  • 41. Data: 2004-04-30 09:45:36
    Temat: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:c6qo9u$2vp3$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie wnikam - z początku wątku wynikało, że chodziło o zasilanie
    > normalnej, wewnętrznej instalcji energetycznej - tej jednofazowej na
    230V.

    jesli nie byles pewien o co konretnie chodzilo, trzeba sie bylo upewnic, a
    nie smarowac farmazony :)

    > Teraz imć Szerszeń nieco rozszerzył zeznania, i okazuje się, że chodzi o
    > trójfazowy generator 'sprzedający' także prąd do ogólnej sieci

    w konkretnie opisanym przezemnie wypadku tak wlasnie jest, ale z rozmowy
    wynikalo ze to czy sie prad sprzedaje do ogolnej sieci czy nie, nie ma
    znaczenie, i dlatego mimo iz w opisanym wypadku czlowiek ma "elektrownie"
    wodna, jesli energetyka wylacza siec rowniez i on pradu nie ma, co jest
    troche irracjonalne

  • 42. Data: 2004-04-30 09:50:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <f...@y...com> napisał w wiadomości

    > Byc moze wykorzystujac jakis zapis o generatorach zapasowych (eng.
    backup
    > generators) bedziesz mogl obejsc prawo. Oczywiscie zdajesz sobie
    sprawe,ze
    > w wypadku awari musisz odlaczyc sie fizycznie od sieci zew. i generowac
    > wystarczajaca moc.

    oczywiscie zdaje sobie sprawe ze w tym wypadku jesli energetyka wykonuje
    jakies roboty, to ten generator musi byc odpiety od sieci ogolnej, jednak
    to nie zmienia postaci rzeczy ze na sici wlasciciela spokojnie moze
    pracowac (teoretycznie) bo praktycznie tak nie jest, i podobno wynika to z
    jakis praw

    i o te wlasnie prawa mi chodzilo :)
    jesli o mnie chodzi jesli takie prawa sa, to przeciez jest to czystej wody
    monopol, dajacy wylacznosc na produkcje energi elektrycznej

  • 43. Data: 2004-04-30 12:29:22
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

> [...]
    > to nie zmienia postaci rzeczy ze na sici wlasciciela spokojnie moze
    > pracowac (teoretycznie) bo praktycznie tak nie jest, i podobno wynika to z

    Witam,

    W jaki sposob Panski znajomy (z elekrownia wodna) synchronizuje ja z siecia
    energetyczna?
    Bo przeciez po kazdym wylaczeniu napiecia w sieci energetycznej nastepuje
    rozsychronizowanie jego
    generatora. Wynika z tego ze i tak musi sie kazdorazowo odlaczac aby potem dokonac
    synchronizacji
    przed podlaczeniem.
    Chyba ze maja oni jakis sposob na utrzymanie synchroniacji do czego ptrzebne jest
    jego stale
    podlaczenie. To by wiec sugerowalo powod dla ktorego Panski znajomy nie moze w tym
    czasie
    produkowac pradu bo przeciez siec nie moze byc zasilana w trakcie jej naprawy.
    Problem Pana znajomego moze byc natury czysto technicznej.

    Pozdrowienia,

    Marek

  • 44. Data: 2004-05-01 07:53:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Problem Pana znajomego moze byc natury czysto technicznej.

    tu kurat nie wnikam :) poniewaz nasza rozmowa dotyczyla warunkow prawnych,
    i to wlasnie od niego usllyszalem o zapisach o ktore sie pytam