  • 261. Data: 2008-04-03 20:29:02
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Obywatel ma newet prawo wejsc do miejsca niepublicznego, ktore jest
    > otwarte.

    No popatrz. A caly czas pierdzielicie ze obywatel nie ma prawa wejsc do
    otwartego sklepu jesli ma np zielone trampki :D

    Jacek

  • 262. Data: 2008-04-03 20:35:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Pomyślmy wspólnie. czy wchodząc w trampkach do mieszkania mam zamiar
    > pozbawić w ten sposób właściciela własności? Nie.

    No widzisz. To czemu wypisujesz, że narusza prawo własności?

  • 263. Data: 2008-04-03 20:35:52
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:

    > To zależy od miejsca. Nie każde miejsce publiczne jest dostępne dla
    > każdego.

    Kazde publiczne jest dostepne dla kazdego.

    Jesli nie chcesz miejsca dostepnego dla kazdego, po prostu nie robisz go
    miejscem publicznym. Tylko zakladasz np. klub seniora, gdzie do wejscia
    upowaznia karta czlonkowska, wydawana w biurze Klubu po zapoznaniu sie z
    regulaminem Klubiu oraz prawami i obowiazkami czlonka Klubu.

    > Uważasz, że masz prawo wejść do teatru, nawet jeśli nie kupiłeś
    > biletu?

    Nie. Ale jak kupie bilet to mas zmnie wpuscic. NAtomiast na odmowe
    sprzedania biletu znasz juz paragrafy.

    > Załóżmy hipotetycznie, że jest jeszcze 10 % wolnych miejsc,
    > ale właściciel teatru zastrzegł, że te bilety będzie sprzedawał tylko
    > emerytom, studentom i członkom Związku Przyjaciół Sztuk Wszelakich.
    > Czy jeśli odmówiono Ci sprzedaży biletu, a mimo to wejdziesz i

    Nie, nie wejde bez biletu,zalatwie to wczesniej i zgodnie z prawem,
    zglosze np. wykroczenie (lub nie zglosze ... ;)

    > odmówisz opuszczenia widowni, to czy można zastosować obronę konieczną
    > w związku z popełnieniem przez Ciebie przestępstwa z art. 193 kk ?

    ROTFL, ja wiem, ze ty chcialbys kjazdego twarda pala po nerkach, ale ja
    nie wchodze bez biletuy, a ty masz klopoty za odmowe sprzedania biletu...

  • 264. Data: 2008-04-03 20:37:55
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    wiadomościnews:3de0f07c-884c-44ff-b878-4cc8455418de@
    24g2000hsh.googlegroups.com...

    > Pomyślmy wspólnie. czy wchodząc w trampkach do mieszkania mam zamiar
    > pozbawić w ten sposób właściciela własności?

    To w koncu ustalmy czy do mieszkania (mir domowy) czy nie do mieszkania
    w godzinach otwarcia lokalu (nie ma miru domowego).

  • 265. Data: 2008-04-03 20:47:56
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 22:35, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >
    > ROTFL, ja wiem, ze ty chcialbys kjazdego twarda pala po nerkach, ale ja
    > nie wchodze bez biletuy, a ty masz klopoty za odmowe sprzedania biletu...

    Na jakiej podstawie mam kłopoty? To nie był bilet przeznaczony do
    sprzedaży Tobie? Art. 135 kw nie ma zastosowania.

  • 266. Data: 2008-04-03 20:54:33
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 22:35, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:d7f34d6e-a1fc-4961-9268-a8b2caeab409@
    q27g2000prf.googlegroups.com...

    > No widzisz. To czemu wypisujesz, że narusza prawo własności?

    Naruszenie prawa własności jest pojęciem szerszym niż pozbawienie
    prawa własności właściciela. Fakt, że właściciel może korzystać z
    przedmiotu własności nie zmienia faktu, że doszło do naruszenia.
    Właściciel ma prawo korzystać z wyłączeniem innych osób. Ma prawo
    odsunąć od korzytania osoby, w swoim subiektywnym mniemaniu,
    niepożądane.

    Przez fakt uczenienia miejsca miejscem publicznym właściciel nie traci
    swoich praw. Miejscem publicznym jest miejsce gdzie bliżej
    nieokreślona liczba osób może wejść (ma fizyczną możliwość), ale to
    nie znaczy że osoby te mają prawo tam wejść.

    Toteż do naruszenia miru może dojść niezależnie od przeznaczenia i
    faktycznego sposobu wykorzystywania miejsca.

  • 267. Data: 2008-04-03 20:56:50
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Mikaichi <m...@v...pl> napisali:

    > Nie. Ale jak kupie bilet to mas zmnie wpuscic. NAtomiast na odmowe
    > sprzedania biletu znasz juz paragrafy.

    Ta? Od kiedy teatr jest przedsiebiorstwem handlu detalicznego, czy
    gastronomicznym?

  • 268. Data: 2008-04-03 21:07:15
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:

    > Ta? Od kiedy teatr jest przedsiebiorstwem handlu detalicznego

    No hurtowy nie jest, nie trzeba miec karty jak w makro, zeby moc kupowac
    bilety....

    To powiedzialbym, ze teatr jest miejscem handlu detalicznego od momentu
    gdy wymyslono oplaty za wejscie...

  • 269. Data: 2008-04-03 21:08:05
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:

    > To nie był bilet przeznaczony do
    > sprzedaży Tobie?

    Wlasnie na tej podstawie;)

  • 270. Data: 2008-04-03 21:21:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Przez fakt uczenienia miejsca miejscem publicznym właściciel nie traci
    > swoich praw.

    Traci prawo do wyłącznego korzystania z lokalu - zresztą z własnej
    inicjatywy. Wchodząc do kogoś do domu pytasz, czy można. A spotkałeś się,
    by ktoś normalny przed wejściem do hipermarketu pytał ochrony, czy może?
    nie zastanowiłeś się czemu nikt nie pyta?