  • 61. Data: 2017-10-25 16:01:17
    Temat: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Od: p...@g...com

    https://www.nytimes.com/interactive/2017/05/26/us/tu
    rkey-protesters-attack-video-analysis.html?_r=0

    tu dosc dokladny opis ich wyczynow w USA

  • 62. Data: 2017-10-26 23:10:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-10-17 o 01:46, RadoslawF pisze:

    > Dlaczego zaraz wojny? Gdzieś twierdziłem że macie do niech strzelać?

    Toteż nota dyplomatyczna będzie odpowiednią reakcją.

    > I to że nie widziałeś ma stanowić dowód że dziennikarze napisali
    > nieprawdę?

    Ależ nie. Po prostu moje wieloletnie doświadczenia w porównywaniu tego,
    co widziałem i tego, co napisali podkopało moje zaufanie do tego, co
    piszą. Być może oczywiście krzywdzę któregoś z nich. Może czasem piszą
    prawdę. Ja po prostu w to nie wierzę. Gdybyś Ty napisał, ze widziałeś,
    to bym ewentualnie dopytał o szczegóły i możemy dyskutować.

    > Nie widzisz różnicy między przedszkolanką stojąca na pasach podczas
    > przejścia dzieci przez jezdnie a ochroniarzem który blokuje chodnik
    > i nie wpuszcza mieszkańców pod ich kamienicę?

    No właśnie niespecjalną na poziomie taktycznym. Przy czym wiele zależy
    od czasu. Co innego utworzenie korytarza, by chronieni sobie przeszli, a
    co innego blokowanie ulicy na pół dnia. Ale nadal nie widzę miejsca do
    interwencji pojedynczego patrolu, bo się zrobi przepychanka. "Działę"
    powinien chwycić organizator.

    Inaczej ma się tu sprawa z tym odbieraniem transparentów, które było
    początkiem tego wątku. Tu już mamy do czynienia z przestępstwem i jeśli
    policjanci to widzieli, to powinni na poziomie taktycznym interweniować.
    Chyba, że działo się to wydzielonym i dozorowanym przez tę drugą
    formację terenie - bo tego nie wiem. Albo, ze były inne istotne
    taktyczne powody, że tego nie dało się zrobić. Bo przyznasz, że żadnych
    trwałych następstw zabrania jakiś szmat z napisami nie ma. Dlatego
    trzeba by policjantów zapytać.

    Na meczu - bo zasada jest analogiczna - jeśli nawet ochrona popełnia
    błąd, to nie wyślesz policjanta, by ich tam ustawiał. No chyba, że
    zagrożone byłoby życie albo zdrowie. Ale wówczas idziesz plutonem. Nie
    wyślesz, bo zrobisz sobie taką taktyczną kaszanę, że może nawet ktoś
    zginąć. Prościej udokumentować i później ścigać sprawcę.

  • 63. Data: 2017-10-26 23:27:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-10-17 o 14:46, J.F. pisze:

    > IMO to takie rzeczy uzgadnia sie z MSZ, a ten powiadamia MSW, ktory
    > powiadamia komendanta.
    > Bo co - chcesz zalatwic z komendantem rejonowym prawo wwiezienia broni
    > dla ochroniarzy wycieczki ?
    > Z komisariatami wzdluz calej trasy ?

    Prawa do wwiezienia broni nie musisz z nikim załatwiać. jest odpowiednia
    ustawa. Faceci mają odpowiednie papiery i tyle. Regularnie jeżdżę za
    granicę z bronią i z nikim tego nie uzgadniam. mam mieć odpowiednie
    zezwolenia ze sobą.

    Ale prawo do wwiezienia broni nie jest równoznaczne z prawem do
    urządzania jakiś szopek na obcym terenie. Jak planujesz takie zadania to
    uzgadnia się to z miejscową Policją, a nie Ministrem. Są odpowiednie
    procedury. Nie będę na publicznym forum tego rozkminiał, bo Ci którzy
    się tym zajmują wiedz to.

    > Szczegolnie jak patrol nie wie wiele kto ma racje, a dogadac sie nie mozna z
    > powodu jezykow :-)

    No właśnie. Dokąd nie zagraża to życiu ani zdrowi nikogo, to z
    taktycznego punktu widzenia lepiej działać delikatnie. Jeśli nawet taka
    ochrona przegina, to się szuka jej dowódcy i najpierw próbuje przekonać,
    by sobie swoich ludzi sam ogarnął. I to tk działa na każdej impresie
    masowej czy na styku współdziałania jakaś tam ochrona / Policja.

    Wiele też zależy od tego,który taktycznie dowodzi po stronie Policji.
    Trzeba po prostu wyczucia, by z jednej strony dać Ochronie robić swoje,
    a z drugiej od razu wyjaśnić, że mają to robić w granicach prawa i tyle.
    Czasem trzeba łatać niedoróbki organizatorów. A czasem trzeba tupnąć
    nogą, bo ochroniarze też ludzie i błądzą czasem.

    > Ma o tyle, ze izraelskie wycieczki sa standardowo ochraniane.
    > Inne jakos nie musza.
    > Na Okeciu tez zdaje sie maja wlasna kontrole i odprawe ..

    Miałem okazję współpracować z tymi ich ochronami i mile to wspominam.
    Trzeba im pokazać właściwe miejsce w szeregu i tyle. Oni próbują
    realizować własne procedury. Czasem to nie przystaje do naszych realiów
    lub prawa. W tych ochronach jest wielu tamtejszych mundurowych i wydaje
    im się, ze ruchem mogą w Polsce kierować. Wystarczy im wyjaśnić kilka spraw.

    Natomiast osobną sprawą są różnej maści prowokatorzy i kretyni próbujący
    po prostu "coś udowodnić". Wystarczy generalnie uszanować ich
    udziwnienia. Chcą sobie w dziwnych naktryciach głowy biegać, to co to
    komu przeszkadza?

    > Innymi slowy - zagraniczny ochroniarz ma zawsze racje, rozejsc sie
    > obywatele, a pania o dowod prosze i bez awanturowania :-)

    Każdy ochroniarz ma racje. Jak nie ma, to pisz skargę, a nie urządzaj
    pyskówek.

  • 64. Data: 2017-10-27 00:18:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Oct 2017 23:27:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > ustawa. Faceci mają odpowiednie papiery i tyle. Regularnie jeżdżę za
    > granicę z bronią i z nikim tego nie uzgadniam. mam mieć odpowiednie

    Ustawa na unijnych przepisach ?

    Do Izraela chyba tak prosto bys nie wwiozl :-)
    Ale "dyplomata" chyba moze.

> [...]
    > uzgadnia się to z miejscową Policją, a nie Ministrem. Są odpowiednie
    > procedury. Nie będę na publicznym forum tego rozkminiał, bo Ci którzy

    Nie lepiej odgornie ?
    Szczegolnie, jesli powinno byc to dogadane przed przyjazdem.

> [...]
    > im się, ze ruchem mogą w Polsce kierować. Wystarczy im wyjaśnić kilka spraw.

    Komendant moze im pozwolic z bronia biegac po ulicy, a stanac na
    skrzyzowaniu nie moze pozwolic ? Co za czasy :-)

> [...]
    > po prostu "coś udowodnić". Wystarczy generalnie uszanować ich
    > udziwnienia. Chcą sobie w dziwnych naktryciach głowy biegać, to co to

    no ale widzisz, ze nie o to chodzi - stoisz sobie z transparentem, a
    ktos go wyrywa. Idziesz chodnikiem, a ktos mowi ze dzis tu nie wolno.
    Jedziesz samochodem, a ktos ... no przeciez nie ma prawa cie
    zatrzymac, zgodnie z tym co napisales :-)

    > Każdy ochroniarz ma racje. Jak nie ma, to pisz skargę, a nie urządzaj
    > pyskówek.

    Na publicznym terenie ? Nie pomyliles ochroniarza z policjantem ?

    J.

  • 65. Data: 2017-10-27 03:32:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Toteż nota dyplomatyczna będzie odpowiednią reakcją.

    Żeby ją napisać potrzeba jakiegoś meldunku z przebiegu zajścia.
    A tu ciężko policje namówić aby poszła i przesłuchała strony zajścia.

> [...]
    > co innego blokowanie ulicy na pół dnia. Ale nadal nie widzę miejsca do
    > interwencji pojedynczego patrolu, bo się zrobi przepychanka. "Działę"

    Za porządek na ulicy odpowiada policja a nie mityczny organizator.

> [...]
    > wyślesz, bo zrobisz sobie taką taktyczną kaszanę, że może nawet ktoś
    > zginąć. Prościej udokumentować i później ścigać sprawcę.

    Mecze odbywają się na terenie zamkniętym posiadającym własną ochronę.
    Normalnie ulica nie jest terenem zamkniętym gdzie mają rządzić
    ochroniarze zagranicznych wycieczek. I kto jak kto ale policjant
    odpowiedzialny za te ulice powinien to wiedzieć a nie tworzyć
    bezsensowne wymówki.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2017-10-27 20:29:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-10-17 o 03:32, RadoslawF pisze:

    > Żeby ją napisać potrzeba jakiegoś meldunku z przebiegu zajścia.
    > A tu ciężko policje namówić aby poszła i przesłuchała strony zajścia.

    Rozumiem, że strony same się nie zgłoszą i policja ma je "łapać".
    Zdecydujmy się, o czym piszemy. Czy chodzi Ci o reakcje na miejscu - tu
    opisałem już, w czym problem, czy o reakcję procesową, która wymaga
    złożenia zawiadomienia o przestępstwie.

    > Za porządek na ulicy odpowiada policja a nie mityczny organizator.

    No właśnie nie do końca. Zajrzyj do Ustawy o imprezach masowych.

> [...]
    > ochroniarze zagranicznych wycieczek. I kto jak kto ale policjant
    > odpowiedzialny za te ulice powinien to wiedzieć a nie tworzyć

    Czasem ulica jest terenem imprezy masowej i tam rządzi organizator.
    Pisałeś o Synagodze, a to nie ulica. Ma swojego właściciela. Ten może
    regulować sposób korzystania z niej. Ale na pewno masz rację, że
    generalnie w miejscu publicznym na pewno ochrona nie powinna utrudniać
    osobom postronnym korzystania z miejsc publicznych, a Policja powinna
    reagować na to.

  • 67. Data: 2017-10-27 20:42:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-10-17 o 00:18, J.F. pisze:

    > Ustawa na unijnych przepisach ?

    Przybliżysz, co masz na myśli?

    > Do Izraela chyba tak prosto bys nie wwiozl :-)

    Kwestia posiadania odpowiednich dokumentów.

    > Ale "dyplomata" chyba moze.

    Nie znam Izraelskiego prawa. Mogę się wypowiadać za Polskę.

    > Nie lepiej odgornie ?
    > Szczegolnie, jesli powinno byc to dogadane przed przyjazdem.

    Nie. Bo na miejscu będzie dowodzić Powiat, góra Województwo. Oczywiście
    czasem to i moc ustawy ma, jak w wypadku ŚDM.

    > Komendant moze im pozwolic z bronia biegac po ulicy, a stanac na
    > skrzyzowaniu nie moze pozwolic ? Co za czasy :-)

    Komendant tu na nic pozwalać nie może. To normuje kilka ustaw. Ponieważ
    piszemy ogólnie, to nie chce mi się rozkminiać publicznie.

> [...]
    > Jedziesz samochodem, a ktos ... no przeciez nie ma prawa cie
    > zatrzymac, zgodnie z tym co napisales :-)

    Wiesz, ale ja już różnych kretynów przerabiałem i jakoś żaden z nich nie
    był ochroniarzem izraelskim. W Bieczu, zanim zbudowali obwodnicę
    regularnie w niedziele ruchem kierował miejscowy ksiądz zatrzymując na
    krajówce ruch, by wierni z kościoła wyjechać mogli.

    Przejrzyj forum kolejowe, jak kilka lat temu regularnie były afery o
    fotografowanie na kolei. Aż Dyrektor Generalny PKP musiał pismo napisać,
    ze nie jest zakazane - tu SOK-iści się wygłupiali. Zresztą afer o
    zakazywanie fotografowania było wiele więcej. Sąd musiał wyprostować
    obsługę muzeów (chyba o Pieskową Skałę poszło) i wymagało to dopiero
    postawienia się przez jakiegoś adwokata.

    > Na publicznym terenie ? Nie pomyliles ochroniarza z policjantem ?

    No właśnie nadal nie. To wynika po prostu z dość prostej konstatacji.
    Ochroniarz skoro już postanowił się wydurniać, to co możesz zrobić?
    Zastrzelisz idiotę? Będziesz się z nim bił? Czasem rozmowa z dowódcą
    ochrony, albo organizatorem pomaga, ale jak nie, to n miejscu nic nie
    poradzisz. Nadzór nad tymi formacjami ma Komendant Wojewódzki Policji,
    ale to nadzór administracyjny. Zostaje albo skarga w trybie
    administracyjnym, albo zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    przekroczenia uprawnień w drastycznych wypadkach.

    No i pozostaje jeszcze jeden aspekt. To działa na ochroniarzy. Z
    bojówkami ochronopodobnymi trudniej. Najlepiej starać się dokumentować
    poprzez sfotografowanie, nagranie.

  • 68. Data: 2017-10-28 00:52:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > Zdecydujmy się, o czym piszemy. Czy chodzi Ci o reakcje na miejscu - tu
    > opisałem już, w czym problem, czy o reakcję procesową, która wymaga

    O reakcje na miejscu, do procesu nie dojdzie bo winowajca wyjedzie
    i jeśli faktycznie będzie zagrożony to nie wróci.

    > No właśnie nie do końca. Zajrzyj do Ustawy o imprezach masowych.

    Kilkudziesięcioosobowa wycieczka z Izraela nie jest imprezą masową.

> [...]
    > generalnie w miejscu publicznym na pewno ochrona nie powinna utrudniać
    > osobom postronnym korzystania z miejsc publicznych, a Policja powinna

    I o to mi chodzi. Bo reakcje były na zasadzie nie wiem, nie widziałem
    jak my się z nimi dogadamy.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2017-10-28 19:46:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-10-17 o 00:52, RadoslawF pisze:

    > O reakcje na miejscu, do procesu nie dojdzie bo winowajca wyjedzie
    > i jeśli faktycznie będzie zagrożony to nie wróci.

    No to trzeba by było go zatrzymać w areszcie. W wypadku dyplomaty dość
    mało prawdopodobne. Jeśli policjanci nie widzieli zajścia i nikt sprawcy
    nie sfotografował ani nie było tam monitoringu, to faktycznie cienko to
    widzę w praktyce. Ale nie miej o to pretensji do Policji.

    > Kilkudziesięcioosobowa wycieczka z Izraela nie jest imprezą masową.

    No to masz jeszcze kilka innych ustaw. Tam określono, co wolno, a co nie
    i kiedy. Jeśli to nie była impreza masowa (zamykanie ulicy mi to raczej
    sugeruje), to mamy Ustawę o ochronie osób i mienia. Ta podstaw do
    zamykania ulic nie daje, ale do legitymowania w granicach chronionych
    obiektów, czy ograniczania do nich dostępu już tak - i to by wyjaśniało
    te historię z Synagogą.

    Teraz trzeba by było jakiegoś wiarygodnego opisu sposobu użycia środków
    przymusu przez ochroniarzy. Nie mam pomysłu na uzasadnienie kopania
    leżącego na ziemi (resztę spokojnie da się ustawą uzasadnić), ale
    chętnie bym usłyszał rzetelny opis, bo może zamiast kopać przydeptali
    leżącemu stopę, by zablokować poderwanie się z ziemi, co już jest
    dozwolone, a to już dziennikarz mógł spokojnie naciągnąć - zwłaszcza, ze
    chyba sam tego nie widział i oparł się na opisie.

    Przy czym ja nadal snuje jakieś domysły, ze tak mogło być. Bo zacząć
    należy od tego, czy dysponent Synagogi wyraził zgodę na utrudnienia w
    dostępie w czasie pobytu tej wycieczki. Jeśli nie, to ochroniarze
    dopuścili się przestępstwa "zmuszania do określonego zachowania poprzez
    użycie siły fizycznej".

    We wszystkich tych wypadkach problemem jet to, że przeważnie w prasie
    mamy przemyślane stanowisko jednej ze stron bez możliwości weryfikacji,
    jak to wyglądało z drugiej strony. Dziennikarze na tym zerują, że
    większości profesjonalistów nie chce się czytać tych ich głupot i tego
    weryfikować w praktyce.

    > I o to mi chodzi. Bo reakcje były na zasadzie nie wiem, nie widziałem
    > jak my się z nimi dogadamy.

    Po pierwsze w znanych mi wypadkach Ci ochroniarze jeżdżący do Polski
    spokojnie mówią po polsku - przeważnie - bo pochodzą z polskich rodzin -
    celowo tak dobierają. To wiele ułatwia im tu na miejscu, bo bariera
    językowa, to nie tylko problem z Policją. Jak nie mówią, to mają tam
    tłumacza. Ja tam nigdy nie miałem z nimi problemu. Problem - z tego co
    wiem - zaczynał, jak im się pozwalało na zbyt dużo. No ale nikt nie jest
    doskonały.

    Generalnie, by tego fleima nie ciągnąć, to ustalmy, że problemy z
    Żydowskimi, czy jakimikolwiek ochroniarzami nie są problemem
    obowiązującego w Polsce prawa, tylko problemami związanymi z czynnikiem
    ludzkim, czyli jego zastosowaniem. Co o zasady ochroniarze, jak się
    biorą za pracę w Polsce, powinni polskie prawo znać. Oni tego prawa nie
    znają i próbują stosować procedury ochrony, których ich nauczono. Po
    kilku problemach z tego co wiem wyjeżdżający do polski są zapoznawani z
    naszym prawem i od wielu lat problemów nie mamy.

    Nie ma to żadnego związku z ochroniarzami tureckimi. Jeśli opis pań w
    artykule jest ścisły, no to popełnili przestępstwo. Czy byli
    ochroniarzami, czy nawet przechodniami. Ewentualnie można by zastosować
    procedurę polegającą na przyjęciu, ze panie dopuściły się tymi hasłami
    znieważenia głowy obcego państwa, a więc powinni je zatrzymać
    obywatelsko / ująć i oddać w ręce Policji, a nie zabierać im
    transparent. Nie podejmuję się oceny, na ile ów transparent spełnia
    znamiona znieważenia, ale staram się przełożyć na prawo ich działania
    taktyczne.

    Teraz pytanie, czy zabrali im ten transparent, czy złożyli propozycję
    "nie do odrzucenia", że panie oddają transparent, albo je zatrzymają i
    przekażą Policji. Cos w stylu spuszczenia powietrza z opon przez
    rowerzystę jadącego bez karty rowerowej czy świateł, zamiast mandatu.
    Też nielegalne, ale trochę inaczej wygląda.

  • 70. Data: 2017-10-28 23:58:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > nie sfotografował ani nie było tam monitoringu, to faktycznie cienko to
    > widzę w praktyce. Ale nie miej o to pretensji do Policji.

    A do kogo mam mieć do komunikacji miejskiej? Policja odpowiada
    za bezpieczeństwo na ulicach to mam do policji.

> [...]
    > zamykania ulic nie daje, ale do legitymowania w granicach chronionych
    > obiektów, czy ograniczania do nich dostępu już tak - i to by wyjaśniało

    Bez żartów. Oni nie chronili synagogi tylko wycieczkę a pobicie
    z kopaniem leżącego to jednak nie legitymowanie.

> [...]
    > dostępie w czasie pobytu tej wycieczki. Jeśli nie, to ochroniarze
    > dopuścili się przestępstwa "zmuszania do określonego zachowania poprzez

    Nikt ich za to nie zatrzymał a ambasada załatwiła z poszkodowanym
    odszkodowanie i nie wniósł oskarżenia.

> [...]
    > jak to wyglądało z drugiej strony. Dziennikarze na tym zerują, że
    > większości profesjonalistów nie chce się czytać tych ich głupot i tego

    Bywa i tak. Ale czytałem też o forsowaniu zamkniętej bramy autobusem
    bo wycieczka za późno dojechała a obiekt zamknięto. Policja nawet
    kierowcy za to nie zatrzymała.

> [...]
    > kilku problemach z tego co wiem wyjeżdżający do polski są zapoznawani z
    > naszym prawem i od wielu lat problemów nie mamy.

    Powiedział bym że to niechęć egzekwowania obowiązującego prawa przez
    policję. Stanąć z fotoradarem i trzepać mandaty potrafią, obronić
    obywateli już nie bardzo.

> [...]
    > rowerzystę jadącego bez karty rowerowej czy świateł, zamiast mandatu.
    > Też nielegalne, ale trochę inaczej wygląda.

    Akurat z ochroniarzami Tureckimi będzie mocno prawdopodobne że działali
    w terenie im przydzielonym do ochrony na zasadzie porozumienia z Policją.
    I powiedział bym że w porównaniu do tego co zrobili w USA u nas było
    grzecznie i spokojnie.