  • 1. Data: 2005-02-14 17:03:20
    Temat: Samowola budowlana, PINB i WSA
    Od: QLX <q...@i...pl>

    Mam garaż ktory jest samowolą budowlana tzn. zbudowany zostal bez
    pozwolenia budowlanego. Obiekt jest zgodny z planami zagospodarowania
    przestrzenego i stoi w ciagu podobnych obiektow.

    Na etapie załatwiania dokumentów niezbędnych do budowy, zostalam
    wprowadzona w błąd przez urzędnikow Urzedu Miejskiego, ktorzy zamiast
    opłaty za decyzje o warunkach zabudowy pobrali oplatę za pozwolenie
    budowlane (mam na to pokwitowanie) i stwierdzili, że to juz wszystkie
    formalności utwierdzajac mnie w przekonaniu, że tak rzeczywiscie jest.
    Po wybudowaniu obiektu okazało sie ze pozwolenia nie ma i nigdy nie
    bylo,a do akcji wkroczył Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydajac
    nakaz rozbiórki (legalizować nie chciałam bo koszty sa absurdalne).
    Nakaz ten zostal utrzymany przez WINB. Aktualnie mogę skarżyc decyzje
    WINB do Wojewodzkiego Sadu Administracyjnego.

    Podstawą skargi może byc art.9 Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
    który nakazuje Organom Administracji Publicznej udzielanie niezbednych
    wyjaśnie? i wskazówek tak, aby strony lub osoby uczestniczące w
    postępowaniu administracyjnym nie poniosły szkody z powodu nieznajomości
    prawa. Uwazam ze Urzad Miejski dokonal tu naruszeń i to dzieki ich
    informacjom wybudowalam samowolkę. PINB i WINB to nie obchodzi bo ich
    interesuje tylko czy pozwolenie jest czy go nie ma.

    Wychodzi wiec na to ze skarżąc decyzję WINB do WSA, nie mam zastrzeżeń
    do dzialań PINB i WINB tylko do Urzedu Miejskiego. Czy ktoś może
    powiedziec mi czy WSA bedzie rozpatrywał sprawę tylko pod kątem
    prawidłowości działania PINB i WINB czy spojrzy na nią w nieco szerszym
    zakresie biorąc pod uwage to co zaszło w Urzędzie Miejskim ??? Czy WSA
    może tu podjac jakąś decyzję cofająca sprawę do organów niższej
    instancji ???? Czy jest w ogóle sens wnosić skargę w tej sprawie do WSA
    ??? Czy sprawa z góry jest przegrana ???

    QLX

  • 2. Data: 2005-02-14 23:05:45
    Temat: Re: Samowola budowlana, PINB i WSA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "QLX" <q...@i...pl> napisał w wiadomości

    Kluczowe znaczenie ma, kto pomyłkowo wniósł opłatę. Bo jak poszedłeś do kasy
    i powiedziałeś, że chcesz wpłacić za pozwolenie na budowę, to kasjerka taki
    kwit wypisała i nie stanowi to z jej strony żadnego błędu. Tak więc sam kwit
    niewiele tu pomoże. Czy masz jakiś inny dowód na to, ze zostałeś wprowadzony
    w błąd?

  • 3. Data: 2005-02-15 16:42:35
    Od: QLX <q...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > niewiele tu pomoże. Czy masz jakiś inny dowód na to, ze zostałeś wprowadzony

    Na dowodzie wpłaty widnieje "za pozwolenie budowlane" - kwota 38 PLN.

    Tyle kosztuje decyzja o warunkach zabudowy. Za pozwolenie budowlane
    trzeba zapłacić ok. 500 PLN. Innych dowodów niestety nie mam :-(

    QLX

  • 4. Data: 2005-02-15 18:05:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na dowodzie wpłaty widnieje "za pozwolenie budowlane" - kwota 38 PLN.
    >
    > Tyle kosztuje decyzja o warunkach zabudowy. Za pozwolenie budowlane
    > trzeba zapłacić ok. 500 PLN. Innych dowodów niestety nie mam :-(

    No to cienko to widzę. Kwit kasowy wypisuje kasjer pod dyktando płacącego.
    jakbyś powiedział, ze chcesz wpłacić za pozwolenie na sprzedaż alkoholu, to
    podejrzewam, ze kasjerka też by przyjęła, byle kwota się zgadzała. Co wcale
    nie oznacza, ze masz to zezwolenie.

  • 5. Data: 2005-02-16 16:39:19
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    tego sie neistety nie dalo przeczytac - polskie znaki skutecznie rozmazaly, ale
    z tekstu ktory udalo sie objac wzrokiem wynika ze pyta pan o ....:
    odp:
    art. 134 par. 1 - sad nie jest zwiazany zarzutami skargi, powolana podstawa
    prawna ani formulowanymi wnioskami ...
    a zatem wnosisz skarge i niech si ejuz sad martwi.
    pozdr.

    /a jesli odpowiedzialem nie na temat - wynika to tylko z 'trudnego do
    przecztania tekstu'/