  • 1. Data: 2005-02-14 17:27:41
    Temat: Stowarzyszenia
    Od: "Zuk" <z...@o...pl>

    Czy wszytskie stowarzyszenia podlegaja obowiazkowemu wpisowi w KRS??

  • 2. Data: 2005-02-14 18:06:13
    Temat: Re: Stowarzyszenia
    Od: "angus" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wszytskie stowarzyszenia podlegaja obowiazkowemu wpisowi w KRS??

    Tak. Art. 49 KRS

    Pozdr.

  • 3. Data: 2005-02-14 19:14:49
    Od: "Zuk" <z...@o...pl>

    Czyli tak naprawde wszytskie stowarzyszenia maja osobowosc prawna?
    A nie ma tzw. stowarzyszen zwyklych (naturalnych) ktore sa tylko ulomnymi
    osobami ?

  • 4. Data: 2005-02-18 10:45:19
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Nieprawda. Stowarzyszenia prowadzace dzialalnosc gospodarcza podlegają
    wpisowi do KRS.
    Stowarzyszenie nie prowadzące dzialalnosci podlega tylko wpisowi do rejestru
    w UM wlasciwego dla siedziby stowarzyszenia i profilu dzialalnosci
    statutowej. Oczywiscie pozniej zawsze mozna dokonac wpisu do KRS

    Pozdrawiam Maver

  • 5. Data: 2005-02-20 13:22:14
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    > w UM wlasciwego dla siedziby stowarzyszenia i profilu dzialalnosci
    > statutowej. Oczywiscie pozniej zawsze mozna dokonac wpisu do KRS

    podasz podstawy swoich twierdzeń?

    KG

  • 6. Data: 2005-02-20 14:03:26
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Wpisowi do KRS podlegają także stowarzyszenia nie prowadzące działalności
    gospodarczej. Wpisuje się je tylko do rejestru stowatrzyszeń. Jeżeli chcą
    podjąć działalność gospodarczą to muszą się wpisać do rejestru
    przedsiębiorców.
    Do rejestru stowarzyszeń wpisane są m. in. Ochotnicze Straże Pożarne, Kółka
    Rolnicze, Towarzystwa przyjaciół..., Fundacje, Stowarzyszenia Amazonek i in.
    Wyjątkiem są stowarzyszenia kultury fizycznej, które rejestrowane są we
    właściwym miejscowo Urzędzie Miasta i Gminy.
    Z tego co wiem mogą istnieć również stowarzyszenia nieforalne, które nie
    posiadają osobowości prawnej i nie podlegają wpisowi do KRS.
    Podstawa: Ustawa o stowarzyszeniach i o KRS.

  • 7. Data: 2005-02-21 07:32:41
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > posiadają osobowości prawnej i nie podlegają wpisowi do KRS.
    > Podstawa: Ustawa o stowarzyszeniach i o KRS.

    No to bardzo ciekawe bo prowadze stowarzyszenie rekreacyjno sportowe i
    jedynym wymogiem bylo zarejestrowanie stowarzyszenia w Wydziale Kultury
    Fizycznej i Turystyki Urzedu Miasta. Posiadamy osobowosc prawna NIP, regon i
    jakos nikt nie kazal nam robic wpisu do KRS . Jedynym ograniczeniem jest
    wlasnie brak mozliwosci prowadzenia dzialanosci gospodarczej. Byc moze jest
    tu ta wyjatkowosc o ktorej piszesz ...jesli tak to sorki ...moj blad.

    Pozdrawiam Maver