  • 1. Data: 2006-06-12 10:43:43
    Temat: Dorobek związku partnerskiego bez ślubu
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Witam,

    proszę o poradę w takiej o to sytuacji:

    Mój kolega był w kilkuletnim związku. W tym czasie za część swoich oraz
    jego dziewczyny pieniędzy kupili 2 pokojowe mieszkanie. Sęk w tym, że w
    umowie kupna mieszkania jako właściciel widnieje tylko jego była
    dziewczyna. Tym samym - w momencie rozstania, ona powiedzieła mu, że
    mieszkanie jest jej, a on ma się wyprowadzić...

    W przypadku małżeństwa występowałby pewnie podział majątku (gdyby kupili
    mieszkanie w trakcie trwania małżeństwa), ale z drugiej strony są dowody
    na to, że część tych pieniędzy pochodzi od mojego kolegi. Czy jest
    szansa na dochodzenie swoich praw do własności części mieszkania, czy
    już po ptakach ?

    dzięki za wszelkie konstruktywne odpowiedzi :)

    Pzdr.

    Vonn

  • 2. Data: 2006-06-12 10:47:47
    Temat: Re: Dorobek związku partnerskiego bez ślubu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Vonnegut79 napisał(a):

    > Czy jest szansa na dochodzenie swoich praw do własności części mieszkania, czy
    > już po ptakach ?

    Jest bardzo duża szansa, może nie co do dochodzenia własności, lecz co
    do zwrotu pieniędzy.
    W takiej sprawie warto mieć fachowego pełnomocnika.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-06-12 11:13:38
    Od: "pejurek" <j...@q...rq>

    Człowiek podpisany jako "Vonnegut79" napisał:

    > szansa na dochodzenie swoich praw do własności części mieszkania, czy już
    > po ptakach ?

    mówi się chyba "po ptokach"?

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-12 11:50:11
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jest bardzo duża szansa, może nie co do dochodzenia własności, lecz co
    > do zwrotu pieniędzy.
    > W takiej sprawie warto mieć fachowego pełnomocnika.

    Rozumiem, że masz na myśli adwokata ? :)

    Vonn

  • 5. Data: 2006-06-12 12:01:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Vonnegut79 napisał(a):

    > Rozumiem, że masz na myśli adwokata ? :)

    Niekoniecznie. Większość adwokatów ma z fachowością niewiele wspólnego.
    Ma być dobry prawnik.

  • 6. Data: 2006-06-12 13:25:33
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Vonnegut79 wrote:
> [...]
    > na to, że część tych pieniędzy pochodzi od mojego kolegi. Czy jest
    > szansa na dochodzenie swoich praw do własności części mieszkania, czy

    Mieszkanie jest jej.
    Natomiast jeśli ma jakikolwiek dowód na to, że się do mieszkania dołożył
    to jest szansa odzyskania tych pieniędzy.
    DObry radca prawny powinien wiedzieć co zrobić.

  • 7. Data: 2006-06-12 13:29:45
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "pejurek" <j...@q...rq> napisał w wiadomości
    > mówi się chyba "po ptokach"?

    "after birds" :-)

    --
    Paweł

  • 8. Data: 2006-06-12 13:37:55
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Paweł wrote:
    > Użytkownik "pejurek" <j...@q...rq> napisał w wiadomości
    >
    > "after birds" :-)

    Thanks from the mountain.

  • 9. Data: 2006-06-12 14:55:13
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    podstawy szukaj w bezpodstawnym wzbogaceniu

  • 10. Data: 2006-06-12 17:52:47
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Thanks from the mountain.

    From _a_ mountain - jak juz ;-)