  • 11. Data: 2014-12-15 18:47:54
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 18:45, Kris pisze:
    > Ekspert ustali że przyczyną jest nieprawidłowo działająca wentylacja.
    Otwarte/zamknięte okno nic do tego nie ma.

    Ma do tego o tyle, że wentylacja ma na celu odprowadzanie powietrza
    (zwykle z kuchni, łazienki), a "świeże" powietrze jest dostarczane przez
    okna/drzwi.

    Co nie zmienia faktu, że procesowe udowodnienie winy lokatora jest na
    tyle trudne, że szkoda na to czasu.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-12-15 18:54:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie przez okna/drzwi a przez nawiewy.

  • 13. Data: 2014-12-15 18:55:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 18:54, Kris pisze:
    > Nie przez okna/drzwi a przez nawiewy.

    Co masz na myśli?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2014-12-15 19:18:26
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-15 o 18:45, Kris pisze:
    > Ekspert ustali że przyczyną jest nieprawidłowo działająca wentylacja.
    Otwarte/zamknięte okno nic do tego nie ma.

    grzyb w 3 miesiące przez pranie? Nie trzeba eksperta by stwierdzić, ze
    to niemożliwe.

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2014-12-15 19:38:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam na myśli to że okna i drzwi nie są od doprowadzania świeżego powietrza.

  • 16. Data: 2014-12-15 19:43:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 19:38, Kris pisze:
    > Mam na myśli to że okna i drzwi nie są od doprowadzania świeżego powietrza.

    A ja się pytam na czym opierasz swój sąd. W normalnym systemie
    wentylacji w większości mieszkań nie ma nawiewów, ponieważ tę rolę
    pełnią drzwi i okna.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-12-15 19:57:56
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A ja się pytam na czym opierasz swój sąd. W normalnym systemie
    > wentylacji w większości mieszkań nie ma nawiewów, ponieważ tę rolę
    > pełnią drzwi i okna.

    Niestety mylisz się.
    Tę role pełnią szczeliny w oknach i drzwiach. Są one projektowane i
    wykonywane fabrycznie. Takie szczeliny zapewniają odpowiednią przepustowość.
    Natomiast projektant wentylacji określa ile powietrza trzeba dostarczyć
    do pomieszczania (między innymi takimi szczelinami), żeby wentylacja
    grawitacyjna (lub mechaniczna) mogła prawidłowo usunąć taką samą ilość
    poprzez wywietrzniki. I jeśli szczeliny fabryczne drzwi i okien są za
    małe (za mało powierza nimi wpływa do środka), to musi doprojektować
    dodatkowe źródło napowietrzenia. Rożne są na to sposoby.
    Generalnie okna i drzwi mogą być cały czas zamknięte a cyrkulacja musi
    zapewniać odpowiednią ilość wymian powietrza na godzinę zgodnie z
    odpowiednimi normami i zaleceniami.
    Podstawy projektowania instalacji wentylacji... Na studiach nawet tego uczą.

    Dawniej szczeliny były duże i wystarczały. Teraz ludzie sami (bez
    pomyślunku i/lub konsultacji z fachowcem) wymieniają na "szczelniejsze"
    a potem narzekają.

    --
    Krzysztof

  • 18. Data: 2014-12-15 20:01:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 19:57, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Niestety mylisz się.
    > Tę role pełnią szczeliny w oknach i drzwiach.

    Mylę się, że to drzwi i okna, ponieważ są to... drzwi i okna? ;)

> [...]
    >
    > Dawniej szczeliny były duże i wystarczały. Teraz ludzie sami (bez
    > pomyślunku i/lub konsultacji z fachowcem) wymieniają na "szczelniejsze"

    Zgadzam się, ale... przez wymianę okien na szczelne specjalnie
    projektować dodatkowe nawiewy? Przecież wystarczy nie zamykać szczelnie
    *wszystkich* okien, a zostawić choćby "szparę" w jednym z nich.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-12-15 20:43:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "the_foe"

> [...]
    > Otwarte/zamknięte okno nic do tego nie ma.

    grzyb w 3 miesiące przez pranie? Nie trzeba eksperta by stwierdzić, ze
    ---
    Ile te grzyby według Ciebie rosną ?

  • 20. Data: 2014-12-15 21:31:30
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2014-12-15 19:18, the_foe pisze:

    > grzyb w 3 miesiące przez pranie? Nie trzeba eksperta by stwierdzić, ze
    > to niemożliwe.

    Trzeba nieeksperta-idioty żeby tak twierdzić.