    From: "Grzegorz" <f...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Date: Wed, 28 Apr 2004 13:45:05 -0500
    Sender: g...@p...onet.pl@stanek-laptop.ece.umr.edu

    news:c6onob$1t06$1@news2.ipartners.pl...

    > Tylko dwa kabelki mam...

    Jestes pewnien? Zobacz no dokladnie co przychodzi przed licznikiem.

    > Wiem, wiem - nie o to mi chodziło - kapeczkę nie załapałeś wątku.

    Doskonale zlapalem. Chyba, ze nie zlapalem zabawanego wypowiadania sie w
    temacie, o ktorym nie ma sie bladego pojecia. Bardziej prawdopodobne jest,
    ze to raczej Ty nie rozrozniasz systemow mobilnych (np. samochod) i stalych
    (siec energetyczna). Dlatego raczysz nas takimi absurdalnymi przykladami.

    > Człowiek pisał, że alternator w samochodzie to nie jest prawdziwa
    > elektrownia, bo nie ma 220V.

    Oczywiscie ze nie jest to zadna elektrownia, to jest alternetor.

    > Choć może lepszy byłby przykład samochodów kempingowych, które mają
    > wbudowane przetwornice i mają normalne gniazdka 220-240V

    Lepszy? Daj juz spokoj, schodzisz z tematu swoimi alternetorami.

    Aby podlaczyc swoj generator do sieci energetycznej musisz spelnic wiele
    wymagan. Napiecie to jedno, czestotliwosc to drugie, zawartos harmonicznych
    plus pare innych. Nalezy pamietac, ze jest to system naczyn polaczonych i
    bledna praca generatora w jednym miejscu moze wplynac na stabilnosc calej
    sieci. IMO, tak dlugo jak zasilasz dane urzadzenie poprzez swoje wlasne
    obwody, niepolaczone w zaden sposob z siecia energetyczna nie ma problemu.
    Jezeli chcesz sobie tylko dopomoc od czasu do czasu zalaczajac generator
    musisz spelnic wymagania energetyki. Jeszcze inna sytuacja wystepuje w
    przypadku posiadania awaryjnego generatora zalaczanego w wypadku przerwy
    zasialania z sieci.

    Udawadnianie postawionej w pierwszym poscie tezy argumentem "bo inaczej
    samochody bylyby nielegalne" jest, sam przyznasz, nieco dziecinnym
    uproszczeniem. Choc doceniam Twoja kreatywnosc. :-) Chetnie sam zapoznam sie
    z ustawa Prawo Energetyczne, ma ktos linka?

    W miedzyczasie ide na obiad.

    --
    Grzegorz