  • 11. Data: 2004-04-28 16:59:31
    Temat: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Doker wrote:
    > Czyli o kazdy taki do ktorego mozesz podlaczyc radio i dziala.

    Zdarzało mi się podłączać radia także do instalacji samochodowej a także
    do baterii 'paluszków'.

    Nadal podtrzymuję pytanie.

  • 12. Data: 2004-04-28 18:45:05
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Tylko dwa kabelki mam...

    Jestes pewnien? Zobacz no dokladnie co przychodzi przed licznikiem.

    > Wiem, wiem - nie o to mi chodziło - kapeczkę nie załapałeś wątku.

    Doskonale zlapalem. Chyba, ze nie zlapalem zabawanego wypowiadania sie w
    temacie, o ktorym nie ma sie bladego pojecia. Bardziej prawdopodobne jest,
    ze to raczej Ty nie rozrozniasz systemow mobilnych (np. samochod) i stalych
    (siec energetyczna). Dlatego raczysz nas takimi absurdalnymi przykladami.

    > Człowiek pisał, że alternator w samochodzie to nie jest prawdziwa
    > elektrownia, bo nie ma 220V.

    Oczywiscie ze nie jest to zadna elektrownia, to jest alternetor.

    > Choć może lepszy byłby przykład samochodów kempingowych, które mają
    > wbudowane przetwornice i mają normalne gniazdka 220-240V

    Lepszy? Daj juz spokoj, schodzisz z tematu swoimi alternetorami.

    Aby podlaczyc swoj generator do sieci energetycznej musisz spelnic wiele
    wymagan. Napiecie to jedno, czestotliwosc to drugie, zawartos harmonicznych
    plus pare innych. Nalezy pamietac, ze jest to system naczyn polaczonych i
    bledna praca generatora w jednym miejscu moze wplynac na stabilnosc calej
    sieci. IMO, tak dlugo jak zasilasz dane urzadzenie poprzez swoje wlasne
    obwody, niepolaczone w zaden sposob z siecia energetyczna nie ma problemu.
    Jezeli chcesz sobie tylko dopomoc od czasu do czasu zalaczajac generator
    musisz spelnic wymagania energetyki. Jeszcze inna sytuacja wystepuje w
    przypadku posiadania awaryjnego generatora zalaczanego w wypadku przerwy
    zasialania z sieci.

    Udawadnianie postawionej w pierwszym poscie tezy argumentem "bo inaczej
    samochody bylyby nielegalne" jest, sam przyznasz, nieco dziecinnym
    uproszczeniem. Choc doceniam Twoja kreatywnosc. :-) Chetnie sam zapoznam sie
    z ustawa Prawo Energetyczne, ma ktos linka?

    W miedzyczasie ide na obiad.

    --
    Grzegorz

  • 13. Data: 2004-04-28 19:07:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzegorz wrote:

    > Jestes pewnien? Zobacz no dokladnie co przychodzi przed licznikiem.

    Przed licznikiem nie wolno się podłączać - mówimy o
    normalnychinstalacjach domowych, a nie podłączaniu się przed licznikiem.

> [...]
    > (siec energetyczna). Dlatego raczysz nas takimi absurdalnymi przykladami.

    Ach, więc teraz kryterium jest mobilność?

    Fascyunujące.

    > Oczywiscie ze nie jest to zadna elektrownia, to jest alternetor.

    No popatrz. Pewnie też na innych prawach fizyki działa, niż duże
    generatory w elektrowni?

    > Lepszy? Daj juz spokoj, schodzisz z tematu swoimi alternetorami.
    >
    > Aby podlaczyc swoj generator do sieci energetycznej musisz spelnic wiele
    > wymagan.

    [ciach]

    Może i trochę znasz się na prądzie elektrycznym, ale masz chyba jakieś
    problemy z językiem polskim.

    Przeczytaj uważnie początek tego wątku: imć Szerszeń wyraźnie pyta się o
    produkcję prądu _na_własny_użytek_ i to w dodatku z
    _pominięciem_energetyki_. Wytłumacz mi - po co w tym celu podłączać się
    do ogólnej sieci energetycznej? (pomijając 'kit', który mu ktoś wciskał,
    że TRZEBA się podłączyć, żeby prąd energetyce sprzedać,a potem go znowu
    kupić).

    > IMO, tak dlugo jak zasilasz dane urzadzenie poprzez swoje wlasne
    > obwody, niepolaczone w zaden sposob z siecia energetyczna nie ma
    > problemu.

    No WRESZCIE dotarło...

    > W miedzyczasie ide na obiad.

    Polecam marchewkę - dobrze robi na oczy.

  • 14. Data: 2004-04-28 20:08:08
    Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <f...@y...com> napisał w wiadomości
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    >
    > Chetnie sam zapoznam sie
    > z ustawa Prawo Energetyczne, ma ktos linka?

    Proszę uprzejmie.
    http://www.ure.gov.pl/ure0.html

    --
    Jerzy Stanisław

  • 15. Data: 2004-04-28 21:39:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c6omi6$1s35$1@news2.ipartners.pl...

    > No popatrz. To muszę poszukać dwóch faz, bo gdzieś mi się zapodziały.

    Jedną fazę masz najpewniej w oświetleniu górnym. drugą w gniazdkach - to w
    wypadku bloku. W domkach masz z reguły wszystkie trzy. Ja nie wierzysz, to
    weź woltomierz i zmierz sobie napięcie pomiędzy lampą a gniazdkiem. Tylko
    żebyś się nie zdziwił, jak Ci wyjdzie około 400 V. Kwestia byś wypróbował
    wszystkie cztery kombinacje, to powinieneś otrzymać wyniki: 0V, 230V,
    230V, 400V.

  • 16. Data: 2004-04-29 03:32:23
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Przed licznikiem nie wolno się podłączać - mówimy o
    > normalnychinstalacjach domowych, a nie podłączaniu się przed licznikiem.

    Kto Ci sie karze podlaczac???? Czytaj zesz chlopie ze zrozumieniem.
    Zazwyczaj masz doprowadzone 3 fazy. Z roznych wzgledow, chocby po to, aby
    zredukowac przekroj przewodu zasilajacego, latwiej zbalansowac obciazenie
    itp. Pisze zazwyczaj bo zdarzaja sie rozne dziwne kwiatki, np. aluminiowe
    instalacje i sieci pseudo dwu fazowe.

    > Fascyunujące.

    Tak, fascynujace. Dostajesz dzisiaj darmowe szkolenie z energetyki. Jutro
    mozesz to sobie wpisac w CV, albo w sygnaturke.

    > No popatrz. Pewnie też na innych prawach fizyki działa, niż duże
    > generatory w elektrowni?

    Elektrownia - kompleks budowli, maszyn i innych urzadzen sluzacych
    wytwarzaniu energii elektrycznej z innych zrodla energii, jak reakcje
    nuklearne, zapory wodne, paliwa stale, plynne, itd.

    Alternator - urzadzenie elektryczne generujace prad zmienny, uzywane glownie
    w przmysle samochodowym.

    Dlaczego alternator nie jest eletrownia?
    1. Elektrownia to kompleks budowli, urzadzen i.t.p., a alternator nie
    2. Alternator jest uzywany glownie w samochodach, elektrownie nie.

    Aby zaspokoic Twoja ciekawosc. Tak, dzialaja na troche innych zasadach ze
    wzgledu na wielkosc i wymagane wlasciwosci dynamiczne.

    > Może i trochę znasz się na prądzie elektrycznym, ale masz chyba jakieś
    > problemy z językiem polskim.

    Porownywalne jak z angielskim i niemieckim, niestety.

    > No WRESZCIE dotarło...

    Bardzo sie z tego powodu ciesze. Polecam sie na przyszlosc.

    > Polecam marchewkę - dobrze robi na oczy.

    Na madrzenie sie lekarstwa nie ma.

    --
    Grzegorz

    It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and
    remove all doubt.

  • 17. Data: 2004-04-29 04:05:03
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    > mam takie pytanie,
    >
    > ostatnio uslyszalem o jakims absurdalnym prawie energentycznym, ktore mowi
    > ze nie mozna produkowac pradu dla samego siebie, ze np najpier musze go
    > odsprzedac energetyce a pozniej od niej odkupic, ze generalnie produkcja
    > pradu na wlasny uzytek z pominieciem energetyki jest wbrew prawu i o
    zgrozo
    > wynika to z jakiejs ustawy antymonopolowej
    >
    > czy to prawda czy tylko ktos jest byl poinformowany?

    Przegladanalem pobieznie ustawe "Prawo Energetyczne"
    (http://www.ure.gov.pl/prawo/pr_en_13_2_2003.doc). Jest tam rozdzial o
    koncesjach (zrodla mocy do 5MW nie podlegaja koncesjonowaniu). Nie ma slowa,
    o sytuacji opisanej przez Ciebie, choc sa oczywiscie wymagania w przypadku,
    gdybys chcial podlaczyc sie do sieci energetycznej. Nie wiem do jakiej
    ustawy nawiazujesz. Byc moze sa jakies rosporzadzenia regulujace te sprawy?
    Mozesz sie dokladnie okreslic, jak ma wygladac ta instalacja? Najszybciej
    chyba uzyskasz informacje od producenta generatora.

    Napisz co znalazles bo temat ciekawy.

    --
    Grzegorz

    Experience: The name men give to their mistakes.

  • 18. Data: 2004-04-29 06:04:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:c6onte$1t06$2@news2.ipartners.pl...

    szczerze to mam propozycje, jesli nie masz zielonego pojecia o elektryce,
    nie prowadz takich bzdurnych dywagacji, bo nie wnosza nic nowego, a jedynie
    sie osmieszasz

  • 19. Data: 2004-04-29 06:16:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <f...@y...com> napisał w wiadomości

    generalnie chodzi mi o taka sytuacje:

    mala "elektrownia" wodna, czyli generator trojfazowy ktorego sila napedowa
    jest woda, prad jest odsprzedawany do sieci energetycznej, ktora odsprzedaje
    go innym uzytkownikom i "producentowi", jesli energetyka robi jakies prace,
    odlacza siec, w tym i prywatna siec nalezaca do wlasciciela generatora, na
    moje pytanie skierowane do wlasciciela generatora czemu on w takim wypadku
    nie ma napiecia, skoro posiada generator, oswiadczyl ze istnieje jakies
    prawo (rozporzadzenie) ktore zabrania "produkcji" pradu dla samego siebie,
    to znaczy ze jesli jest mozliwosc podlaczenia sie do sieci energetycznej
    "musisz" to zrobic, jesli masz wlasny generator i go tam podlaczasz, to
    sytuacja wyglada jak wyzej, jesli nie ma i stawia sie taki wodny czy
    wiatrowy generator, to podobno tez odsprzedaje sie to energetyce i od niej
    kupuje

    troche to dla mnie dziwne i jakies absurdalne, wiec dlatego sie pytam, czy
    on jest jakis niedoinformaowany (ale mysle ze w trakcie byudowy tej
    instalacji dowiadywano sie co i jak dosc dokladnie), czy naprawde istnieja
    jakies takie durne przepisy, ktore zabraniaja mi uniezaleznic sie od
    energetyki poprzez postawienie wiatraka na wlasnym podworku i totalne ich
    olanie

  • 20. Data: 2004-04-29 06:20:07
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > No popatrz. To muszę poszukać dwóch faz, bo gdzieś mi się zapodziały.

    Jesli mieszkasz w domu jednorodzinnym to wyjdz przed dom ;)
    Jesli mieszkasz w bloku, to w mieszkaniu masz instalacje jednofazowa,
    ale w skrzynce na klatce beda juz na pewno trzy fazy.

    A poza tym "lecisz sobie w kulki" ;)