  • 51. Data: 2017-10-23 21:02:49
    Temat: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-10-17 o 16:06, RadoslawF pisze:

    > W synagodze w Polsce? Już nie wiem to fantazja czy głupota.
    > I dla przypomnienia, pobili go bo chciał wejść do miejsca które
    > zawłaszczyli ochroniarze na czas przebywania tam wycieczki z Izraela.

    Nie mamy zielonego pojęcia, jak to wyglądało i czy zawłaszczali ją, czy
    nie. Tak czy inaczej wiele razy tu pisałem, że jak Ci się działania
    jakiś służb bezpieczeństwa nie podobają, to się s gę pisze, a nie wdaje
    z nimi w bijatyki, to to w jeden sposób może się tylko skończyć.

    Trzeba by było ustalić,jaki status mieli ci ochroniarze w danym miejscu.
    Bo kluczowym tu jest ustalenie ich statusu prawnego. Może na czas pobytu
    w Synagodze tamtej wycieczki zostali wynajęci przez zarząd synagogi i
    stanowili wewnętrzną służbę ochrony? Ale to są tylko moje dywagacje.
    > Ty dyskutujesz o rzeczach o których nie wiesz.

    Wątpię, byś i Ty dysponował innymi, niż publicznie dostępne dane. Stad
    ja staram się pokazać, ze istnieją inne, niż przedstawiane przez
    dziennikarzy możliwości.

    > Wielokrotnie dochodziło do skarg mieszkańców których ochroniarze
    > nie wpuścili na ulice przy której mieszkali. Głośno się zrobiło
    > jak nie wpuścili miejscowego komendanta policji.

    Ale tam była jakaś impreza masowa? Czy goście tak sobie blokowali ulice?

    > Ale dalej szukaj usprawiedliwienia dla policji tłumacząc dlaczego
    > na ulicach naszego miasta rządzą ochroniarze z innego kraju.

    Są momenty, w których mogą.

  • 52. Data: 2017-10-24 11:39:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > jakiś służb bezpieczeństwa nie podobają, to się s gę pisze, a nie wdaje
    > z nimi w bijatyki, to to w jeden sposób może się tylko skończyć.

    Z tego co wyczytałem skargi były nieskuteczne, wywołanie awantury
    czasami pomagało. Bo przynajmniej umundurowane nieroby z policji
    łaskawie przyjechali i ostudzili zapał zagranicznych ochroniarzy
    do rządzenia na ulicy.

> [...]
    > w Synagodze tamtej wycieczki zostali wynajęci przez zarząd synagogi i
    > stanowili wewnętrzną służbę ochrony? Ale to są tylko moje dywagacje.

    Ochroniarze którzy przyjechali z Izraela ochraniać wycieczkę z Izraela
    nagle mieli by być wynajętą ochroną przez miejscową Synagogę?
    Weź przestań wymyślać.

    > Wątpię, byś i Ty dysponował innymi, niż publicznie dostępne dane. Stad
    > ja staram się pokazać, ze istnieją inne, niż przedstawiane przez
    > dziennikarzy możliwości.

    Dziwne jednostronne są te twoje inne możliwości.

    > Ale tam była jakaś impreza masowa? Czy goście tak sobie blokowali ulice?

    Wycieczka stojąca na środku ulicy i oglądająca kamienicę gdzie przed
    wojna mieszkał znany cadyk to nei jest impreza masowa.

    > Są momenty, w których mogą.

    Oczywiście.
    A skargi dotyczą zdarzeń w których nie mieli takiego prawa a jednak
    to robili.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2017-10-24 17:46:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >czasami pomagało. Bo przynajmniej umundurowane nieroby z policji
    >łaskawie przyjechali i ostudzili zapał zagranicznych ochroniarzy

    Downing Street tez juz zamkneli, nie da sie spojrzec premierowi do
    ogrodka.

    Ale to chyba jakos po dobroci - wykupili inne budynki ... czy
    wywlaszczyli ? :-)

    >Ochroniarze którzy przyjechali z Izraela ochraniać wycieczkę z
    >Izraela
    >nagle mieli by być wynajętą ochroną przez miejscową Synagogę?
    >Weź przestań wymyślać.

    Myslisz, ze jeden rabin z drugim sie nie umowili na wizyte ?

    Jakby tak amerykanski prezydent dal sie zaciagnac do kosciola w czasie
    wizyty, to tez byloby wejscie za przepustkami i po przeszukaniu przez
    amerykanskich "ochroniarzy".

    Jak Melania zwiedzala Warszawe i Centrum Nauki Kopernik, to myslisz,
    ze bilet mozna bylo zwyczajnie kupic i wejsc ?
    A ulice przed wejsciem pewnie tez zamkneli, zeby mogla wysiasc z
    samochodu ...

    J.

  • 54. Data: 2017-10-24 20:27:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-24 o 17:46, J.F. pisze:

    > Downing Street tez juz zamkneli, nie da sie spojrzec premierowi do ogrodka.

    Ale nie wycieczkowicze z innego kraju.

    > Ale to chyba jakos po dobroci - wykupili inne budynki ... czy
    > wywlaszczyli ? :-)

    > Myslisz, ze jeden rabin z drugim sie nie umowili na wizyte ?

    Ten który tam mieszkał nie żyje, skąd ten drugi?

    > Jakby tak amerykanski prezydent dal sie zaciagnac do kosciola w czasie
    > wizyty, to tez byloby wejscie za przepustkami i po przeszukaniu przez
    > amerykanskich "ochroniarzy".

    Tam nie było prezydentów tylko wycieczka młodzieży.
    I nikt wcześniej nie ogłaszał że będą zamknięte ulice czy
    jakieś przybytki z powodu prezydenta.
    Co oznacza że policja powinna zatrzymać osobników wymuszających
    takie nielegalne zakazy siłą czy bronią.

    > Jak Melania zwiedzala Warszawe i Centrum Nauki Kopernik, to myslisz, ze
    > bilet mozna bylo zwyczajnie kupic i wejsc ?
    > A ulice przed wejsciem pewnie tez zamkneli, zeby mogla wysiasc z
    > samochodu ...

    Ale to nie była wycieczka amerykańskich prezydentów czy papieży
    tylko młodzieży z Izraela. I nikt wcześniej nie ogłaszał zamknięcia
    jakiegoś terenu jak w przypadku wizyt prezydentów czy papieży.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2017-10-24 20:34:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ten który tam mieszkał nie żyje, skąd ten drugi?

    ktos tam chyba w tej synagodze rzadzi, tak calkiem publiczna nie jest.

    >Tam nie było prezydentów tylko wycieczka młodzieży.
    >I nikt wcześniej nie ogłaszał że będą zamknięte ulice czy
    >jakieś przybytki z powodu prezydenta.

    Wycieczka mlodziezy moze bulwersowac ... ale zamkniecie ulicy z powodu
    jakiegos tam prezydenciny to jakim prawem ? :-)

    >Co oznacza że policja powinna zatrzymać osobników wymuszających
    >takie nielegalne zakazy siłą czy bronią.

    A oni im powiedza ze to uzgodnione z naszym MSZ i policja sie bedzie
    musiala grzecznie wycofac :-)

    J.

  • 56. Data: 2017-10-24 22:07:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-17 o 20:27, RadoslawF pisze:

> [...]
    > jakieś przybytki z powodu prezydenta.
    > Co oznacza że policja powinna zatrzymać osobników wymuszających
    > takie nielegalne zakazy siłą czy bronią.

    Ty byś tylko wojny wywoływał. Poza Tobą to niewielu ludziom po prostu
    przeszkadza. Nikt nie będzie urządzał strzelaniny z jakimiś dyplomatami
    tylko po to, byś sobie mógł pochodzić swobodnie. Przestępstwo zmuszania
    do określonego zachowania jest ścigane na wniosek. Nie ma wniosku, nie
    ma problemu.

    Sądzę, że opisywane przez Ciebie zdarzenia należało by badać w oparciu o
    Ustawę o ochronie osób i mienia, wynikające z niej uprawnienia oraz
    ewentualne przekroczenie uprawnień w tym zakresie. Może o
    bezpieczeństwie imprez masowych. Miałem okazje takie wycieczki oglądać z
    bliska, bo sporo ich do naszego miasta przyjeżdża, ale nigdy nie
    widziałem, by owi ochroniarze przeginali.

    Znowu będziesz pisał, że kogoś tam bronię, coś ukrywam. Ale ustalmy
    jedno na wstępie. Widziałeś kiedykolwiek naganne zachowania tej ochrony,
    czy opierasz się na materiałach prasowych / internetowych? Bo w
    materiałach prasowych, to ja już wiele bredni widziałem.

    > Ale to nie była wycieczka amerykańskich prezydentów czy papieży
    > tylko młodzieży z Izraela. I nikt wcześniej nie ogłaszał zamknięcia
    > jakiegoś terenu jak w przypadku wizyt prezydentów czy papieży.

    Jak przedszkolanka staje w poprzek przejścia dla pieszych, by grupa w
    całości bezpiecznie przeszła, to też Policjant powinien ją zastrzelić?
    Czy uważasz, że ponieważ jest Polką, to jej wolno?

  • 57. Data: 2017-10-24 22:15:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-17 o 20:34, J.F. pisze:

    > A oni im powiedza ze to uzgodnione z naszym MSZ i policja sie bedzie
    > musiala grzecznie wycofac :-)

    MSZ tu nie ma nic do rzeczy. Takie rzeczy uzgadnia się z miejscową
    Policją przed rozpoczęciem. Natomiast sprawa ma drugi aspekt - czysto
    taktyczny.

    Ochroniarze mogą przeginać - niezależnie od narodowości czasem im się
    wydaje, że mogą wszytko - a na miejscu jest jeden patrol. Dokąd
    ochroniarze nie "przeginają", to czasem lepiej nie reagować, bo z
    gównianej sprawy może wyniknąć potężna awantura. A Policja ma przede
    wszystkim chronić bezpieczeństwo, a nie prawo pojedynczego kowalskiego
    do spacerowania ulicą.

    Tu narodowość ochroniarzy nie ma nic do rzeczy. Z lokalnych przykładów:

    1) Ochrona meczy -dokąd nie wezwie Policji, to Policja zasadniczo nie
    interweniuje.
    2) Ochrona w marketach - ile było rożnych przepychanek?
    3) SOK - kilka lat temu nagminnie wojowali z fotografami i dopiero kilka
    grubszych awantur to ukróciło.
    4) Muzea i kilka wojen z fotografującymi, aż sąd musiał jednoznacznie im
    wyjaśnić, że żadna opłata się nie należy.

    Podobnie było z tymi izraelskimi wycieczkami, ale to raczej są sytuacje
    sprzed lat. Teraz jest problem z ochroniarzami tureckimi, który trzeba
    rozwiązać oczywiście, ale na pewno nie urządzając strzelaninę Policji z
    nimi na placu.

  • 58. Data: 2017-10-25 01:46:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > tylko po to, byś sobie mógł pochodzić swobodnie. Przestępstwo zmuszania
    > do określonego zachowania jest ścigane na wniosek. Nie ma wniosku, nie

    Dlaczego zaraz wojny? Gdzieś twierdziłem że macie do niech strzelać?

> [...]
    > bliska, bo sporo ich do naszego miasta przyjeżdża, ale nigdy nie
    > widziałem, by owi ochroniarze przeginali.

    I to że nie widziałeś ma stanowić dowód że dziennikarze napisali
    nieprawdę?

> [...]
    > czy opierasz się na materiałach prasowych / internetowych? Bo w
    > materiałach prasowych, to ja już wiele bredni widziałem.

    Mam szczęście nie mieszkać w Krakowie.

    > Jak przedszkolanka staje w poprzek przejścia dla pieszych, by grupa w
    > całości bezpiecznie przeszła, to też Policjant powinien ją zastrzelić?
    > Czy uważasz, że ponieważ jest Polką, to jej wolno?

    Nie widzisz różnicy między przedszkolanką stojąca na pasach podczas
    przejścia dzieci przez jezdnie a ochroniarzem który blokuje chodnik
    i nie wpuszcza mieszkańców pod ich kamienicę?

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2017-10-25 14:46:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 24-10-17 o 20:34, J.F. pisze:

    >MSZ tu nie ma nic do rzeczy. Takie rzeczy uzgadnia się z miejscową
    >Policją przed rozpoczęciem. Natomiast sprawa ma drugi aspekt - czysto
    >taktyczny.

    IMO to takie rzeczy uzgadnia sie z MSZ, a ten powiadamia MSW, ktory
    powiadamia komendanta.
    Bo co - chcesz zalatwic z komendantem rejonowym prawo wwiezienia broni
    dla ochroniarzy wycieczki ?
    Z komisariatami wzdluz calej trasy ?

> [...]
    >ochroniarze nie "przeginają", to czasem lepiej nie reagować, bo z
    >gównianej sprawy może wyniknąć potężna awantura.

    Szczegolnie jak patrol nie wie kto ma racje, a dogadac sie nie mozna z
    powodu jezykow :-)

    >Tu narodowość ochroniarzy nie ma nic do rzeczy. Z lokalnych
    >przykładów:

    Ma o tyle, ze izraelskie wycieczki sa standardowo ochraniane.
    Inne jakos nie musza.
    Na Okeciu tez zdaje sie maja wlasna kontrole i odprawe ..

> [...]
    >trzeba
    >rozwiązać oczywiście, ale na pewno nie urządzając strzelaninę Policji

    Innymi slowy - zagraniczny ochroniarz ma zawsze racje, rozejsc sie
    obywatele, a pania o dowod prosze i bez awanturowania :-)

    J.

  • 60. Data: 2017-10-25 16:00:34
    Od: p...@g...com

    --Innymi slowy - zagraniczny ochroniarz ma zawsze racje, rozejsc sie obywatele, a
    pania o dowod prosze i bez awanturowania :-)

    a moze wylegitymowac i jesli sa na liscie poszukiwanych przez USA to wydac Amerykanom
    ? oni moga zatrzymac kazdego :-)

    http://asbarez.com/164327/warrants-issued-for-erdoga
    n-goons-dc-officials-confirm/