    From: Wiesiaczek <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niewykrycie sprawcy wykroczenia
    Date: Wed, 13 Sep 2023 15:47:51 +0200

    W dniu 13.09.2023 o 15:39, Wiesiaczek pisze:

    > Bzdura!
    > Pouczenie w takim przypadku wiąże się z uznaniem winy sprawcy a za taki
    > czyn nie może być ukarany pouczeniem.
    >
    > Policja mając w dupie pieprzenie się z papierkową robotą próbowała wziąć
    > skarżącego na zmęczenie. Jakiś procent nachalnych klientów sobie odpuści.
    >
    > W końcu musieli więc odnaleźć i przesłuchać palanta a potem skierować
    > sprawę do prokuratury a ta dopiero do sądu.
    >
    > Tak działa prawo w Polsce!
    > Jakby coś, to działo się w komendzie dzielnicowej w Warszawie na ul.
    > Chodeckiej.

    Dla jasności:

    Art. 288
    § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    --
    Wiesiaczek - dziś z Djerby - Tunezja
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: