    Subject: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <osdqs4$krl$1@dont-email.me> <59ea7b01$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ose10s$b98$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb59d3$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <osfnk1$s7c$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb944f$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <osg9mu$t29$1@node1.news.atman.pl>
    <59ec737d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <osj4nv$l9c$1@node1.news.atman.pl>
    <59ed1c0c$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <oskt23$blo$1@node1.news.atman.pl>
    <59ee3ce6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <osn1p4$d61$1@node1.news.atman.pl>
    <59ef6066$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <oso0mc$k9b$1@node2.news.atman.pl>
    <59ef9d80$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <osojdi$68d$1@node2.news.atman.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 26 Oct 2017 23:10:45 +0200

    W dniu 25-10-17 o 01:46, RadoslawF pisze:

    > Dlaczego zaraz wojny? Gdzieś twierdziłem że macie do niech strzelać?

    Toteż nota dyplomatyczna będzie odpowiednią reakcją.

    > I to że nie widziałeś ma stanowić dowód że dziennikarze napisali
    > nieprawdę?

    Ależ nie. Po prostu moje wieloletnie doświadczenia w porównywaniu tego,
    co widziałem i tego, co napisali podkopało moje zaufanie do tego, co
    piszą. Być może oczywiście krzywdzę któregoś z nich. Może czasem piszą
    prawdę. Ja po prostu w to nie wierzę. Gdybyś Ty napisał, ze widziałeś,
    to bym ewentualnie dopytał o szczegóły i możemy dyskutować.

    > Nie widzisz różnicy między przedszkolanką stojąca na pasach podczas
    > przejścia dzieci przez jezdnie a ochroniarzem który blokuje chodnik
    > i nie wpuszcza mieszkańców pod ich kamienicę?

    No właśnie niespecjalną na poziomie taktycznym. Przy czym wiele zależy
    od czasu. Co innego utworzenie korytarza, by chronieni sobie przeszli, a
    co innego blokowanie ulicy na pół dnia. Ale nadal nie widzę miejsca do
    interwencji pojedynczego patrolu, bo się zrobi przepychanka. "Działę"
    powinien chwycić organizator.

    Inaczej ma się tu sprawa z tym odbieraniem transparentów, które było
    początkiem tego wątku. Tu już mamy do czynienia z przestępstwem i jeśli
    policjanci to widzieli, to powinni na poziomie taktycznym interweniować.
    Chyba, że działo się to wydzielonym i dozorowanym przez tę drugą
    formację terenie - bo tego nie wiem. Albo, ze były inne istotne
    taktyczne powody, że tego nie dało się zrobić. Bo przyznasz, że żadnych
    trwałych następstw zabrania jakiś szmat z napisami nie ma. Dlatego
    trzeba by policjantów zapytać.

    Na meczu - bo zasada jest analogiczna - jeśli nawet ochrona popełnia
    błąd, to nie wyślesz policjanta, by ich tam ustawiał. No chyba, że
    zagrożone byłoby życie albo zdrowie. Ale wówczas idziesz plutonem. Nie
    wyślesz, bo zrobisz sobie taką taktyczną kaszanę, że może nawet ktoś
    zginąć. Prościej udokumentować i później ścigać sprawcę.