  • 1. Data: 2006-06-12 11:44:55
    Temat: windykator
    Od: "fLiPeR" <f...@w...pl>

    witam
    w latach 2001-2005 uczeszczalem na prywatna uczelnie placac co miesiac
    czesne 300-320 zl
    kazdorazowo co pol roku podchodzac do egzaminow przed otrzymaniem karty egz.
    trzeba bylo miec wszystko zaplacone
    nigdy przez te lata nie zalegalem z oplatami, az tu nagle miesiac przed
    obrona pracy inz dosyalempisemko, ze mam nie zaplaone 2 miesiace
    po dlugich perturbacjach (znalazlem jedno z dwoch brakujacych potwierdzen)
    zostalem dopuszczony do obrony i zostal wydany mi dyplom
    myslalem, ze to koniec
    po jakims pol roku od tego czasu(czyli okolo 12.2005) przyszlo mi do domu
    pisemko ze szkoly, ze prosza o uregulowanie brakujacych 300 zl
    olalem to, po 2-3 miesiacach to samo, i teraz w koncu przyszlo mi jeszcze
    jedno pisemko ze szkoly i pismo od windykatora : 300 zl + 240 zl odsetki
    to sa chyba jakies jaja, windykator nie moze nic zrobic zeby to anulowac -
    szkola nie wie dokladnie za jaki miesiac nie zaplacilem bo maja balagan

    pytanie : czy windykator moze wejsc na pensje?, co moze zrobic?

    zdziwilo mnie to, ze przez ten rok te pare pism przychodzilo ZAWSZE (lacznie
    z tym windykatorskim) listami zwyklymi - na dobra sprawe mogly byc one
    wykradane ze skrzynki pocztowej lub moglem juz tam nie mieszkac...

    co radzicie? :)

    --
    fLiPeR

  • 2. Data: 2006-06-12 12:11:14
    Temat: Re: windykator
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "fLiPeR" <f...@w...pl> napisał

    > pytanie : czy windykator moze wejsc na pensje?, co moze zrobic?

    WINDYKATOR NIE moze wejsc na pensje!
    Windykator jest nikim - jest tylko takim pieskiem, ktory
    puka do Twych drzwi w nadzieji, ze mu otworzysz
    i laskawie wplacisz kase. Ale zamiast otwierac
    drzwi, wszystkim moim klientom proponuje dzwonienie
    na Policje!

    Reasumujac. Tylko Komornik moze zabrac Ci kawalek
    pensji, ale nie moze zrobic tego bez tytulu wykonawczego.
    Jednak w tym przypadku sprawa jest chyba jednoznaczna.
    Na Twoim miejscu jeszcze zadzwonilbym do szkoly
    i poinformowalbym, ze oddaje sprawe do Prokuratury,
    gdyz zachodzi podejrzenie popelnienia przestepstwa.

    Mowisz, ze zaplacilesz. Zrobiles to przelewem? Wplaciles
    na poczcie?

> [...]
    > z tym windykatorskim) listami zwyklymi - na dobra sprawe mogly byc one
    > wykradane ze skrzynki pocztowej lub moglem juz tam nie mieszkac...

    Ano wlasnie. W 99,9% przypadkach listy przychodza jako zwykle.
    Dlaczego? Bo sie takie pieski tzw. windykatorzy boja, ze trafia
    na kogos obeznanego w te klocki i ten ktos zrobi z nimi porzadek. :)

    Neko

  • 3. Data: 2006-06-12 21:52:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    fLiPeR [###f...@w...pl.###] napisał:

    Windykator może generalnie tyle samo albo mniej, niż szkoła. Więcej
    nigdy. jeśli szkoła nie może wejść na pensję, to tym bardziej
    windykator.

    Ad rem, to wezwij na piśmie szkołę do sprecyzowania o którą dokładnie
    opłatę im chodzi. Poza tym jest coś takiego, że jeśli masz
    pokwitowanie za późniejszą wpłatę czesnego, to ono samo w sobie
    stanowi pokwitowanie wcześniejszych wpłat. Więc jeśli regulowałeś
    czesne w sekretariacie szkoły i masz pokwitowanie (a nie przelew na
    konto), to wystarczy, że znajdziesz pokwitowanie za ostatnią należną
    im część.

  • 4. Data: 2006-06-12 22:47:08
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Poza tym jest coś takiego, że jeśli masz
    > pokwitowanie za późniejszą wpłatę czesnego, to ono samo w sobie
    > stanowi pokwitowanie wcześniejszych wpłat.

    Gdzie to jest?

  • 5. Data: 2006-06-13 06:09:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości