    From: "Grzegorz" <f...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Date: Wed, 28 Apr 2004 23:05:03 -0500
    Sender: g...@p...onet.pl@pkrh-dd-g9-as5300-async22.dialup.umr.edu

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    news:c6o57u$97v$1@opal.futuro.pl...
    > mam takie pytanie,
    >
    > ostatnio uslyszalem o jakims absurdalnym prawie energentycznym, ktore mowi
    > ze nie mozna produkowac pradu dla samego siebie, ze np najpier musze go
    > odsprzedac energetyce a pozniej od niej odkupic, ze generalnie produkcja
    > pradu na wlasny uzytek z pominieciem energetyki jest wbrew prawu i o
    zgrozo
    > wynika to z jakiejs ustawy antymonopolowej
    >
    > czy to prawda czy tylko ktos jest byl poinformowany?

    Przegladanalem pobieznie ustawe "Prawo Energetyczne"
    (http://www.ure.gov.pl/prawo/pr_en_13_2_2003.doc). Jest tam rozdzial o
    koncesjach (zrodla mocy do 5MW nie podlegaja koncesjonowaniu). Nie ma slowa,
    o sytuacji opisanej przez Ciebie, choc sa oczywiscie wymagania w przypadku,
    gdybys chcial podlaczyc sie do sieci energetycznej. Nie wiem do jakiej
    ustawy nawiazujesz. Byc moze sa jakies rosporzadzenia regulujace te sprawy?
    Mozesz sie dokladnie okreslic, jak ma wygladac ta instalacja? Najszybciej
    chyba uzyskasz informacje od producenta generatora.

    Napisz co znalazles bo temat ciekawy.

    --
    Grzegorz

    Experience: The name men give to their mistakes.