  • 31. Data: 2004-04-29 11:36:37
    Temat: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robert Tomasik wrote:
    > Po to, że nie możesz sobie obciążać tylko jednej fazy. Musisz trzy. Do
    > bloku doprowadza się prąd trójfazowy. A tam się różnie dzieli.

    A czy ja coś innego napisałem?? Zauważ że odnosiłem się do fragmentu:
    "Jedną fazę masz najpewniej w oświetleniu górnym. drugą w gniazdkach -
    to w wypadku bloku.", który niekoniecznie jest prawdziwy dla naszego
    budownictwa.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 32. Data: 2004-04-29 12:27:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > "Jedną fazę masz najpewniej w oświetleniu górnym. drugą w gniazdkach -
    > to w wypadku bloku.", który niekoniecznie jest prawdziwy dla naszego

    A tu masz rację. Zwłaszcza w odniesieniu do starszego budownictwa.

  • 33. Data: 2004-04-29 12:57:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Nie mozna tak po prostu wetknac sobie pradnicy w gniazdko ;-)))))

    No piszę: nie jest tak trywialne (w sytuacji bycia podłączonym do
    ogólnej sieci).

    Natomiast jeśli ma się tylko własną instalację, odciętą od reszty...

    [ciach]

    > Jesli podlaczysz pradnice synchroniczna w momencie gdy sinusoidy beda w
    > przeciwfazie to dojdzie do porzadnego zwarcia.

    Doskonale zdaję sobie z tego sprawę - i właśnie zapewne z tego wynikają
    ograniczenia z doprowadzenia do siebie prądu z własnej elektrowni...
    nie, przepraszam - to nie elektrownia, bo to za mała instalacja ;-P ...
    własnego generatorka wodą napędzanego podłączonego do sieci ogólnej przy
    'dłubaniu' w sieci ogólnej. A nie z jakiegoś ustanowionego monopolu ;)

  • 34. Data: 2004-04-29 13:21:13
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Mam nawet trochę więcej niż 'zielone pojęcie'.

    Buhahahaha

    > Tylko NIEKTÓRZY mają problem z precyzyjnym opisem sytuacji i wprowadzają
    > zamieszanie - najpierw piszą o instalacji zasilającej tylko własne
    > gospodarstwo domowe, a potem okazuje się, że jest to instalacja
    > podłączona do ogólnej sieci.

    Przegladam watek. Tylko ty nie zrozumiales tematu i wyskoczyles ze swoimi
    dowcipnymi-inaczej zartami. Od kiedy internet zawital 'pod strzechy'
    prowadzenie dyskusji na przyzwoitym poziomie staje sie coraz trudniejsze.
    (Napisalem tu akapit o statystyce, ale postanowilem go wykreslic. Wole nie
    ryzykowac. Mozliwe, ze o statystyce masz rownie 'troche wiecej niz zielone
    pojecie', a watek robi sie juz przydlugawy.)

    --
    Grzegorz

    If ignorance is bliss, you must be orgasmic.

  • 35. Data: 2004-04-29 13:21:17
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > I to są jedyne różnice - skala.

    Probujesz nas zmylic, ze wiesz o czym piszesz? Sa - liczba mnoga, po czym
    dyskretnie pomijasz wlasciwosci dynamiczne. Wiesz co znaczy ten madry zwrot,
    ktory pominales? Watpie, ty przeciez 'normalny' klient jestes, z
    jednofazowym gnaizdkiem.

    Ktos ci juz powiedzial w tym watku, przestan sie dalej osmieszac.

    --
    Grzegorz

    Make it idiot proof and someone will make a better idiot.

  • 36. Data: 2004-04-29 14:20:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzegorz wrote:

    > Przegladam watek. Tylko ty nie zrozumiales tematu i wyskoczyles ze swoimi
    > dowcipnymi-inaczej zartami. Od kiedy internet zawital 'pod strzechy'
    > prowadzenie dyskusji na przyzwoitym poziomie staje sie coraz trudniejsze.

    Fakt. Na szczęście mogę sobie odfiltrować takie stworzonka, jak ty, co
    też niniejszym czynię.

    *plonk*

  • 37. Data: 2004-04-29 14:25:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > prowadzenie dyskusji na przyzwoitym poziomie staje sie coraz trudniejsze.

    Fakt. Na szczęście mogę sobie odfiltrować takie stworzonka, jak ty, co

    Mam tylko nadzieję, drogi anonimie na dial-upie, nie mający nawet dość
    kultury, żeby przedstawiać się chociażby pełnym adresem, że będziesz
    miał choć minimum przyzwoitości, i nie będziesz teraz nagle zmieniał
    swojego fałszywego ID.

  • 38. Data: 2004-04-29 15:06:47
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Fakt. Na szczęście mogę sobie odfiltrować takie stworzonka, jak ty, co
    > też niniejszym czynię.
    >
    > *plonk*

    :-)

    > Mam tylko nadzieję, drogi anonimie na dial-upie, nie mający nawet dość
    > kultury, żeby przedstawiać się chociażby pełnym adresem,

    Kolejn strzal kula w plot. Jak bym pisal z adresu: p...@y...com
    to mialbym wiecej kultury? Specjalnie dla ciebie, duzymi literami: ADRES Z
    KTOREGO PISZE JEST BADZIEJ PRAWDZIWY NIZ tWOJ.

    > że będziesz
    > miał choć minimum przyzwoitości, i nie będziesz teraz nagle zmieniał
    > swojego fałszywego ID.

    Tak dlugo jak bedziesz pisal od rzeczy mozesz liczyc na moje uwagi.
    Tyle.

    --
    Grzegorz

  • 39. Data: 2004-04-29 17:13:23
    Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl>

    wiadomości news:c6qoct$2vp3$2@news2.ipartners.pl...

    > Nic z tego - dwa kabelki, jeden ogólny bezpiecznik (na pewno nie
    > trójfazowy ;) ).
    >
    > Zdaje się oświetlenie klatki schodowej jest na innej fazie - ale to tyle.

    Po przestudiowaniu wypowiedzi z tego wątku mam tylko jedną uwagę:
    Wszystkim piszącym zawsze przyda się jakiś elektryk nie próbujcie nigdy
    Waszych teorii stosować w praktyce bo może być nieszczęście.

    --
    Jerzy Stanisław

  • 40. Data: 2004-04-29 18:01:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jerzy Stanisław wrote:

    > Po przestudiowaniu wypowiedzi z tego wątku mam tylko jedną uwagę:
    > Wszystkim piszącym zawsze przyda się jakiś elektryk nie próbujcie nigdy
    > Waszych teorii stosować w praktyce bo może być nieszczęście.

    No, ja na pewno nie zamierzam się dotykać do trzech faz ;)

    I w ogóle cała instalacja przed licznikiem mnie nie interesuje. Obiecuję
    też nie próbować robić zwarcia między oświetleniem a 'gniazdkami' ;)