  • 41. Data: 2005-02-15 12:18:17
    Temat: Re: "okienka" nauczyciela
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cusoft$61a$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No ale na szczęście zmieniłam miejsce zamieszkania i siłą rzeczy nie
    > pracuję
    > juz w jednej z najlepszych szkół Polsce, czego szczerze nie żałuję:)

    Ja tez bym nie załowała:-)) Mialam albo bardziej normalnych rodziców, albo
    bardziej normalną dyrekcję:-)) Ale w szkole tez juz nie pracuje:-)) Zajmuje
    sie moim synkiem - znacznie przyjemniejsze:-))

    HaNkA

  • 42. Data: 2005-02-15 12:28:43
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:cusph6$a0t$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ja tez bym nie załowała:-)) Mialam albo bardziej normalnych rodziców, albo
    > bardziej normalną dyrekcję:-))

    Ja powiedziałabym jedno i drugie i jeszcze niektórych uczniów dorzuciłabym:)
    Z kwiatków - rodzice jednego z uczniów napisali skargę do rzecznika praw
    dziecka, gdy klasa nie pojechała na wycieczkę, bo nie wywiązała się z umowy:
    "pojedziecie na wycieczkę tylko w sytuacji, gdy nie będzie przez następny
    miesiąc nieobecności nieusprawiedliwionych" - akurat dyrektor ich złapał,
    gdy uciekli z lekcji i wymyslił sobie taki układ. Nieobecności
    nieusprawiedliwionych było z 60 i nie zapracowało na to dwóch czy trzech
    uczniów.

    pozdr

    cherokee

  • 43. Data: 2005-02-15 12:55:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cherokee napisał(a):

> [...]
    > gdy uciekli z lekcji i wymyslił sobie taki układ. Nieobecności
    > nieusprawiedliwionych było z 60 i nie zapracowało na to dwóch czy trzech

    I co? Nie mieli racji?

    j.

  • 44. Data: 2005-02-15 13:01:04
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    > cherokee napisał(a):
    > I co? Nie mieli racji?

    Moim zdaniem nie.

    pozdr

    cherokee

  • 45. Data: 2005-02-15 13:54:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cherokee napisał(a):

    > Moim zdaniem nie.

    Moim zdaniem stosowanie odpowiedzialnosci grupowej samo w sobie
    jest razaca niesprawiedliwoscia. Tak tez zapewne odbieraja takie
    metody uczniowie. Moim zdanie swiadczy to o waszej niekompetencji.
    Fakt, ze takimi metodami nauczyciele przekazuja uczniom wiedze o
    swiecie potwierdza coraz bardziej popularna teze o tym, ze zawod
    nauczyciela w polsce wykonuja tylko najgorsi, tacy ktorzy trafili
    do szkol w wyniku selekcji negatywnej, tacy ktorzy nie sa w stanie
    wykonywac lepszej pracy... Zle nam to wrozy na przyszlosc...

    j.

  • 46. Data: 2005-02-15 14:36:22
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    > Moim zdaniem stosowanie odpowiedzialnosci grupowej samo w sobie
    > jest razaca niesprawiedliwoscia.

    Co bys zrobił w sytuacji, kiedy wg regulaminu szkolnego na wycieczkę jedzie
    albo cała klasa, albo nikt?
    Poza tym klasa jest specyficzną grupą, która uczy współodpowiedzialności za
    siebie (wzajemnie), przynajmniej powinna.
    Tak więc, jeśli 1/3 klasy ma za przeproszeniem w d* zasady, które sama
    zaakceptowała, to wiesz już skąd się biorą patologie wśród młodzieży.
    Wycieczka jest nagrodą, a nie czymś, co przysługuje w ramach godzin w
    szkole.
    Jak dla mnie EOT.

    pozdr

    cherokee

  • 47. Data: 2005-02-15 14:49:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cherokee napisał(a):

> [...]
    > zaakceptowała, to wiesz już skąd się biorą patologie wśród młodzieży.
    > Wycieczka jest nagrodą, a nie czymś, co przysługuje w ramach godzin w

    Po pierwsze - skoro stawiasz pytanie to nie zaslaniaj sie EOT-em. To glupie.

    Po drugie - jesli 1/3 klasy ma w dupie zasady to karanie za to pozostalych
    2/3 swiadczy o tym, ze nauczyciel w glowie tez ma chyba nie to co powinien.

    Swoja droga polecam ten artykul: http://tinyurl.com/53xf6

    Po trzecie - FUT na pl.soc.edukacja.szkola

    j.

  • 48. Data: 2005-02-15 15:15:49
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wierz mi,ze nie jest to skuteczne, a zajmuje pół lekcji.

    jest bardziej skuteczne niz kartkowki, tam sie prawie zawsze sciaga, a
    odpytujac mozesz
    tak pytac jak by bylo na kartkowce.

    Pytanie odpowiedz (chiwla zastanowienia = "-")
    pytanie odpowiedz , 10 pytan i ocena.

    Zapewniam ze wszyscy zacezli by sie uczyc do przedmiotu i nie roboty by
    bylo.

    P.

  • 49. Data: 2005-02-15 15:33:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    WOKiS wrote:

    > Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w
    > wiadomości news:cuqr2m$r2l$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > >

    > Proponuję zajrzeć do Karty Nauczyciela zwłaszcza art. 42. Należy
    > rozróżnić czas pracy od zajęć dydaktycznych.
    > - "zwykle siedzi wtedy w szkole i zajmuje sie papierkami" jeżeli to
    > papierki szkolne to chyba jest to praca a nie zajęcie dydaktyczne.
    >
    > Sławek S.

    Ano właśnie. To nie padło w tej dyskusji...
    W przypadku nauczycieli jak najbardziej funkcjonują dwa terminy -
    wymiar czasu pracy i wymiar zajeć (lekcji, zajęć
    wychowawczo-opiekuńczych itd.)
    "Okienka" wlicza się do czasu pracy po prostu i jak zsumujesz to może
    się okaże, że jeszcze braknie.
    W trakcie tych okienek żona może wykonywać zadania pozalekcyjne,
    sprawdzać te nieszczęsne kartkówki, przygotowywać się do lekcji itp.
    Generalnie wykonywać swoją pracę.
    A że wolałaby to robić w domu? Większość ludzi mogłaby wykonywać sporą
    część pracy w domu, jednak nie mają takiego komfortu.

    Po prostu - pensum to nie wymiar czasu pracy...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 50. Data: 2005-02-15 15:58:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Massai wrote:

    > Po prostu - pensum to nie wymiar czasu pracy...

    No właśnie.
    Tylko dlaczego większosci się wydaje, że nauczyciel pracuje tylko w
    momencie gdy jest na lekcji i nic po za tym.
    Już nawet słyszałem, że przerwy nie powinny być wliczane do czasu pracy.