  • 1. Data: 2005-02-14 17:22:43
    Temat: Z renty na wczesniejsza emeryture - jak?
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Witam

    Pisze w imieniu mojej mamy.
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Wiek - 56 lat.
    Przebieg zatrudnienia:
    najpierw 13 lat przepracowanych w zakladzie panstwowym,
    pozniej 19 lat w rzemiosle,
    przyznana renta inwalidzka III grupa,
    obecnie dzialalnosc wyrejestrowana, pobierana tylko renta.

    Slyszalem ze mozna przejsc na wczesniejsza emeryture ze stosunku pracy
    ale trzeba sie zatrudnic na 6 miesiecy. W ZUS powiedzieli ze z renty
    mozna na wczesniejsza emeryture przejsc i wystarczy tylko miesiac.
    Jak to zrobic zeby osoba zatrudniajaca nie miala klopotow i byc w
    zgodzie z prawem.
    Prosze o rade co zrobic ewentualnie jaki odnosnik do odpowiednich
    przepisow. Mama nie ma dostepu do internetu a ja jestem w tych sprawach
    zielony :(

    pozdrawiam i licze na pomoc
    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 2. Data: 2005-02-14 17:39:41
    Temat: Re: Z renty na wczesniejsza emeryture - jak?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@w...pf.pl> napisał w
    wiadomości news:D75Qd.48981$2e4.3592@news.chello.at...

    > W ZUS powiedzieli ze z renty
    > mozna na wczesniejsza emeryture przejsc i wystarczy tylko miesiac.

    Tak, oto treść wyjaśnienia ze strony ZUS:

    "Nie wymaga się spełnienia warunku pozostawania w stosunku pracy przez
    okres co najmniej 6 miesięcy w okresie ostatnich 24 miesięcy
    ubezpieczenia, jeżeli w dniu zgłoszenia wniosku o emeryturę
    wnioskodawca był uprawniony do renty z tytułu niezdolności do pracy.
    Tak więc osoba, która przechodzi z renty na emeryturę nie musi
    legitymować się jakimkolwiek okresem ubezpieczenia pracowniczego.
    Ubezpieczenie pracownicze musi być jednak ostatnim ubezpieczeniem,
    jakiemu podlegał rencista."

    Więcej:

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm#_odn1

    > Jak to zrobic zeby osoba zatrudniajaca nie miala klopotow i byc w
    > zgodzie z prawem.

    Zostać zatrudnionym na podstawie umowy o pracę i niezwłocznie (w
    czasie zatrudnienia lub po jego ustaniu) złożyć w ZUS wniosek o
    emeryturę.

    wa

  • 3. Data: 2005-02-14 18:29:34
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    wektor napisał(a):

    > Zostać zatrudnionym na podstawie umowy o pracę i niezwłocznie (w
    > czasie zatrudnienia lub po jego ustaniu) złożyć w ZUS wniosek o
    > emeryturę.
    >
    > Pozdrawiam

    Dzieki za odpowiedz.
    Czyli szukac kogos kto przyjmie na 1 miesiac do pracy :)
    Swoja droga nie rozumiem dlaczego "prywaciarz" jest inaczej traktowany :(

    pozdrawiam

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*