    From: "IWONA" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kradzież ? dokonana przez pracownika
    Date: Fri, 2 Jan 2004 19:20:08 +0100
    Sender: m...@o...pl@acc119-86.acn.pl

    Witam ,
    mam następujący problem : pracownik ma umowę na czas określony do dnia 19.01
    , od dzisiaj jest na dwutygodniowym zwolnieniu lekarskim . natomiast w pracy
    nie ma go od 28.12 ( wolne dni ) . Problem polega na tym , ze wziął 28.12 ze
    sklepu coś co jest na wyposazeniu i kosztuje 500 zł , miał oddać następnego
    dnia i naturalnie nie oddał .Dowiedziałam się o tym przypadkiem 29.12 ,
    dzisiaj dowiedziałam się , ze kierownik sklepu o tym wiedział , ale nie
    powiedział .... Ręce opadają po prostu . Według mnie pracownik mnie
    zwyczajnie okradł , pomijam fakt ze sprzęt , który zabrał potrzebny jest do
    działalności sklepu i w zasadzie powinnam kupić zeby był . Chciałabym
    odzyskać pieniadze za ten sprzęt , mam naturalnie fakturę na niego , no i
    świadków ,ze wział i nie oddał . Poza tym chciałabym zwolnić go bez
    zachowania okresu wypowiedzenia na skutek cięzkiego naruszenia obowiązków
    pracowniczych , nie wiem tylko do końca jak to zrobić .Mam taki plan : 1)
    wystawić naganę z datą 29.12 ,2) zgłosić jutro kradzież na policję , 3)
    zwolnić go z datą 29.12.12003 , 4) przy pensji za sgrudzień czyli 10.01
    potrącić kwotę za sprzęt czyli 490 zł . Dodam , ze to dosyć delikatna rzecz
    i tak naprawdę nie chcę jej z powrotem , bo nie wiem czy jej np. nie popsuł
    w domu i czy za 2 dni nie będę musiała kupować nowej . Wymówienie wysłałabym
    jutro , no i nie wiem , czy mogę tak zrobić bo on jest teraz na zwolnieniu ,
    ale data byłaby grudniowa . Nie wiem tez , jak odzyskać od niego pieniądze ,
    czy trzeba jakiś specjalny dokument i generalnie nie upieram się przy
    policji ale wtedy miałabym podkładkę , ze coś zgineło . Dodam , ze to jest
    pracownik z którym miałam juz problemy . Byłabym bardzo wdzięczna za
    sugestie i porady praktyczne i ocenę czy mój plan jest zgodny z prawem i co
    ewentualnie muszę w nim zmienić .
    Naprawdę proszę o pomoc , bo sytuacja jest dosyć skomplikowana i muszę
    szybko podjąc decyzję .
    Dziękuję z góry wszystkim zyczliwym osobom , które zdecydują się mi pomóc .
    Pozdrawiam serdecznie
    Iwona