    Subject: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <osdqs4$krl$1@dont-email.me> <59ea7b01$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ose10s$b98$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb59d3$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <osfnk1$s7c$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb944f$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <osg9mu$t29$1@node1.news.atman.pl>
    <59ec737d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <osj4nv$l9c$1@node1.news.atman.pl>
    <59ed1c0c$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <oskt23$blo$1@node1.news.atman.pl>
    <59ee3ce6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <osn1p4$d61$1@node1.news.atman.pl>
    <59ef6066$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <oso0mc$k9b$1@node2.news.atman.pl>
    <59ef87b8$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <59ef9f64$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <59f087b1$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <59f25358$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <8vt1ifxiwy7t$.1s6wyicpmxnp6.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 27 Oct 2017 20:42:40 +0200

    W dniu 27-10-17 o 00:18, J.F. pisze:

    > Ustawa na unijnych przepisach ?

    Przybliżysz, co masz na myśli?

    > Do Izraela chyba tak prosto bys nie wwiozl :-)

    Kwestia posiadania odpowiednich dokumentów.

    > Ale "dyplomata" chyba moze.

    Nie znam Izraelskiego prawa. Mogę się wypowiadać za Polskę.

    > Nie lepiej odgornie ?
    > Szczegolnie, jesli powinno byc to dogadane przed przyjazdem.

    Nie. Bo na miejscu będzie dowodzić Powiat, góra Województwo. Oczywiście
    czasem to i moc ustawy ma, jak w wypadku ŚDM.

    > Komendant moze im pozwolic z bronia biegac po ulicy, a stanac na
    > skrzyzowaniu nie moze pozwolic ? Co za czasy :-)

    Komendant tu na nic pozwalać nie może. To normuje kilka ustaw. Ponieważ
    piszemy ogólnie, to nie chce mi się rozkminiać publicznie.

    > no ale widzisz, ze nie o to chodzi - stoisz sobie z transparentem, a
    > ktos go wyrywa. Idziesz chodnikiem, a ktos mowi ze dzis tu nie wolno.
    > Jedziesz samochodem, a ktos ... no przeciez nie ma prawa cie
    > zatrzymac, zgodnie z tym co napisales :-)

    Wiesz, ale ja już różnych kretynów przerabiałem i jakoś żaden z nich nie
    był ochroniarzem izraelskim. W Bieczu, zanim zbudowali obwodnicę
    regularnie w niedziele ruchem kierował miejscowy ksiądz zatrzymując na
    krajówce ruch, by wierni z kościoła wyjechać mogli.

    Przejrzyj forum kolejowe, jak kilka lat temu regularnie były afery o
    fotografowanie na kolei. Aż Dyrektor Generalny PKP musiał pismo napisać,
    ze nie jest zakazane - tu SOK-iści się wygłupiali. Zresztą afer o
    zakazywanie fotografowania było wiele więcej. Sąd musiał wyprostować
    obsługę muzeów (chyba o Pieskową Skałę poszło) i wymagało to dopiero
    postawienia się przez jakiegoś adwokata.

    > Na publicznym terenie ? Nie pomyliles ochroniarza z policjantem ?

    No właśnie nadal nie. To wynika po prostu z dość prostej konstatacji.
    Ochroniarz skoro już postanowił się wydurniać, to co możesz zrobić?
    Zastrzelisz idiotę? Będziesz się z nim bił? Czasem rozmowa z dowódcą
    ochrony, albo organizatorem pomaga, ale jak nie, to n miejscu nic nie
    poradzisz. Nadzór nad tymi formacjami ma Komendant Wojewódzki Policji,
    ale to nadzór administracyjny. Zostaje albo skarga w trybie
    administracyjnym, albo zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    przekroczenia uprawnień w drastycznych wypadkach.

    No i pozostaje jeszcze jeden aspekt. To działa na ochroniarzy. Z
    bojówkami ochronopodobnymi trudniej. Najlepiej starać się dokumentować
    poprzez sfotografowanie, nagranie.