  • 1. Data: 2023-11-13 07:42:07
    Temat: e-doręczenia
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Czy ktoś z Was już analizował e-doręczenia?
    Czy firma do osoby prywatnej też będzie musiała wysyłać listy przez
    e-doręczenia?

    czytam:
    https://www.gov.pl/web/e-doreczenia

    "Firma zarejestrowana w KRS lub CEiDG będzie miała obowiązek korzystać z
    e-Doręczeń zgodnie z harmonogramem"

    "Wkrótce list polecony z urzędu będzie można odebrać przez Internet -
    bez awizo i kolejek na poczcie"

    https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/pytania-i-odpowi
    edzi

    Mimo iz obowiązek dla wielu podmiotów niepublicznych powstanie później,
    to już od 10.12.2023 będa miały obowiązek z tego korzystać urzędy, więc
    chyba warto, aby odbiorcy tych listów też sobie pozakładali te skrzynki.

  • 2. Data: 2023-11-13 11:55:39
    Temat: Re: e-doręczenia
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.11.2023 o 07:42, Monika Głowacka pisze:
    > Czy ktoś z Was już analizował e-doręczenia?

    Osobiście nie, coś tam u mnie w firmie analizują i kombinują, więc tylko
    z drugiej ręki wiem, że cała administracja a potem inne podmioty będą
    miały obowiązek z tego korzystać.

    > Czy firma do osoby prywatnej też będzie musiała wysyłać listy przez
    > e-doręczenia?

    Nie mam pomysłu jak zmusić moją matkę do obsługi email-a, jak uda się to
    Morawieckiemu, Tuskowi czy chociażby przedsiębiorcy Elonowi Muskowi, to
    zapalę w ich intencji świeczkę w Licheniu.

  • 3. Data: 2023-11-14 07:31:12
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-11-13 o 07:42, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > to już od 10.12.2023 będa miały obowiązek z tego korzystać urzędy, więc
    > chyba warto, aby odbiorcy tych listów też sobie pozakładali te skrzynki.

    Art. 41. 1. Dowód otrzymania jest wystawiany po:
    [...]
    3) upływie 14 dni od dnia wpłynięcia korespondencji przesłanej przez
    podmiot publiczny na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu
    niepublicznego, jeżeli adresat nie odebrał go przed upływem tego terminu.

    i już nie będzie, że avizo zaginęło, wyjechałem, poczta nieczynna itd.

  • 4. Data: 2023-11-14 07:36:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-11-13 o 11:55, nadir pisze:

> [...]
    > Morawieckiemu, Tuskowi czy chociażby przedsiębiorcy Elonowi Muskowi, to
    > zapalę w ich intencji świeczkę w Licheniu.

    Dla analogowych osób fizycznych będzie usługa hybrydowa, Poczta będzie
    drukować list i listonosz przyniesie.
    Tylko jak to będzie działało, gdy czytamy na portalach że są rejony z
    takimi brakami kadrowymi listonoszy, że listy tygodniami leżą w UP.

    Art. 5. Podmiot publiczny doręcza korespondencję wymagającą uzyskania
    potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi
    hybrydowej w przypadku:
    1) braku możliwości doręczenia korespondencji na adres do doręczeń
    elektronicznych zgodnie z art. 4 albo
    2) gdy posiada on wiedzę, że osoba fizyczna posiadająca adres do
    doręczeń elektronicznych została pozbawiona wolności.

  • 5. Data: 2023-11-14 10:11:26
    Od: "Henryk Hajdan (N)" <h...@g...com>

    W dniu 14.11.2023 o 07:36, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > Dla analogowych osób fizycznych będzie usługa hybrydowa, Poczta będzie
    > drukować list i listonosz przyniesie.

    Czasem dostaję informacje z ZUS o emeryturze, to teraz jeśli nie
    aktywuję e-doręczenia, to ZUS wysyła to na poczte, a poczta drukuje i
    listonosz mi przynosi.

    > Tylko jak to będzie działało, gdy czytamy na portalach że są rejony z
    > takimi brakami kadrowymi listonoszy, że listy tygodniami leżą w UP.

    u wnuczki w Łodzi i w Warszawie to duży problem

  • 6. Data: 2023-11-15 12:18:02
    Od: "Henryk Hajdan (N)" <h...@g...com>

    W dniu 14.11.2023 o 07:31, Krzysztof 'kw1618' pisze:
> [...]
    > niepublicznego, jeżeli adresat nie odebrał go przed upływem tego terminu.
    >
    > i już nie będzie, że avizo zaginęło, wyjechałem, poczta nieczynna itd.

    Czy dobrze rozumiem, że nie odebrany list z e-doręczeń uznaje się za
    doręczony i można takiego adresata ścigać dalej, bo list "odebrał".