    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niewykrycie sprawcy wykroczenia
    Date: Wed, 13 Sep 2023 13:10:20 +0200

    W dniu 13.09.2023 o 10:23, Krystek pisze:
    > Przekazałem policji nagranie z rejestratora. Widać wykroczenie, markę
    > pojazdu, numer rejestracyjny, datę, godzinę. Zostałem wezwany, złożyłem
    > zeznania. Otrzymałem list: " [...] przeprowadzone czynności wyjaśniające
    > nie dostarczyły podstaw do skierowania wniosku o ukaranie do Sądu
    > Rejonowego [...] z powodu: niewykrycia sprawcy wykroczenia". Mogę złożyć
    > zażalenie.

    Najprawdopodobniej nie ustalono personaliów kierującego. Być może
    ukarano właściciela za niewskazanie, ale tu już nie jesteś stroną
    postępowania i nie mogą Cię o tym informować.

    Trudno mi powiedzieć, ile podobnych zdarzeń kończy się ukaraniem
    kierującego, a w ilu brak jest możliwości jego ustalenia i wówczas
    ewentualnie właściciela można ukarać za niewskazanie kierującego.
    Internet jest pełen danych o tym, jak wygląda ściganie w tym zakresie,
    więc nie ma sensu, bym się tu popisywał elokwencją i to kopiował. Wydaje
    mi się, że nikt takich statystyk nie prowadzi.

    Zażalenie miałoby sens, gdybyś znał personalia sprawcy oraz tych danych
    poprzednio Policji nie przekazał. Inaczej, to bez sensu. Policja nadal
    nie będzie wiedziała, kto dopuścił się wykroczenia. No ewentualnie,
    jakbyś miał jakiś nieznany lub nie wykorzystany przez Policję sposób na
    ustalenie tego.
    --
    (~) Robert Tomasik