  • 21. Data: 2014-12-15 21:43:04
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Moonsky"

    Wynajmuję idiotom czysty i suchy pokój w mieszkaniu we wrześniu. Dzisiaj
    mówią, że się wynoszą, bo JEST GRZYB! No, jest, bo w pokoju okna plastikowe
    zamknięte zawsze na max, mieszkają 2-3 osoby, suszą się bety z prania i nikt
    nie wietrzy NIGDY! Bo jak mówią, "jest zimno"!
    Ich percepcja jest taka, że ten grzyb, to się pojawił "z winy budynku" i są
    wręcz stratni, a ja nie jestem w stanie idiotom wytłumaczyć, że zdewastowli
    pomieszczenie i nie zwrócę im kaucji, bo teraz muszę wydać kupę forsy na
    remont i malowanie.
    Jak z tym postąpić, żebym nie musiał się wkurzyć i ich poszczuć psem?
    I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt
    złego użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?
    ---
    Mógłbyś monitorować wilgotność.

  • 22. Data: 2014-12-15 21:49:22
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > Jak nie wiesz, to zleć fachowcowi. Sprawdzał ktoś kiedykolwiek drożność
    > przewodów wentylacyjnych? Okna były zakładane zgodnie z projektem i przy
    > uwzględnieniu konieczności zapewnienia wentylacji, czy zakładał je
    > "Zenek&Ziomale" z Suchej Beskidzkiej, co skończyli podstawówkę i byli
    > najtańsi?

    A ty masz "przewody wentylacyjne" w każdym pomieszczeniu? To może mieszkasz w
    lakierni, sprawdź.
    Najprostszy przewód, to okno, a ja nie zakazuję otwierania.

  • 23. Data: 2014-12-15 21:57:57
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Brak zaległości w opłatach nie powoduje niemożności zwrotu kaucji.

    Kaucja jest również zabezpieczeniem za ewentualne szkody

  • 24. Data: 2014-12-15 21:59:12
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...com> wrote in message
> [...]
    > wizytę eksperta z higrometrem, niech zmierzy, że wilgotność za wysoka i
    > ustali, że przyczyną jest nieotwierane okno.

    Podoba mi się ten higrometr. Kto to może mieć i zmierzyć?
    Gdzie takiego gościa znaleźć?

  • 25. Data: 2014-12-15 22:09:44
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Natomiast projektant wentylacji określa ile powietrza trzeba dostarczyć
    > do pomieszczania (między innymi takimi szczelinami), żeby wentylacja
    > grawitacyjna (lub mechaniczna) mogła prawidłowo usunąć taką samą ilość
    > poprzez wywietrzniki. I jeśli szczeliny fabryczne drzwi i okien są za
    > małe (za mało powierza nimi wpływa do środka), to musi doprojektować
    > dodatkowe źródło napowietrzenia. Rożne są na to sposoby.
    > Generalnie okna i drzwi mogą być cały czas zamknięte a cyrkulacja musi
    > zapewniać odpowiednią ilość wymian powietrza na godzinę zgodnie z

    Okna mają zarówno możliwość rozszczelnienia, jak i otwarcia. Trudno, żebym zatrudnił
    na etacie
    otwieracza i kontrolera okien dla studentów dodatkową osobę.
    Zdrowy rozsądek też trzeba mieć.

  • 26. Data: 2014-12-15 22:16:39
    Od: <1...@2...221639.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Zgadzam się, ale... przez wymianę okien na szczelne

    Szczelne okno?

    > specjalnie projektować dodatkowe nawiewy?

    Oczywiście

    "W przypadku zastosowania w pomieszczeniach innego rodzaju wentylacji niż
    wentylacja mechaniczna nawiewna lub nawiewno-wywiewna, dopływ powietrza
    zewnętrznego, w ilości niezbędnej dla potrzeb wentylacyjnych, należy
    zapewnić przez urządzenia nawiewne umieszczane w oknach, drzwiach
    balkonowych lub w innych częściach przegród zewnętrznych."

    > Przecież wystarczy nie zamykać szczelnie
    > *wszystkich* okien, a zostawić choćby "szparę" w jednym z nich.

    Wystarczy, ale dla typów ala mooniek i ignorantów Twojego pokroju zapisano
    jak wyżej.

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2014-12-15 22:38:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 22:16, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > Szczelne okno?

    Napisz pytanie bardziej zrozumiale.

> [...]
    > zapewnić przez urządzenia nawiewne umieszczane w oknach, drzwiach
    > balkonowych lub w innych częściach przegród zewnętrznych."

    I jest to zapewnione, tylko trzeba umieć obsługiwać okna ;)

    > Wystarczy, ale dla typów ala mooniek i ignorantów Twojego pokroju zapisano
    > jak wyżej.

    "Wystarczy, ale nie wystarczy", ech, kobieca logika ;)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2014-12-15 22:49:19
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "the_foe" <t...@w...pl> wrote in message news:m6n9sm$fe$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    Otwarte/zamknięte okno nic do tego nie ma.

    > grzyb w 3 miesiące przez pranie? Nie trzeba eksperta by stwierdzić, ze
    > to niemożliwe.

    Jak się postarasz - to wyhodujesz w 2 tygodnie.
    A młodzi ludzie, ambitni są.

    M.

  • 29. Data: 2014-12-15 22:53:15
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:m6nibr$sfb$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt
    > złego użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    Ktoś już wspomniał o pomiarach, ale fizycznie jak to przeprowadzić? W umowie zapisać,
    że będę kontrolował wilgotność? Ludzie pomyślą, że świruję.
    Ale na przykład, ci ludzie, wchodzę i czuję smród i wilgoć, widzę pranie, krople na
    szybach, zwracam uwagę, a oni, że nie wietrzą, bo im zimno.
    I co mam zrobić? Co z tego że zmierzę wilgotność? Chodzi o to, że oni są tępi i mają
    w d... co ja im mówię, bo się nie znają na niczym.

  • 30. Data: 2014-12-15 23:00:59
    Od: <3...@6...230059.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Napisz pytanie bardziej zrozumiale.

    To nie było pytanie pomimo znaku zapytania.

    > I jest to zapewnione, tylko trzeba umieć obsługiwać okna ;)

    Tak Liwiusz, oczywiście...
    Zajmij się wekslami, ale trzymaj się z daleka od okien.

    > "Wystarczy, ale nie wystarczy", ech, kobieca logika ;)

    Nikt Ci w majty nie zaglądał, koleżanko, ale skoro tak twierdzisz to zmień
    nick na odpowiedni...

    --
    'Tom N'