  • 1. Data: 2004-04-28 11:40:48
    Temat: "produkcja" pradu i prawo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    mam takie pytanie,

    ostatnio uslyszalem o jakims absurdalnym prawie energentycznym, ktore mowi
    ze nie mozna produkowac pradu dla samego siebie, ze np najpier musze go
    odsprzedac energetyce a pozniej od niej odkupic, ze generalnie produkcja
    pradu na wlasny uzytek z pominieciem energetyki jest wbrew prawu i o zgrozo
    wynika to z jakiejs ustawy antymonopolowej

    czy to prawda czy tylko ktos jest byl poinformowany?

  • 2. Data: 2004-04-28 14:09:58
    Temat: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
> [...]
    > pradu na wlasny uzytek z pominieciem energetyki jest wbrew prawu i o zgrozo
    > wynika to z jakiejs ustawy antymonopolowej

    Bzdura :)

    Gdyby tak było, każdy samochód byłby nielegalny :)

  • 3. Data: 2004-04-28 14:14:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:c6odvm$1mnc$1@news2.ipartners.pl...

    > Gdyby tak było, każdy samochód byłby nielegalny :)

    chodzi o generatory trojfazowe do zasilania sieci 220V w domach a nie
    jakiekolwiek generowanie napiecia

  • 4. Data: 2004-04-28 15:03:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > chodzi o generatory trojfazowe do zasilania sieci 220V w domach a nie
    > jakiekolwiek generowanie napiecia

    Primo: od kiedy normalne instalacje domowe są trójfazowe?
    Secundo: co za różnica, jakie napięcie jest generowane? Z elektrowni też
    nie 230V wychodzi.

  • 5. Data: 2004-04-28 15:11:53
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Primo: od kiedy normalne instalacje domowe są trójfazowe?

    Od "zawsze".

    > Secundo: co za różnica, jakie napięcie jest generowane? Z elektrowni też
    > nie 230V wychodzi.

    Nie chodzi o rzeczywisty poziom napiecia, tylko o standard zasilania.

  • 6. Data: 2004-04-28 15:27:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Primo: od kiedy normalne instalacje domowe są trójfazowe?
    > Secundo: co za różnica, jakie napięcie jest generowane? Z elektrowni
    > też nie 230V wychodzi.

    są tam pewne ciekawe uregulowania prawne, duzo informacji jest na
    http://www.elektrownie-wiatrowe.org.pl/pr_main.htm
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-04-28 16:21:40
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Primo: od kiedy normalne instalacje domowe są trójfazowe?

    A od kiedy nie sa? To ze nie masz w domu obciazeni 3-ph nie oznacza, ze nie
    masz tam 3-ph instalacji.

    > Secundo: co za różnica, jakie napięcie jest generowane? Z elektrowni też
    > nie 230V wychodzi.

    Zasadnicza. Calkiem inaczej buduje sie i zabezpiecza system wysokiego
    napiecia (wlascznie z generacja), inaczej np. ogniwa fotowoltaniczne.

    --
    Grzegorz

  • 8. Data: 2004-04-28 16:36:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Od "zawsze".

    No popatrz. To muszę poszukać dwóch faz, bo gdzieś mi się zapodziały.

    > Nie chodzi o rzeczywisty poziom napiecia, tylko o standard zasilania.

    Czyli?

  • 9. Data: 2004-04-28 16:43:45
    Od: "Doker" <d...@a...pl>

    Czyli o kazdy taki do ktorego mozesz podlaczyc radio i dziala.
    PS. Ja tylko wyjasniam, ja nie zajmuje stanowiska.

  • 10. Data: 2004-04-28 16:56:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzegorz wrote:

    > A od kiedy nie sa? To ze nie masz w domu obciazeni 3-ph nie oznacza, ze nie
    > masz tam 3-ph instalacji.

    Tylko dwa kabelki mam...

    > Zasadnicza. Calkiem inaczej buduje sie i zabezpiecza system wysokiego
    > napiecia (wlascznie z generacja), inaczej np. ogniwa fotowoltaniczne.

    Wiem, wiem - nie o to mi chodziło - kapeczkę nie załapałeś wątku.

    Człowiek pisał, że alternator w samochodzie to nie jest prawdziwa
    elektrownia, bo nie ma 220V.

    Cóż - prawdziwe elektrownie też nie mają.

    Choć może lepszy byłby przykład samochodów kempingowych, które mają
    wbudowane przetwornice i mają normalne gniazdka 220-240V