  • 1. Data: 2023-11-14 14:17:49
    Temat: postrzelony rolnik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Policja postrzelila rolnika:

    https://uwaga.tvn.pl/reportaze/strzaly-na-polu-rolni
    k-postrzelony-z-policyjnego-karabinu-st7435269

    Podczas cwiczen na strzelnicy.
    Kałasze jeszcze są w użyciu?

    Co prawda w innym miejscu pisza, ze kulochwyt ma miec 3m, i tyle ma
    https://dziendobry.tvn.pl/najnowsze/mezczyzna-zostal
    -postrzelony-z-kalasznikowa-w-trakcie-pracy-na-polu-
    st7435338

    wiec moze wszystko poprawnie? Chyba jednak nie, jesli naprawde
    strzelają na 200m.

    A prokurator znowu o przekroczenie uprawnien, ale zarzut przeciez
    zawsze mozna zmienić :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-11-14 15:30:10
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 14:17:49 +0100, J.F napisał(a):

    > Policja postrzelila rolnika:

    Robert i tak zaraz wykaże, że winni są dziennikarze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2023-11-14 15:37:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 15:30:10 +0100, Olin wrote:

    > Robert i tak zaraz wykaże, że winni są dziennikarze.

    A nie?
    Jakby nie pismaki, to by sie nic nie stało, moze mysliwy,
    moze sam sie postrzelił :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-11-14 18:05:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2023 o 15:37, J.F pisze:

    > A nie?
    > Jakby nie pismaki, to by sie nic nie stało,

    A nawet jakby się stało to poza powiatem nikt by się nie dowiedział.
    Tfu, pierdolone pismaki - chuja do dupy szukajo!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-11-15 00:37:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie?
    > Jakby nie pismaki, to by sie nic nie stało, moze mysliwy,
    > moze sam sie postrzelił :-)

    Wystarczy, że wziął się za dzika.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-11-18 12:31:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-14, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Wystarczy, że wziął się za dzika.

    Przepraszam, bo to jest tragedia, ale zaczyna się robić jednocześnie
    groteskowo:
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art39429881-smiertelne
    -postrzelenie-zolnierza-sad-mysliwy-nie-trafi-do-are
    sztu

    "Do zdarzenia doszło w środę w godzinach wieczornych na poligonie
    Krzekowo w Szczecinie - podczas ćwiczeń jeden z żołnierzy 12. Brygady
    Zmechanizowanej został śmiertelnie postrzelony w szyję.

    Świadkowie mieli dostrzec uciekającego człowieka. Najprawdopodobniej był
    to jeden z dwóch mężczyzn, którzy zostali później zatrzymani przez
    policję w związku ze śmiertelnym wypadkiem. Zatrzymani to myśliwi,
    którzy mieli polować w tym rejonie na dziki."

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-11-18 13:00:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > policję w związku ze śmiertelnym wypadkiem. Zatrzymani to myśliwi,
    > którzy mieli polować w tym rejonie na dziki."

    Przecież to klasyka:

    https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/karta
    -identyfikacji-celu-dla-mysliwego-wszystko-to-dzik-j
    est-dzikiem-balon-meteo.jpg

    Pamiętacie typów co kłusowali na dzika w sadzie, a okazał się to chłopaka?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-11-18 13:48:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > policję w związku ze śmiertelnym wypadkiem. Zatrzymani to myśliwi,
    > którzy mieli polować w tym rejonie na dziki."

    Najprawdopodobniej jeden z dwóch - i to wiele wyjaśnia. Nie wiadomo
    który, a pewnie i nie wiadomo, czy w ogóle jeden z nich. Szukałem
    informacji, czy to był strzał do nieprawidłowo zidentyfikowanego celu,
    czy przypadkowa kula, ale nigdzie nic na ten temat nie ma. A to spora
    różnica z punktu widzenia prawa.

    Pocisk karabinowy (sztucer myśliwski konstrukcyjnie jest karabinem)
    zachowuje energię zdolną do zabicia człowieka na wiele kilometrów. Różna
    broń rożnie, ale to są dystanse bliskie 10 kilometrom. Oczywiście nikt z
    takie dystansu nie jest w stanie trafić w cel, ale jeśli trafi
    przypadkowo, to może zabić. Zasady są takie, że strzelając do zwierzęcia
    masz mieć tzw. kulochwyt. Czyli zasadniczo po prostu wzniesienie albo
    strzelać z ambony, drzewa bądź wzgórza tak, by pocisk nie trafiwszy,
    albo przebiwszy się przez cel uderzył w ziemię.

    Część myśliwych jednak ma swoje przemyślenia. Jak przykładowo Jeleń stoi
    na wzniesieniu, to strzelają, bo przecież za nim jest niebo. Tyle, że
    taki pocisk lobem przelatuje nad wzgórzem i sobie leci dalej. Może w coś
    trafić. Prawdopodobieństwo jest niewielkie, bo na zwierzęta przeważnie
    się w lasach poluje, a nie miastach. Ale raz na czas nawet mało
    prawdopodobne zdarzenie się zdarza.

    Możliwy jest również rykoszet. Pocisk potrafi zrykoszetować od krawędzi
    tarczy papierowej (jak trafia się tzw. "koniczynkę", czyli przestrzelinę
    obok przestrzeliny) o kąt 2°~3°. Problemem potrafi być łodyżka czy
    listek blisko stanowiska - nie widzisz ich w celowniku optycznym. Może
    być źdźbło na tyle daleko, że go nie widzisz nawet w otwartych
    przyrządach, a wytrąci ze stateczności pocisk. No i wreszcie jest coś
    takiego, jak "balistyka wewnętrzna" i pocisk przechodzący przez tuszę
    zwierzęcia potrafi radykalnie zmienić kierunek. Myśliwy ma to wszystko
    uwzględnić i oddając strzał być pewien, że nie postrzeli przypadkowej
    osoby - ale to zawsze jest po prostu mniej lub bardziej prawdopodobne
    zdarzenie.

    Pytanie, czy gdzieś w innej części poligonu nie prowadzono strzelań
    amunicja bojową. Bo może kłusownicy kłusownikami, a pocisk wymknął się
    ze strzelnicy.

    Po za tym, z tym aresztowaniem, to kodeks określa kogo i kiedy można
    aresztować. W wypadku nieumyślnego przestępstwa popełnionego przez osobę
    posiadającą legalnie broń (nie karana, znane miejsce zamieszkania), to
    nie mam za bardzo pomysłu na przesłanki tymczasowego aresztowania. Po za
    tym sam fakt, że mężczyźni uciekali nie stanowi dowodu, że oddali
    strzał. Uciekali, bo kłusowali. Strzelić mogła inna osoba, która uciekła
    skutecznie. Sądzę, że jeśli zachował się pocisk, to konieczna będzie
    ekspertyza mechanoskopijna, a to w praktyce kilka miesięcy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-11-18 13:57:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.11.2023 o 13:00, Shrek pisze:

    > Pamiętacie typów co kłusowali na dzika w sadzie, a okazał się to
    > chłopaka?

    Ale tam źle cel zidentyfikowali.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-11-18 15:12:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale tam źle cel zidentyfikowali.

    Nie zidentyfikowali bo nawet go nie widzieli. A myśliwi tłumaczący że
    strzelali do dzika są w polsce klasyką.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!