  • 1. Data: 2002-01-25 13:46:27
    Temat: "babcia"
    Od: "Bozena" <b...@t...net>

    Dzień dobry,
    chciałabym prosić o pomoc w bardzo trudnej sprawie; mianowicie, co można
    zrobić od strony prawnej gdy osoba bardzo niemile widziana nachodzi
    domowników o wybranych przez siebie porach, ubliża, robi awantury, nawet w
    godzinach nocnych i w obecności malutkich dzieci, które wtedy płaczą ze
    strachu. Jest to mama męża, który na jej widok najczęściej wychodzi z domu,
    a po spotkaniach z mamą (nawet u niej w domu): 1)nie odzywa się do mnie i
    dzieci tygodniami 2)staje się bardzo agresywny w słowach i czynach. Bywa b.
    niebezpieczny. Dochodzi do niszczenia telefonu, wykopywania gniazdek ze
    ścian, rozbijania np. kubków z gorącą herbatą nad głową, rzucania w moim
    kierunku różnych sprzętów i przedmiotów (czasami trafia we mnie lub
    dziecko), gróźb, że mnie zabije lub ze mną skończy, straszenia nadmierną
    niedozwoloną prędkością i łamaniem przepisów podczas jazdy samochodem.
    Pracujemy w jednej firmie i do niedawna, takie sytuacje miały miejsce
    jedynie poza nią. Akualnie nawet w firmie nie czuję się bezpieczna, ponadto
    nie wpływa to dobrze na efektywność pracy. Mamy też małe dzieci i nie chcę
    aby wychowywały się w takiej atmosferze. Chciałabym dodać, że nie kłócimy
    się, mąż nie jest alkoholikiem i takie sytuacje wynikają (przynajmniej dla
    mnie) wprost bez powodu. Nie ma wówczas mowy o wyjściu z domu lub
    zatelefonowaniu gdziekolwiek, mąż używając siły na to mi nie pozwala.
    "Babcia " uważa, że "nikt nie kocha dzieci tak jak ona i nic im się nie
    stanie jeśli np. tatuś porozbija o ściany trochę kubków, które nota bene
    powinien rozbijać o moją głowę". Proszę o radę.

    Dorota

  • 2. Data: 2002-01-25 13:48:10
    Temat: Re: "babcia"
    Od: "wm" <i...@w...com.pl>

    Bozena <b...@t...net> wrote in message
> [...]
    > godzinach nocnych i w obecności malutkich dzieci, które wtedy płaczą ze

    Oj oj oj!

    Cos jak u mnie. Tylko, ze to moja matka no i nie ma rozbijania kubkow.
    Musicie sie z mezem dogadac, stworzyc wspolny front i wniesc o zakaz
    kontaktow babci z wami.

    Pewnie koledzy cos konkretnego poradza.

    Jesli maz jest po stronie babci - teudna sprawa :(((((

    Pozdrawiam
    R.

  • 3. Data: 2002-01-25 14:41:58
    Od: "Ako" <a...@i...pl>

    [ciach]
> [...]
    b.
    > niebezpieczny. Dochodzi do niszczenia telefonu, wykopywania gniazdek ze
    Może mu bacia wmawia, że jestes "niedobra".

    Co mozesz w tej sprawie zrobic?
    Wnies pozew o rozwod. Nawet jesli uwazasz ze to wplyw
    babci, to i tak dorosly czlowiek nie powinien sie tak zachowywac.
    To jest chore, powinien sie leczyc psychiatrycznie.
    A co do babci to zalatw w sadzie zakaz widywania sie z wnukami,
    na podstawie faktu iz takie spotkania sa dla dzieci szkodliwe.
    Wiem ze jak masz dzieci to rozwod bedzie truda sprawa.
    Ale ja tylko wyrazam swoje zdanie.

    Powodzenia,
    Ako

  • 4. Data: 2002-01-25 14:55:21
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

> [...]
    > na podstawie faktu iz takie spotkania sa dla dzieci szkodliwe.
    > Wiem ze jak masz dzieci to rozwod bedzie truda sprawa.

    Przynajmniej da cos do myslenia "drugiej" stronie. Warto to przynajmniej
    zastosowac jako straszak.

    Rafal

  • 5. Data: 2002-01-26 14:36:05
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik Ako <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2rq69$pmb$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

    > Wnies pozew o rozwod. Nawet jesli uwazasz ze to wplyw
    > babci, to i tak dorosly czlowiek nie powinien sie tak zachowywac.
    > To jest chore, powinien sie leczyc psychiatrycznie.

    Chyba Ako ma racje :-( (tylko ja dodałabym jeszcze - wnieś pozew, a
    wcześniej zapewnij sobie świadków na to, co robi Twój mąż - sąsiadów,
    policjantów wzywanych na interwencję, znajomych z pracy)
    Jeśli to wina babci, to dlaczego wszystko odbija się na Tobie i dzieciach ??

    Ja bałabym się (o dzieci) żyć z kimś kto się tak zachowuje (pomijając już
    to, że przy pierwszej "agresji w czynach", szczególnie pod adresem dziecka
    albo bym doszła do wniosku, że
    mogę mieć przewagę fizyczną i tak bym gwizdnęła delikwenta, że nad następną
    "agresją" by się poważnie zastanowił, a jeśli nie byłoby na to szansy -
    raczej zgłosiłabym się na policję).

    Wiem, że w życiu różnie się układa i że zdarza się, że rozwód jest trudny
    np. z powodów ekonomicznych, ale ja sama nie wyobrażam sobie życia z
    człowiekiem, który zapowiada, że mnie zabije.

    Doroto, problem nie leży w "babci" (a raczej - nie wyłącznie w "babci"),
    ale w Twoim mężu. Pomyśl o bezpieczeństwie dzieci. Pomyśl o tym, co jeśli
    Twój mąż zrealizuje swoje groźby. Co jeśli za którymś razem rzeczywiście
    rozbije kubek na Twojej głowie albo gdy dziecko "trafione" rzuconym
    przedmiotem dozna poważnego urazu?
    Jeśli chcesz, napisz do mnie na priva (wytnij tylko "nospam" z adresu), to
    razem zastanowimy się czy ktoś nie mógłby Ci pomóc.

    pozdrawiam

    Monika