  • 1. Data: 2014-12-15 02:23:59
    Temat: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    Wynajmuję idiotom czysty i suchy pokój w mieszkaniu we wrześniu. Dzisiaj mówią, że
    się wynoszą, bo JEST GRZYB! No, jest, bo w pokoju okna plastikowe zamknięte zawsze na
    max, mieszkają 2-3 osoby, suszą się bety z prania i nikt nie wietrzy NIGDY! Bo jak
    mówią, "jest zimno"!
    Ich percepcja jest taka, że ten grzyb, to się pojawił "z winy budynku" i są wręcz
    stratni, a ja nie jestem w stanie idiotom wytłumaczyć, że zdewastowli pomieszczenie i
    nie zwrócę im kaucji, bo teraz muszę wydać kupę forsy na remont i malowanie.
    Jak z tym postąpić, żebym nie musiał się wkurzyć i ich poszczuć psem?
    I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt złego
    użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    M.

  • 2. Data: 2014-12-15 07:46:54
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.12.2014 02:23, Moonsky pisze:
> [...]
    > I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt złego
    użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    Zamontować wywietrzniki.

    p. m.

  • 3. Data: 2014-12-15 09:25:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 02:24:07 UTC+1 użytkownik Moonsky napisał:
    nie musiał się wkurzyć i ich poszczuć psem?
    > I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt złego
    >użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    Zacznij od zrobienia prawidłowej wentylacji. Grzyb to efekt złej wentylacji
    najpewniej.

  • 4. Data: 2014-12-15 10:37:18
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "m" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    nie zwrócę im kaucji, bo teraz muszę wydać kupę forsy na remont i malowanie.
    użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    ale już teraz obkładają okna szmatami, to wywietrznik zatkają przecież.
    Najprostszy wywietrznik, to otwarcie okna.

  • 5. Data: 2014-12-15 10:38:48
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    >użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    >Zacznij od zrobienia prawidłowej wentylacji. Grzyb to efekt złej wentylacji

    Nie bardzo wiem, jak to mam zrobić? Nie łatwiej jest wywietrzyć?
    M.

  • 6. Data: 2014-12-15 12:05:47
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 10:38:48 +0100, Moonsky napisał(a):

    > Nie bardzo wiem, jak to mam zrobić? Nie łatwiej jest wywietrzyć?

    Jak nie wiesz, to zleć fachowcowi. Sprawdzał ktoś kiedykolwiek drożność
    przewodów wentylacyjnych? Okna były zakładane zgodnie z projektem i przy
    uwzględnieniu konieczności zapewnienia wentylacji, czy zakładał je
    "Zenek&Ziomale" z Suchej Beskidzkiej, co skończyli podstawówkę i byli
    najtańsi?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2014-12-15 13:02:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 02:23:59 +0100, Moonsky napisał(a):

> [...]
    > są wręcz stratni, a ja nie jestem w stanie idiotom wytłumaczyć, że
    > zdewastowli pomieszczenie i nie zwrócę im kaucji, bo teraz muszę wydać

    Kaucję im musisz zwrócić, jeśli nie mają zaległości w opłatach.

    > I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt
    > złego użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    "Najemca jest zobowiązany ogarniać ciągi przyczynowo-skutkowe" :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2014-12-15 15:29:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 13:02, Borys Pogoreło pisze:
    > Kaucję im musisz zwrócić, jeśli nie mają zaległości w opłatach.

    Brak zaległości w opłatach nie powoduje niemożności zwrotu kaucji.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-12-15 16:47:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2014-12-15 02:23, Moonsky pisze:
> [...]
    > I jak sformułować umowę na przyszłość, żeby było jasne, że grzyb to efekt złego
    użytkowania, a nie jakichś tajemniczych właściwości budynku?

    Dokumentacja fotograficzna, że w pokoju jest pełno prania, zamówić
    wizytę eksperta z higrometrem, niech zmierzy, że wilgotność za wysoka i
    ustali, że przyczyną jest nieotwierane okno.

    A wtedy można do sądu i domagać się odszkodowania pomniejszonego
    oczywiście o kaucję.

  • 10. Data: 2014-12-15 18:45:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ekspert ustali że przyczyną jest nieprawidłowo działająca wentylacja.
    Otwarte/zamknięte okno nic do tego nie ma.