - orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
    - zaświadczenie o dochodach rodziny (co jest dla mnie o tyle dziwne, iż z
    tego, co wiem zasiłek wypłaca się niezależnie od wysokości dochodów rodziny)
    z Urzędu Skarbowego, lub, jak w moim przypadku zaświadczenie o braku
    dochodów
    - dowód osobisty (do wglądu)

    Zaczynam już być głupi, co z tym zrobić dlatego też jak mi się przynajmniej
    zdaje, co będzie najlepszym wyjściem - w poniedziałek udaje się do ZUS-u i
    tamteż poproszę do DOKŁADNE informacje. W końcu to - przepraszam - ' w
    mordkę miśka' ZUS powinien wiedzieć jednoznacznie (inną sprawą jest, czy
    zechce udzielić mi informacji, jako, że czasem urzędy działają wedle zasady
    'informacja informacji nie udziela' - z czym sam się niegdyś spotkałem) co i
    jak choćby z racji tego, że się tym zajmuje.
    BTW - Czy moje przypuszczenia są słuszne, że przepisy zmieniają się z dniem
    01.05 w związku z wejściem do Unii , czy ma to zupełnie inne, niezalezne
    podłoże ?

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--

  • 13. Data: 2004-04-30 16:04:25
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szanowny Kubo,

    Wizyta w ZUS Ci nie zaszkodzi, ale nie jest potrzebna.
    Pozbieraj dokumenty, wypełnij wniosek i udaj się z nim do Urzędu
    Dzielnicy.
    W Urzędzie wniosek zostanie przyjęty lub zostaniesz dokładnie
    poinformowany, co musisz uzupełnić.
    Od 1 maja 2004 r. Twoje świadczenie będzie wypłacane przez Urząd Miasta
    (Gminy lub Dzielnicy) i jest to w związku z reformą świadczeń rodzinnych.
    Jeżeli złożysz wniosek w pierwszych dniach maja br., to otrzymasz swoje
    świadczenie za maj br. około 15 maja br., jeżeli później, to dopiero w
    czerwcu. Ale jeżeli złożysz wniosek dopiero w czerwcu, to nie otrzymasz
    już świadczenia za maj, tylko wypłata będzie dopiero od czerwca.
    W maju br. prawdopodobnie?? otrzymasz jeszcze zasiłek z ZUS za kwiecień,
    bo dotychczas zasiłki były wypłacane z dołu (tak mi się wydaje).
    W Twojej sytuacji zamiast zaświadczenia z US o dochodach prawdopodobnie
    wystarczy Twoje oświadczenie, że nie pracujesz i nie osiągasz żadnych
    dochodów.
    W Krakowie wnioski można składać również 1 i 3 maja br. w godz. 8-18.

    Życzę powodzenia w starciu z biurokracją

    wa

  • 14. Data: 2004-04-30 16:32:20
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    "waczek" <w...@i...pl>

    > Szanowny Kubo,
    >
    > Wizyta w ZUS Ci nie zaszkodzi, ale nie jest potrzebna.
    > Pozbieraj dokumenty, wypełnij wniosek i udaj się z nim do Urzędu
    > Dzielnicy.... <cap>

    Drogi Waczku,

    Bardzo, bardzo dziękuję za Twoją życzliwośc, bezinteresowną pomoc,oraz za
    jakże cenne rady.
    Na wszelki wypadek wydrukowałem sobie Twój list, aby w każdej chwili móc się
    z nimi zapoznać.
    W świetle udzielonych przez Ciebie raz rzeczywiście nie wiem, czy potrzebna
    będzie jeszcze wizyta w ZUS-ie (choć tak do końca jeszcze jej nie wykluczam,
    ale wydaje mi się ona tak potrzebna, jak do tej pory).
    Aby uzyskać pełnie informacji pozostaje mi wyjaśnić jedną jeszcze, być może
    małą kwestię, a wówczas wszystko będzie jasne: tak się mianowicie składa, iż
    mam inny adres zameldowania, a inny zamieszkania (oba rzecz jasna w
    Warszawie ;) ) stąd też wątpliwość, czy powinienem zgłosić się w Urzędzie
    dzielnicy właściwym dla miejsca zameldowania, czy też zamieszkania. Coś mi
    świta, że powinien to być Urząd właściwy dla miejsca zameldowania, ale taki
    do końca pewny nie jestem stąd też ten prawdopodobnie ostatni post w tym
    temacie z mojej strone.

    Pozdrawiam serdecznie,

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--

  • 15. Data: 2004-04-30 17:55:19
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Kuba" <j...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:003e01c42ed0$a3552cc0$052e4cd4@coobaic7r4pfrw

    > Drogi Waczku,

    Strzeliłeś gafę!. To jest *ona* i pownieneś użyć zwrotu:
    *Droga Waczko* LOL

    PS. Widzisz ile zamieszania mogą sprawić takie "bezpłciowe"
    nicki. ;)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wkładasz rękę pod sukienkę... ciśnienie rośnie, opór maleje."