  • 1. Data: 2014-12-13 08:17:32
    Temat: Usunięcie forum - pytanie
    Od: kaletnik <k...@n...eu>

    Witam. Miałem założone forum na portalu fora.pl od 7 lat.( byłem
    administratorem) Było na nim ok 14 tys użytkowników i z miesiąca na
    miesiąc ich przybywało ok 600 osób, wątków setki tysięcy.
    Wszystko było zgodne z prawem, jak pojawiały się wpisy oczerniające,
    naruszające prawo to zostały one usuwane w trybie natychmiastowym.
    W forum zainwestowałem bardzo dużo pieniędzy - pozycjonowanie, loga itp
    Ostatnio zobaczyłem że forum zostało usunięte i napisali mi wiadomość że
    zostało usunięte "na podstawie art. 14 ust. 1 UŚUDE
    (Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną) w związku z wnioskiem
    osoby trzeciej"
    Nie otrzymałem żadnej wiadomości że coś mogło być nie tak. Mój adres
    mailowy był podany nawet na forum w razie jakiś wątpliwości.
    I teraz pytanie. Czy mogli usunąć CAŁE FORUM ? Jakie kroki prawne mogę
    podjąć. Do prawnika udaję się dopiero w przyszłym tygodniu.
    Jak nie przywrócą to czy mogę prosić o backup tego forum ??

  • 2. Data: 2014-12-13 08:20:25
    Temat: Re: Usunięcie forum - pytanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-13 08:17, kaletnik pisze:
    > Witam. Miałem założone forum na portalu fora.pl od 7 lat.( byłem
    > administratorem) Było na nim ok 14 tys użytkowników i z miesiąca na
    > miesiąc ich przybywało ok 600 osób, wątków setki tysięcy.

    Potężna ilość. Moje forum ma 600 użytkowników, 1000 tematów, i nie
    wyobrażam sobie, aby umieszczać je na łasce czyjejś domeny i serwera.

    > W forum zainwestowałem bardzo dużo pieniędzy - pozycjonowanie, loga itp

    Zawsze jest ryzyko, jak się inwestuje w "nieswoje".

    > I teraz pytanie. Czy mogli usunąć CAŁE FORUM ? Jakie kroki prawne mogę
    > podjąć. Do prawnika udaję się dopiero w przyszłym tygodniu.
    > Jak nie przywrócą to czy mogę prosić o backup tego forum ??

    Podstawowe pytanie - co na to zawarta umowa? ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-13 08:45:28
    Od: kaletnik <k...@n...eu>

    Na początku się rozwiajało pomalutku, więc założyłem na darmowym serwerze.
    Jak nie przywrócą forum to mogę od nich żądać backupu forum ??

  • 4. Data: 2014-12-13 08:57:08
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    Użytkownik "kaletnik" <k...@n...eu> napisał w wiadomości
    > Na początku się rozwiajało pomalutku, więc założyłem na darmowym serwerze.
    > Jak nie przywrócą forum to mogę od nich żądać backupu forum ??

    Może za jakąś opłatą udostępnią ale czy muszą na żądanie to nie wiem.
    Ja bym zaproponował jakąś kasę za backup jeśli w ogóle powstał-lepiej
    polubownie coś załatwić niż kopać się z koniem.
    Twój błąd, że jak się to rozwinęło to nie przeniosłeś na swój serwer oraz
    nie robiłeś backupów.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 5. Data: 2014-12-13 09:04:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-13 08:57, wromek pisze:
> [...]
    > polubownie coś załatwić niż kopać się z koniem.
    > Twój błąd, że jak się to rozwinęło to nie przeniosłeś na swój serwer oraz

    Z przeniesieniem też mógłby być kłopot. Błędem było w ogóle zaczęcie
    tego "u kogoś".

    Na jaki temat było forum?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-12-13 10:43:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-13 09:04, Liwiusz pisze:

    > Z przeniesieniem też mógłby być kłopot. Błędem było w ogóle zaczęcie
    > tego "u kogoś".
    > (...)

    Z przeniesieniem nie powinno być większych problemów, jeśli się jest
    właścicielem domeny. Można zrobić delegację, cesję czy inne
    przeniesienie, w najprostszym przypadku zmian e wpisów w rekordach DNS.

    Jeśli jest backup forum, to wystarczy znaleźć adekwatną usługę, czyli
    pewnie jakieś PHP + MySQL.
    Gorzej trochę z POP3 czy SMTP - ale można założyć hasła startowe.

    Ale to już NTG.

    Ad rem:
    Najważniejsze, co mówi literalnie umowa (i ewentualne późniejsze aneksy)
    oraz co to za wzmiankowany art. 14.
    Czy istnieje klauzula zamknięcia bez ostrzeżenia, a jeśli tak, to czy
    nie jest ona abuzywna - o to spytałbym się prawnika.

    Jeszcze można by wystąpić z roszczeniem zwrotnym względem usługodawcy
    (fora.pl) za niemożność korzystania, straty moralne, być może inne, o
    ile jest podstawa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-12-13 15:04:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zostało usunięte "na podstawie art. 14 ust. 1 UŚUDE
    > (Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną) w związku z wnioskiem

    Odnośny przepis mówi o zablokowaniu dostępu. Usówanie danych, to zupełnie
    co innego.

> [...]
    > podjąć. Do prawnika udaję się dopiero w przyszłym tygodniu.
    > Jak nie przywrócą to czy mogę prosić o backup tego forum ??

    Ty masz po prostu zawartą umowę cywilnoprawną z GG Network. Wiążący jest
    ich regulamin. Zgodnie z §7 GG Network ponosi odpowiedzialność wobec
    Użytkowników Serwisu za nieświadczenie lub nienależyte świadczenie usług w
    zakresie wynikającym z Regulaminu, chyba że brak świadczenia lub
    nienależyte świadczenie usług jest następstwem okoliczności, za które
    zgodnie z prawem odpowiedzialności nie ponosi. Zgodnie z kolejnych
    paragrafem:

    1) GG Network przysługuje prawo do usunięcia Forum z Serwisu w przypadku
    zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności:
    - w okresie kolejnych 30 (trzydziestu) dni nie pojawiło się na nim co
    najmniej 5 (pięć) nowych wpisów (wypowiedzi) Użytkowników Serwisu, z
    wyłączeniem wpisów (wypowiedzi) Użytkownika - Administratora lub
    Użytkownika - Moderatora lub Użytkownika Serwisu, korzystającego z Serwisu
    w sposób określony w § 4 ust. 6 Regulaminu, lub
    - w okresie kolejnych 180 (stu osiemdziesięciu) dni nie zalogował się na
    Forum Użytkownik - Administrator lub Użytkownik - Moderator, lub
    naruszenia przez Użytkownika - Administratora lub Użytkownika - Moderatora
    postanowień § 5 ust. 1, § 6 ust. 8 lub § 9 Regulaminu.
    2) GG Network przysługuje prawo do usunięcia Forum z Serwisu na wniosek
    Użytkownika - Administratora.

    Jak rozumiem żadna z tych przesłanek nie nastąpiła. A zatem pozostaje
    dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej. Umiesz udowodnić wartość strat?

  • 8. Data: 2014-12-13 15:21:42
    Od: kaletnik <k...@n...eu>

    > Jak rozumiem żadna z tych przesłanek nie nastąpiła. A zatem pozostaje
    > dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej. Umiesz udowodnić wartość strat?

    Nie nastapiła
    Rozumiem jakby usuneli jakiś pojedyńczy wpis gdybym Ja nie zdążył go
    usunąć, ale usuneli całkiem forum. Dzwoniłem to mam im wysłać pismo o
    przywrócenie( podobno mają backup). Napisali że dostali jakąs skarge -
    pewnie od konkurencyjnego forum i dlatego usuneli.
    Zobacze co mój prawnik powie, albo poczekam do przyszłego tygodnia co mi
    odpiszą, bo wysyłam list polecony do nich.

  • 9. Data: 2014-12-13 15:39:04
    Od: kaletnik <k...@n...eu>

    Interesuje mnie jeszcze ten wpis: Zabronione jest uzywania forum w
    celach zarobkowych
    to np jak ktoś napisze że sprzeda czesc do motoru to juz pod to
    podchodzi ???
    Czy jak ???

  • 10. Data: 2014-12-16 01:46:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2014, Adam wrote:

    > Z przeniesieniem nie powinno być większych problemów, jeśli się jest
    > właścicielem domeny.

    A co domena ma do "własności postów"?
    Tak, mam WŁAŚNIE na myśli możliwy zapis, stanowiacy, że zbiór treści
    (jako zbiór) stanowi bazę danych, której właścicielem jest udostępniający
    serwer.
    I użyszkodnik zakładający forum na to się zgodził.

    ICMPTZ?

    > Można zrobić delegację, cesję czy inne przeniesienie,
    > w najprostszym przypadku zmian e wpisów w rekordach DNS.

    I zapłacić odszkodowanie z przepisów o ochronie baz danych?

    > Ad rem:
    > Najważniejsze, co mówi literalnie umowa (i ewentualne późniejsze aneksy)

    Otóż to :D

    pzdr, Gotfryd