    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Date: Sat, 28 Oct 2017 23:58:12 +0200
    <osdqs4$krl$1@dont-email.me> <59ea7b01$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ose10s$b98$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb59d3$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <osfnk1$s7c$1@node2.news.atman.pl>
    <59eb944f$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <osg9mu$t29$1@node1.news.atman.pl>
    <59ec737d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <osj4nv$l9c$1@node1.news.atman.pl>
    <59ed1c0c$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <oskt23$blo$1@node1.news.atman.pl>
    <59ee3ce6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <osn1p4$d61$1@node1.news.atman.pl>
    <59ef6066$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <oso0mc$k9b$1@node2.news.atman.pl>
    <59ef9d80$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <osojdi$68d$1@node2.news.atman.pl>
    <59f24f74$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <osu2b9$8bs$1@node2.news.atman.pl>
    <59f37b17$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <ot0dbp$gjv$1@node1.news.atman.pl>
    <59f4c283$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>

    > No to trzeba by było go zatrzymać w areszcie. W wypadku dyplomaty dość
    > mało prawdopodobne. Jeśli policjanci nie widzieli zajścia i nikt sprawcy
    > nie sfotografował ani nie było tam monitoringu, to faktycznie cienko to
    > widzę w praktyce. Ale nie miej o to pretensji do Policji.

    A do kogo mam mieć do komunikacji miejskiej? Policja odpowiada
    za bezpieczeństwo na ulicach to mam do policji.

    > No to masz jeszcze kilka innych ustaw. Tam określono, co wolno, a co nie
    > i kiedy. Jeśli to nie była impreza masowa (zamykanie ulicy mi to raczej
    > sugeruje), to mamy Ustawę o ochronie osób i mienia. Ta podstaw do
    > zamykania ulic nie daje, ale do legitymowania w granicach chronionych
    > obiektów, czy ograniczania do nich dostępu już tak - i to by wyjaśniało
    > te historię z Synagogą.

    Bez żartów. Oni nie chronili synagogi tylko wycieczkę a pobicie
    z kopaniem leżącego to jednak nie legitymowanie.

> [...]
    > chętnie bym usłyszał rzetelny opis, bo może zamiast kopać przydeptali
    > leżącemu stopę, by zablokować poderwanie się z ziemi, co już jest
    > dozwolone, a to już dziennikarz mógł spokojnie naciągnąć - zwłaszcza, ze
    > chyba sam tego nie widział i oparł się na opisie.
    >
    > Przy czym ja nadal snuje jakieś domysły, ze tak mogło być. Bo zacząć
    > należy od tego, czy dysponent Synagogi wyraził zgodę na utrudnienia w
    > dostępie w czasie pobytu tej wycieczki. Jeśli nie, to ochroniarze
    > dopuścili się przestępstwa "zmuszania do określonego zachowania poprzez

    Nikt ich za to nie zatrzymał a ambasada załatwiła z poszkodowanym
    odszkodowanie i nie wniósł oskarżenia.

    > We wszystkich tych wypadkach problemem jet to, że przeważnie w prasie
    > mamy przemyślane stanowisko jednej ze stron bez możliwości weryfikacji,
    > jak to wyglądało z drugiej strony. Dziennikarze na tym zerują, że
    > większości profesjonalistów nie chce się czytać tych ich głupot i tego
    > weryfikować w praktyce.

    Bywa i tak. Ale czytałem też o forsowaniu zamkniętej bramy autobusem
    bo wycieczka za późno dojechała a obiekt zamknięto. Policja nawet
    kierowcy za to nie zatrzymała.

> [...]
    > doskonały.
    >
    > Generalnie, by tego fleima nie ciągnąć, to ustalmy, że problemy z
    > Żydowskimi, czy jakimikolwiek ochroniarzami nie są problemem
    > obowiązującego w Polsce prawa, tylko problemami związanymi z czynnikiem
    > ludzkim, czyli jego zastosowaniem. Co o zasady ochroniarze, jak się
    > biorą za pracę w Polsce, powinni polskie prawo znać. Oni tego prawa nie
    > znają i próbują stosować procedury ochrony, których ich nauczono. Po
    > kilku problemach z tego co wiem wyjeżdżający do polski są zapoznawani z
    > naszym prawem i od wielu lat problemów nie mamy.

    Powiedział bym że to niechęć egzekwowania obowiązującego prawa przez
    policję. Stanąć z fotoradarem i trzepać mandaty potrafią, obronić
    obywateli już nie bardzo.

> [...]
    > obywatelsko / ująć i oddać w ręce Policji, a nie zabierać im
    > transparent. Nie podejmuję się oceny, na ile ów transparent spełnia
    > znamiona znieważenia, ale staram się przełożyć na prawo ich działania
    > taktyczne.
    >
    > Teraz pytanie, czy zabrali im ten transparent, czy złożyli propozycję
    > "nie do odrzucenia", że panie oddają transparent, albo je zatrzymają i
    > przekażą Policji. Cos w stylu spuszczenia powietrza z opon przez
    > rowerzystę jadącego bez karty rowerowej czy świateł, zamiast mandatu.
    > Też nielegalne, ale trochę inaczej wygląda.

    Akurat z ochroniarzami Tureckimi będzie mocno prawdopodobne że działali
    w terenie im przydzielonym do ochrony na zasadzie porozumienia z Policją.
    I powiedział bym że w porównaniu do tego co zrobili w USA u nas było
    grzecznie i spokojnie.