    From: "Bozena" <b...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "babcia"
    Date: Fri, 25 Jan 2002 14:46:27 +0100

    Dzień dobry,
    chciałabym prosić o pomoc w bardzo trudnej sprawie; mianowicie, co można
    zrobić od strony prawnej gdy osoba bardzo niemile widziana nachodzi
    domowników o wybranych przez siebie porach, ubliża, robi awantury, nawet w
    godzinach nocnych i w obecności malutkich dzieci, które wtedy płaczą ze
    strachu. Jest to mama męża, który na jej widok najczęściej wychodzi z domu,
    a po spotkaniach z mamą (nawet u niej w domu): 1)nie odzywa się do mnie i
    dzieci tygodniami 2)staje się bardzo agresywny w słowach i czynach. Bywa b.
    niebezpieczny. Dochodzi do niszczenia telefonu, wykopywania gniazdek ze
    ścian, rozbijania np. kubków z gorącą herbatą nad głową, rzucania w moim
    kierunku różnych sprzętów i przedmiotów (czasami trafia we mnie lub
    dziecko), gróźb, że mnie zabije lub ze mną skończy, straszenia nadmierną
    niedozwoloną prędkością i łamaniem przepisów podczas jazdy samochodem.
    Pracujemy w jednej firmie i do niedawna, takie sytuacje miały miejsce
    jedynie poza nią. Akualnie nawet w firmie nie czuję się bezpieczna, ponadto
    nie wpływa to dobrze na efektywność pracy. Mamy też małe dzieci i nie chcę
    aby wychowywały się w takiej atmosferze. Chciałabym dodać, że nie kłócimy
    się, mąż nie jest alkoholikiem i takie sytuacje wynikają (przynajmniej dla
    mnie) wprost bez powodu. Nie ma wówczas mowy o wyjściu z domu lub
    zatelefonowaniu gdziekolwiek, mąż używając siły na to mi nie pozwala.
    "Babcia " uważa, że "nikt nie kocha dzieci tak jak ona i nic im się nie
    stanie jeśli np. tatuś porozbija o ściany trochę kubków, które nota bene
    powinien rozbijać o moją głowę". Proszę o radę.

    Dorota