    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <osdqs4$krl$1@dont-email.me> <59ea7b01$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ose10s$b98$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb59d3$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <osfnk1$s7c$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb944f$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <osg9mu$t29$1@node1.news.atman.pl>
    <59ec737d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <osj4nv$l9c$1@node1.news.atman.pl>
    <59ed1c0c$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <oskt23$blo$1@node1.news.atman.pl>
    <59ee3ce6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <osn1p4$d61$1@node1.news.atman.pl>
    <59ef6066$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <oso0mc$k9b$1@node2.news.atman.pl>
    <59ef87b8$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <59ef9f64$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <59f087b1$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <59f25358$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 27 Oct 2017 00:18:22 +0200

    Dnia Thu, 26 Oct 2017 23:27:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Prawa do wwiezienia broni nie musisz z nikim załatwiać. jest odpowiednia
    > ustawa. Faceci mają odpowiednie papiery i tyle. Regularnie jeżdżę za
    > granicę z bronią i z nikim tego nie uzgadniam. mam mieć odpowiednie
    > zezwolenia ze sobą.

    Ustawa na unijnych przepisach ?

    Do Izraela chyba tak prosto bys nie wwiozl :-)
    Ale "dyplomata" chyba moze.

    > Ale prawo do wwiezienia broni nie jest równoznaczne z prawem do
    > urządzania jakiś szopek na obcym terenie. Jak planujesz takie zadania to
    > uzgadnia się to z miejscową Policją, a nie Ministrem. Są odpowiednie
    > procedury. Nie będę na publicznym forum tego rozkminiał, bo Ci którzy
    > się tym zajmują wiedz to.

    Nie lepiej odgornie ?
    Szczegolnie, jesli powinno byc to dogadane przed przyjazdem.

> [...]
    > a z drugiej od razu wyjaśnić, że mają to robić w granicach prawa i tyle.
    > Czasem trzeba łatać niedoróbki organizatorów. A czasem trzeba tupnąć
    > nogą, bo ochroniarze też ludzie i błądzą czasem.

    > Miałem okazję współpracować z tymi ich ochronami i mile to wspominam.
    > Trzeba im pokazać właściwe miejsce w szeregu i tyle. Oni próbują
    > realizować własne procedury. Czasem to nie przystaje do naszych realiów
    > lub prawa. W tych ochronach jest wielu tamtejszych mundurowych i wydaje
    > im się, ze ruchem mogą w Polsce kierować. Wystarczy im wyjaśnić kilka spraw.

    Komendant moze im pozwolic z bronia biegac po ulicy, a stanac na
    skrzyzowaniu nie moze pozwolic ? Co za czasy :-)

    > Natomiast osobną sprawą są różnej maści prowokatorzy i kretyni próbujący
    > po prostu "coś udowodnić". Wystarczy generalnie uszanować ich
    > udziwnienia. Chcą sobie w dziwnych naktryciach głowy biegać, to co to
    > komu przeszkadza?

    no ale widzisz, ze nie o to chodzi - stoisz sobie z transparentem, a
    ktos go wyrywa. Idziesz chodnikiem, a ktos mowi ze dzis tu nie wolno.
    Jedziesz samochodem, a ktos ... no przeciez nie ma prawa cie
    zatrzymac, zgodnie z tym co napisales :-)

    > Każdy ochroniarz ma racje. Jak nie ma, to pisz skargę, a nie urządzaj
    > pyskówek.

    Na publicznym terenie ? Nie pomyliles ochroniarza z policjantem ?

    J.