  • 251. Data: 2008-04-03 18:18:31
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 00:12, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

    > Krwa jakiego miru domowego? O czym ty krwa piszesz? Mir domowy to w
    > domu/mieszkaniu ale nie w otwartym uslugowym lokalu handlowym czy
    > gastronomicznym. Miejsce publiczne w godzinach otwarcia nie jest
    > chronione tak jak mieszkanie, wiec nei stosuj tu przepisow z innej parafii.

    Mir domowy to nazwa tradycyjna. Przepis natomiast jasno mówi o lokalu
    lub pomieszczeniu.

    > Czyli wezwanie patrolu i opowiedzenie historii, co skonczy sie
    > pouczeniem lub nalozeniem kary na wlasciciela lokalu.

    > PRzestepstwem? ROTFL :) Znaczy wejscie do sklepu w niebieskich trampkach
    > to PRZESTEPSTWO?!?!?!?!
    >
    > ROTFL HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wejście w niebieskich trampkach do cudzego mieszkania lub sklepu jest
    legalne. Wdarcie się do niego lub nieopuszczenie zbrew żądaniu osoby
    uprawnionej już nie. Kolor trampek nie ma nic do rzeczy. I jeśli
    właściciel lokalu postawił selekcjonera, który nie wpuszcza ludzi w
    trampkach, to ma do tego prawo.

  • 252. Data: 2008-04-03 19:02:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    Ja rozumiem o co Ci chodzi. Z tym, że ty cały czas starasz się ominąć ten
    kluczowy w tej sprawie art. 5 kc. Skoro ustawa stanowi, ze tego typu
    działania nie korzystają z ochrony prawnej, to dalsze dywagacje nie mają
    już sensu. Nie korzysta z ochrony! A skoro nie korzysta z ochrony w ramach
    prawa cywilnego, to tym bardziej karnego.

  • 253. Data: 2008-04-03 19:37:33
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 21:02, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > już sensu. Nie korzysta z ochrony! A skoro nie korzysta z ochrony w ramach
    > prawa cywilnego, to tym bardziej karnego.

    Ustawa nie stanowi, że pewnego typu działania nie podlegają ochronie
    prawnej. By powołać się na art. 5 kc, należy wykazać, że w konkretnym
    przypadku zachowanie uprawnionego, z uwagi na okoliczności narusza
    zasady współżycia społecznego. Przy czym na ogół niedsotarczenie komuś
    oczekiwanej przez niego rozrywki (niewpuszczenie go do klubu) raczej
    nie będzie naruszało zasad współżycia społecznego.

  • 254. Data: 2008-04-03 19:39:50
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    > oczekiwanej przez niego rozrywki (niewpuszczenie go do klubu) raczej
    > nie będzie naruszało zasad współżycia społecznego.

    Niewpuszczenie do klubu to nie jest niedostarczenie rozrywki.
    Niewpuszczeni do klubiu to niewpuszczenie do klubu, ograniczenie swobody
    obywatela, ktory ma prawo wejsc do kazdego miejsca publicznego, ktore
    jest otwarte...

  • 255. Data: 2008-04-03 19:40:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

> [...]
    > prawa cywilnego, to tym bardziej karnego.

    > Ustawa nie stanowi, że pewnego typu działania nie podlegają ochronie

    Jak nie, jak dokładnie tak stanowi.

  • 256. Data: 2008-04-03 19:44:28
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 3, 9:02 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > już sensu. Nie korzysta z ochrony! A skoro nie korzysta z ochrony w ramach
    > prawa cywilnego, to tym bardziej karnego.

    Przedmiotem ochrony art. 193 KK nie jest żądanie (ani inne działanie)
    osoby uprawnionej, tylko prawo własności, a to nie zostaje pozbawione
    ochrony przez art. 5 ani 140 KC.

  • 257. Data: 2008-04-03 19:59:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .googlegroups.com...

    > Przedmiotem ochrony art. 193 KK nie jest żądanie (ani inne działanie)
    > osoby uprawnionej, tylko prawo własności, a to nie zostaje pozbawione
    > ochrony przez art. 5 ani 140 KC.

    Pomyślmy wspólnie. Czy wchodzący w trampkach do sklepu ma zamiar pozbawić w
    ten sposób własności właściciela? No bo jeśli tak, to należało by to ścigać
    raczej jako przywłaszczenie. A jeśli nie, to Twój wywód jest niedorzeczny.

  • 258. Data: 2008-04-03 20:02:19
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 21:39, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Niewpuszczeni do klubiu to niewpuszczenie do klubu, ograniczenie swobody
    > obywatela, ktory ma prawo wejsc do kazdego miejsca publicznego, ktore

    To zależy od miejsca. Nie każde miejsce publiczne jest dostępne dla
    każdego.

    Uważasz, że masz prawo wejść do teatru, nawet jeśli nie kupiłeś
    biletu? Załóżmy hipotetycznie, że jest jeszcze 10 % wolnych miejsc,
    ale właściciel teatru zastrzegł, że te bilety będzie sprzedawał tylko
    emerytom, studentom i członkom Związku Przyjaciół Sztuk Wszelakich.
    Czy jeśli odmówiono Ci sprzedaży biletu, a mimo to wejdziesz i
    odmówisz opuszczenia widowni, to czy można zastosować obronę konieczną
    w związku z popełnieniem przez Ciebie przestępstwa z art. 193 kk ?

  • 259. Data: 2008-04-03 20:06:27
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    wiadomościnews:3de0f07c-884c-44ff-b878-4cc8455418de@
> [...]
    > raczej jako przywłaszczenie. A jeśli nie, to Twój wywód jest niedorzeczny.

    Pomyślmy wspólnie. czy wchodząc w trampkach do mieszkania mam zamiar
    pozbawić w ten sposób właściciela własności? Nie. Ale wyłączne prawo
    właściciela obejmuje nie tylko prawo do korzystania z przedmiotu
    własności, ale prawo do korzystania z przedmiotu własności z
    wyłączeniem innych osób. Co do zasady włascicielowi wolno być egoistą
    i skąpcem.

  • 260. Data: 2008-04-03 20:26:40
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Mikaichi <m...@v...pl> napisali:

> [...]
    > Niewpuszczeni do klubiu to niewpuszczenie do klubu, ograniczenie swobody
    > obywatela, ktory ma prawo wejsc do kazdego miejsca publicznego, ktore

    Obywatel ma newet prawo wejsc do miejsca niepublicznego, ktore jest
    otwarte.