    From: Wiesiaczek <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niewykrycie sprawcy wykroczenia
    Date: Wed, 13 Sep 2023 15:39:44 +0200

    > Czyli - upewnię się - uważasz, że Policja uznała że do wykroczenia
    > doszło, ustaliła sprawcę, ale postanowiła "strzelić sobie statystycznie
    > w kolano" i umorzyć. OK! Tylko czemu w taki sposób? Wystarczyło odstąpić
    > od skierowania wniosku o ukaranie i pouczyć sprawcę - gdyby bardzo chcieli.

    Bzdura!
    Pouczenie w takim przypadku wiąże się z uznaniem winy sprawcy a za taki
    czyn nie może być ukarany pouczeniem.

    Policja mając w dupie pieprzenie się z papierkową robotą próbowała wziąć
    skarżącego na zmęczenie. Jakiś procent nachalnych klientów sobie odpuści.

    W końcu musieli więc odnaleźć i przesłuchać palanta a potem skierować
    sprawę do prokuratury a ta dopiero do sądu.

    Tak działa prawo w Polsce!
    Jakby coś, to działo się w komendzie dzielnicowej w Warszawie na ul.
    Chodeckiej.

    --
    Wiesiaczek - dziś z Djerby - Tunezja
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: