  • 1. Data: 2023-11-14 15:26:54
    Temat: Sztuczna inteligencja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    powtórzyłem eksperyment Roberta, i zadałem bard.google.com
    pytanie czy członek komisji wyborczej moze być nietrzeźwy.

    Odpowiedział/a/o:
    "Nie, członek komisji wyborczej nie może być nietrzeźwy. Zgodnie z
    art. 103b § 1 Kodeksu wyborczego, członkowie komisji wyborczych,
    mężowie zaufania i obserwatorzy społeczni nie mogą znajdować się w
    stanie po użyciu alkoholu lub innego środka odurzającego.

    Przepis ten ma na celu zapewnienie prawidłowego przebiegu wyborów i
    zapobieganie zakłóceniom. Członek komisji wyborczej, który jest
    nietrzeźwy, może być postrzegany jako zagrożenie dla rzetelności
    wyborów. Może on również zachowywać się w sposób, który zakłóca
    przebieg głosowania lub liczenia głosów.

    W przypadku stwierdzenia, że członek komisji wyborczej jest
    nietrzeźwy, komisja wyborcza może podjąć następujące działania:

    -upomnieć członka komisji i wezwać go do opuszczenia lokalu
    wyborczego;
    -wydalić członka komisji z lokalu wyborczego;
    -powiadomić o zaistniałej sytuacji organy porządku publicznego.

    Decyzja o podjęciu któregoś z tych działań należy do komisji
    wyborczej.

    W praktyce, członkowie komisji wyborczych są często sprawdzani pod
    kątem trzeźwości przez policję przed rozpoczęciem pracy w lokalu
    wyborczym."

    No i pięknie, tylko podziwiać za taką wypowiedź, ale ... art 103b KW
    zawiera prawa męża zaufania.
    O nietrzeźwości w KW w ogole nie ma mowy, a o alkoholu tylko w zakazie
    agitacji.

    J.

  • 2. Data: 2023-11-14 15:59:35
    Temat: Re: Sztuczna inteligencja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2023 o 15:26, J.F pisze:
    > No i pięknie, tylko podziwiać za taką wypowiedź, ale ... art 103b KW
    > zawiera prawa męża zaufania.
    > O nietrzeźwości w KW w ogole nie ma mowy, a o alkoholu tylko w zakazie
    > agitacji.
    Niestety po tej sztucznej inteligencji trzeba sprawdzać. Nie da się
    generować tekstu nie znając meritum, bo czasem na pewniaka pisze piękny
    tekst, który wprowadza w błąd.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-11-15 00:35:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > powtórzyłem eksperyment Roberta, i zadałem bard.google.com
    > pytanie czy członek komisji wyborczej moze być nietrzeźwy.
    [..]
    > No i pięknie, tylko podziwiać za taką wypowiedź, ale ... art 103b KW
    > zawiera prawa męża zaufania.
    > O nietrzeźwości w KW w ogole nie ma mowy, a o alkoholu tylko w zakazie
    > agitacji.

    Bo to zdaje się działa duzo bardziej na zasadzie wzorców ze zbiorów
    wypowiedzi niż analizy logicznej/semantycznej aktów prawnych. Jest zbiór
    pierdyliona tekstów mówiących jak to nie fajnie być pijanym członkiem
    komisji i dlaczego nie fajnie. Zwykle zawieraja one odniesienia do wielu
    paragrafów i wielu przepisów lub są bez odniesień. Takich co
    wyczerpująco omawiają konkretne "paragrafy" jest pewnie kilka rzędów
    wielkości mniej.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-11-15 06:22:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > zawiera prawa męża zaufania.
    > O nietrzeźwości w KW w ogole nie ma mowy, a o alkoholu tylko w zakazie

    Bo czatgipiti jak czegoś nie wie to sobie wymyśli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-11-15 12:15:32
    Od: "Henryk Hajdan (N)" <h...@g...com>

> [...]
    > paragrafów i wielu przepisów lub są bez odniesień. Takich co
    > wyczerpująco omawiają konkretne "paragrafy" jest pewnie kilka rzędów

    W GPT4 można wgrać tekst książki, ustawy, czy czegokolwiek i pytać GPT o
    analizę tego tekstu.